Apple dalej ogranicza swoje wymagania dotyczące pracy osobistej. Według Platformówka Zoë Schiffer, Apple ściśle monitoruje frekwencję za pomocą rejestrów odznak, aby upewnić się, że pracownicy przychodzą do biura co najmniej trzy razy w tygodniu.
Zasady pracy osobistej firmy Apple
W poście na Twitterze, Schiffer wyjaśnił że Apple daje pracownikom „eskalujące ostrzeżenia”, jeśli nie spełniają wymagań dotyczących pracy osobistej. W niektórych organizacjach w Apple pracownicy są informowani, że „niezastosowanie się może skutkować zwolnieniem”, chociaż Schiffer wyjaśnił, że „nie wydaje się, aby była to polityka całej firmy”.
Bloomberga Marka Gurmana niedawno szczegółowo omówione na temat niektórych zmian wprowadzonych ostatnio przez Apple w celu obniżenia wydatków. W tym raporcie Gurman zwrócił również uwagę, że Apple jest bardziej rygorystyczny w egzekwowaniu wymagań dotyczących pracy osobistej.
Apple, podobnie jak większość firm, przeszło na pracę zdalną w odpowiedzi na pandemię COVID-19. Jego zasady zmieniały się regularnie w odpowiedzi na dane dotyczące COVID-19, ale prawie rok temu zapoczątkował przejściowy „hybrydowy” powrót do pracy osobistej. Plan rozpoczął się od tego, że Apple wymagał pracy osobistej jeden dzień w tygodniu i stopniowo rozszerzał się do dwóch dni w tygodniu. Od września zeszłego roku polityka wymaga pracy osobistej przez co najmniej trzy dni w tygodniu.
W styczniu Apple skorygowana swoją politykę dotyczącą testów na COVID-19, rezygnując z wymogu, aby pracownicy byli testowani na obecność COVID-19 przed podjęciem pracy osobiście.
Nadal uważa się, że poszczególne zespoły Apple mają przynajmniej pewną autonomię w egzekwowaniu wymagań dotyczących pracy osobistej. Niektóre zespoły mogą wymagać pracy osobistej przez pięć dni w tygodniu, podczas gdy inne zespoły mogą teoretycznie łagodniej wymagać pracy osobistej przez trzy dni w tygodniu. Oczywiste jest jednak, że poszczególne zespoły mogą powoli tracić tę elastyczność, ponieważ Apple szuka sposobów na obniżenie kosztów (czytaj: zwalnianie).
Podążaj za szansą: Świergot, InstagramI Mastodont
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.