Apple chciał „odcinka dochodów Facebooka”


Apple i Facebook toczą długotrwałą publiczną walkę, opartą głównie na gromadzeniu i wykorzystywaniu przez Facebooka danych osobowych. Nowy raport z Dziennik Wall Street dzisiaj szczegółowo omawia tę bitwę, z ciekawą ciekawostką, że Apple zaproponował kiedyś umowę z Facebookiem, aby uzyskać cięcia jego przychodów.

The spór między Apple a Facebookiem nabrała rozpędu w zeszłym roku, kiedy Apple wprowadził nową funkcję App Tracking Transparency w ramach iOS 14.5. Ta funkcja wymaga, aby aplikacje pytały użytkowników o pozwolenie przed śledzeniem użytkowników w innych aplikacjach.

Dzisiejszy raport ujawnia, że ​​w latach poprzedzających uruchomienie App Tracking Transparency, Apple faktycznie próbował współpracować z Facebookiem przy transakcjach, które dałyby firmie „część dochodów Facebooka”.

Według jednego ze źródeł cytowanych w raporcie, kierownictwo Apple chciało „budować biznes razem” z Facebookiem.

W latach poprzedzających zmianę Apple zasugerował szereg możliwych rozwiązań, które przyniosłyby producentowi iPhone’a część dochodów Facebooka, według osób, które albo uczestniczyły w spotkaniach, albo zostały o nich poinformowane. Jak przypomniała jedna osoba: urzędnicy Apple powiedzieli, że chcą „budować razem firmy”.

Jednym z pomysłów dyskutowanych przez Apple i Facebook było stworzenie wersji Facebooka bez reklam na miesięczną subskrypcję. Apple nalegał, aby miesięczna subskrypcja była oferowana za pośrednictwem systemu płatności App Store, dając w ten sposób 30% części wszystkich przychodów.

Rzecznik Apple odpowiedział na dzisiejszy raport następującym oświadczeniem:

„Każdego dnia spotykamy się i współpracujemy z programistami różnej wielkości, aby przedstawiać sugestie, rozwiązywać problemy i pomagać im w dalszym rozwoju działalności” – powiedział rzecznik Apple, który dodał, że zasady obowiązujące programistów aplikacji, takich jak Facebook, „stosowane są w równym stopniu do wszystkim programistom, ponieważ uważamy, że uczciwe egzekwowanie zapewnia najlepsze wrażenia użytkownika”.

Reklama

Przedstawiciel Apple dodał również, że „nie ma związku między jakimikolwiek dyskusjami na temat partnerstw a zmianami w śledzeniu reklam, które zostały później wdrożone”.

Poza Facebookiem w dzisiejszym raporcie zauważono, że Apple „omawiało podobne modele biznesowe z wieloma programistami”. Apple i Facebook spierały się również, czy płacenie za „wzmocnienie” posta na Facebooku powinno być zakupem w aplikacji.

Możesz przeczytać pełny raport z Dziennik Wall Street w Apple News.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania. Więcej.


Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple:



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bounsweet

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bounsweet Niedziela, 19 maja, od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w...

Porzucenie iFixit ujawnia dużą zmianę w możliwości naprawy iPada Pro M4

Zrzut ekranu Dzięki do rozbiórek I badania trwałości (zginania)., dowiadujemy się wiele o konstrukcji nowego, ultracienkiego iPada Pro. Teraz ludzie z iFixit to...

Pierwszy załogowy start Blue Origin od 2022 r.: gdzie oglądać

Minęło ponad półtora roku, odkąd rakieta New Shepard firmy Blue Origin uległa awarii w trakcie lotu, i ponad dwa lata od ostatniego lotu...
Advertisment