Apple i Facebook toczą długotrwałą publiczną walkę, opartą głównie na gromadzeniu i wykorzystywaniu przez Facebooka danych osobowych. Nowy raport z Dziennik Wall Street dzisiaj szczegółowo omawia tę bitwę, z ciekawą ciekawostką, że Apple zaproponował kiedyś umowę z Facebookiem, aby uzyskać cięcia jego przychodów.
The spór między Apple a Facebookiem nabrała rozpędu w zeszłym roku, kiedy Apple wprowadził nową funkcję App Tracking Transparency w ramach iOS 14.5. Ta funkcja wymaga, aby aplikacje pytały użytkowników o pozwolenie przed śledzeniem użytkowników w innych aplikacjach.
Dzisiejszy raport ujawnia, że w latach poprzedzających uruchomienie App Tracking Transparency, Apple faktycznie próbował współpracować z Facebookiem przy transakcjach, które dałyby firmie „część dochodów Facebooka”.
Według jednego ze źródeł cytowanych w raporcie, kierownictwo Apple chciało „budować biznes razem” z Facebookiem.
W latach poprzedzających zmianę Apple zasugerował szereg możliwych rozwiązań, które przyniosłyby producentowi iPhone’a część dochodów Facebooka, według osób, które albo uczestniczyły w spotkaniach, albo zostały o nich poinformowane. Jak przypomniała jedna osoba: urzędnicy Apple powiedzieli, że chcą „budować razem firmy”.
Jednym z pomysłów dyskutowanych przez Apple i Facebook było stworzenie wersji Facebooka bez reklam na miesięczną subskrypcję. Apple nalegał, aby miesięczna subskrypcja była oferowana za pośrednictwem systemu płatności App Store, dając w ten sposób 30% części wszystkich przychodów.
Rzecznik Apple odpowiedział na dzisiejszy raport następującym oświadczeniem:
„Każdego dnia spotykamy się i współpracujemy z programistami różnej wielkości, aby przedstawiać sugestie, rozwiązywać problemy i pomagać im w dalszym rozwoju działalności” – powiedział rzecznik Apple, który dodał, że zasady obowiązujące programistów aplikacji, takich jak Facebook, „stosowane są w równym stopniu do wszystkim programistom, ponieważ uważamy, że uczciwe egzekwowanie zapewnia najlepsze wrażenia użytkownika”.
Przedstawiciel Apple dodał również, że „nie ma związku między jakimikolwiek dyskusjami na temat partnerstw a zmianami w śledzeniu reklam, które zostały później wdrożone”.
Poza Facebookiem w dzisiejszym raporcie zauważono, że Apple „omawiało podobne modele biznesowe z wieloma programistami”. Apple i Facebook spierały się również, czy płacenie za „wzmocnienie” posta na Facebooku powinno być zakupem w aplikacji.
Możesz przeczytać pełny raport z Dziennik Wall Street w Apple News.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: