Amazon zwiększa wykorzystanie sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw dzięki wydanie swojego chatbota AI Qmimo że jego konkurenci starają się oferować więcej produktów skierowanych do konsumentów.
Amazonka ogłoszono Q w listopadzie i udostępnił je jedynie niewielkiej liczbie użytkowników. W pościedyrektor generalny Amazon, Andy Jassy, pisze, że udostępnienie Q większej liczbie osób pomoże programistom rozwiązać problemy związane z niewspółosiowością.
Chatbot pełni funkcję asystenta użytkowników Amazon Web Services (AWS), ucząc się na podstawie danych i przepływów pracy firmy, dzięki czemu pracownicy mogą zadawać pytania na temat swojej działalności. Amazon twierdzi, że użytkownicy mogą również zadawać pytania dotyczące kodowania, informacji kadrowych lub logistyki.
Koncentracja Amazona na sztucznej inteligencji została w dużej mierze zwrócona na inne firmy, a większość jego wydań przypada pod szyldem AWS. To obsługuje Amazon Bedrock, biblioteka modeli, w której firmy mogą uzyskać dostęp do dużych modeli językowych firmy Amazon oraz innych popularnych modeli sztucznej inteligencji typu open source, takich jak Llama 3, Claude 3 i Stable Diffusion. Inne zastosowania Amazon Q zostały również skierowane do programistów i firm.
„Już dziesiątki tysięcy naszych klientów, z różnych branż po start-upy, już buduje i wprowadza innowacje w oparciu o Bedrock jako podstawę swojej strategii generatywnej sztucznej inteligencji” – mówi wiceprezes AWS ds. sztucznej inteligencji i danych Swami Sivasubramanian Krawędź.
Do klientów tych zaliczają się takie firmy, jak twórca stron internetowych GoDaddy, National Australia Bank, firma świadcząca usługi finansowe Sun Life i Toyota Connected North America, która opracowuje platformy oparte na chmurze dla firmy samochodowej.
Amazon twierdzi, że dodał także nowe możliwości do Q przed powszechną dostępnością. Amazon Q Developer zapewnia pomoc w kodowaniu, testowaniu aplikacji, skanowaniu zabezpieczeń i rozwiązywaniu problemów. Programiści mogą poprosić Q o wyświetlenie listy swoich zasobów AWS, aby sprawdzić, jaką mają moc obliczeniową, lub wywołać agentów AI, którzy autonomicznie wykonują zadania, takie jak aktualizacje oprogramowania lub dokumentowanie kodu.
Kolejna nowa funkcja Amazon Q Apps ma na celu ułatwienie tworzenia generatywnych aplikacji opartych na sztucznej inteligencji nawet pracownikom bez doświadczenia w programowaniu. Amazon twierdzi, że użytkownicy muszą jedynie w wierszu polecenia opisać rodzaj aplikacji, jakiej chcą, a Q wygeneruje aplikację, której szukają.
Firma udostępniła narzędzia AI, z których mogą korzystać konsumenci, ale głównie znajdują się one w witrynie detalicznej Amazon. W lutym, Amazon wypuścił Rufusaasystent zakupowy AI, którego klienci mogą pytać o produkty.