Obie Świergot i Kłapnięcie odnotowały silny wzrost, a ten ostatni powiedział, że obserwuje wyższe wskaźniki Przejrzystość śledzenia aplikacji opt-in niż ogólnie zgłoszono.
Snap ostrzegał wcześniej, że spodziewa się, że funkcja ta zmniejszy przychody z reklam, co zmniejsza możliwość sprzedaży droższych spersonalizowanych reklam, ale dwa czynniki sprawiły, że wpływ był mniejszy niż oczekiwano…
Wzrost na Twitterze
Twitter odnotował wzrost liczby użytkowników za pomocą miernika znanego jako mDAU: Aktywni użytkownicy, którzy mogą zarabiać dziennie – innymi słowy, użytkownicy, którzy widzą reklamy. Jest to bardziej znaczący finansowo wskaźnik niż wszystkie DAU, które obejmują te, które używają programów blokujących reklamy lub w inny sposób nie są narażone na reklamy.
Firma podała, że mDAU trafiło do 206 mln osób w II kwartale tego roku, co oznacza wzrost o 11% rok do roku. Twitter powiedział, że wynika to zarówno z ulepszenia produktu, jak i dużego zainteresowania bieżącymi wydarzeniami, z których wielu korzysta z usługi jako głównego źródła wiadomości.
Przychody w II kwartale wyniosły 1,19 mld USD, o 74% więcej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku, a firma zamieniła stratę w wysokości 274 mln USD w II kw. 2020 r. na 30 mln USD zysku w tym roku.
Szybki wzrost
Snap poinformował, że jego dzienni aktywni użytkownicy (DAU) osiągnęli 293 mln, 5% więcej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku.
Firma nadal przynosi straty, ale jej strata netto zmniejszyła się z 326 mln USD do 152 mln USD. Przychody, DAU i średni przychód na użytkownika były wyższe niż oczekiwania Wall Street, a udziały w odpowiedzi wzrosły o 16%.
Włączenie przejrzystości śledzenia aplikacji
W maju pojawiły się informacje, że współczynniki akceptacji dla przejrzystości śledzenia aplikacji wynosiły 12% na całym świecie, choć tylko 4% w USA. Nowszy raport sugerował zamiast tego, że było to zaskakująco wysokie 25%.
Różne aplikacje zobaczą jednak różne stawki, ponieważ użytkownicy zdecydują, którym firmom ufają w zakresie swoich danych. Snap powiedział, że jego własne wskaźniki akceptacji były wyższe niż oczekiwano, chociaż opóźnione wprowadzenie tej funkcji było kolejnym powodem, dla którego przychody nie zostały tak poważnie, jak obawiała się firma. CNBC raporty.
Snap powiedział, że firma nie została dotknięta zmianami prywatności Apple w iOS 14.5, jak przewidywał. Wynikało to z faktu, że aktualizacja mobilnego systemu operacyjnego została wprowadzona później niż oczekiwano, użytkownicy iOS powoli aktualizują swoje urządzenia, a Snap obserwuje „wyższe wskaźniki akceptacji niż obserwujemy ogólnie w całej branży, co naszym zdaniem wynika po części z zaufanie, jakie nasza społeczność ma do naszych produktów i naszej działalności” – powiedziała w przygotowanych uwagach Jeremi Gorman, dyrektor ds. biznesowych Snapa.
„Dało nam to więcej czasu z reklamodawcami na poruszanie się po przejściu, ale oznacza również, że efekty tych zmian przyjdą później, niż początkowo się spodziewaliśmy” – powiedział Gorman.
Zdjęcie: Bastian Riccardi/Unsplash
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania pieniędzy. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: