Środki cyfrowe potwierdzone w ramach przeglądu zamówień w Wielkiej Brytanii


W miarę jak rząd Wielkiej Brytanii wprowadza środki mające na celu zreorganizowanie zamówień w sektorze publicznym, zostanie wprowadzonych szereg inicjatyw technologicznych wspierających ten proces, mających na celu uproszczenie udzielania zamówień, mniej biurokratyczne i bardziej przejrzyste.

Plany te zostały potwierdzone w odpowiedzi Kancelarii Rady Ministrów na przeprowadzone konsultacje zielona księga rządu w sprawie transformacji zamówień, opublikowanym 15 grudnia 2020 r. W ramach wielu wydarzeń na ten temat do marca 2021 r. otrzymano ponad 500 odpowiedzi od zainteresowanych stron, na które zmiany będą miały wpływ, w tym od nabywców z sektora publicznego oraz firm dostarczających usługi i produkty rządowi.

Wśród różnych środków, które należy wprowadzić w celu kształtowania przyszłości przepisów dotyczących zamówień publicznych, większość nowych inicjatyw związanych z technologią, które powtórzono w odpowiedzi, dotyczy promowania otwartości i przejrzystości. Aby poprawić komercyjny cykl życia od planowania do zakończenia, rząd planuje wprowadzić pojedynczą platformę cyfrową do rejestracji dostawców.

Według Urzędu Rady Ministrów narzędzie będzie finansowane centralnie i ma na celu umożliwienie przedsiębiorstwom jednokrotnego przedstawienia swoich danych w celu zakwalifikowania się do dowolnego zamówienia sektora publicznego. Zielona księga przewidywała, że ​​platforma zostanie zaprojektowana i dostarczona zgodnie z Kodeksem postępowania i standardem usług w zakresie technologii rządowych usług cyfrowych. W dokumencie zaproponowano, aby instytucje zamawiające mogły kupować komercyjne systemy i oprogramowanie od dowolnego dostawcy, pod warunkiem spełnienia wymogów prawnych dotyczących norm i interoperacyjności.

W odpowiedzi rządu na wyniki konsultacji stwierdzono, że zdecydowana większość (80%) respondentów poparła rządowe plany centralizacji danych handlowych w jednym systemie oraz że dodatkowa spójność oczekiwana w wyniku racjonalizacji zmniejszy obciążenie administracyjne dostawców.

Dostarczanie informacji rejestracyjnych na zasadzie „powiedz nam raz” jest postrzegane jako pomocna zmiana dla dostawców, zwłaszcza mniejszych firm, które są bardziej dotknięte długimi, biurokratycznymi i kosztownymi procesami zaopatrzenia.

Reklama

Z drugiej strony respondenci wyrazili obawy w takich obszarach, jak oczekiwania w zakresie interoperacyjności dotyczące przejścia na nową platformę oraz czy czasy migracji będą realistyczne. Inne poruszone kwestie dotyczyły zagrożeń związanych z przechowywaniem danych i bezpieczeństwem cybernetycznym oraz sposobami ich złagodzenia w nowej konfiguracji.

W swojej odpowiedzi Rada Ministrów przyznała, że ​​integracja systemów e-przetargów będzie prawdopodobnie wymagać dodatkowych prac rozwojowych ze strony dostawców systemów. „Będziemy ściśle współpracować z użytkownikami i innymi interesariuszami podczas budowania systemu, aby zapewnić zaspokojenie potrzeb społeczności użytkowników” – zauważono w odpowiedzi na konsultacje.

Warsztaty poświęcone odkrywaniu platform cyfrowych będą odbywać się równolegle z procesem legislacyjnym, aby zapewnić, że system spełnia potrzeby użytkowników, dodała Rada Ministrów, że elementy platformy cyfrowej będą podlegać różnym prawom dostępu. Wyszukiwarka kontraktów zostanie zachowana, a nowa platforma zakupowa będzie musiała zbudować elastyczność, aby zintegrować się z witrynami internetowymi dotyczącymi zamówień publicznych w Walii, Szkocji i Irlandii Północnej.

Ponadto platforma centralna oferuje publiczny dostęp do wszystkich publikowanych danych w trybie on-line i poprzez interfejsy programowania aplikacji, łącza do systemów e-zamówień do przetargów, a także dostęp do narzędzi analizy danych handlowych. Przyszła funkcjonalność obejmowałaby dane dotyczące wykonania umowy, w tym wydatki i kluczowe wskaźniki wydajności, a także wszelkie skargi i wyzwania prawne.

Rząd planuje również zwrócić się do wszystkich organów sektora publicznego zamawiających produkty lub usługi o wdrożenie standardu otwartych danych kontraktowych (OCDS). Zgodnie ze standardem dane dotyczące zakupów w sektorze publicznym będą udostępniane i analizowane na poziomie kontraktu i kategorii.

Zgodnie z odpowiedzią na konsultację, większość respondentów podczas procesu konsultacji poparła OCDS, ale 31% wskazało na istotne zmiany systemowe, których wymagałoby wprowadzenie nowego standardu.

W odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób będzie wspierać instytucje zamawiające w przyjęciu i przejściu do nowej konfiguracji, Rada Ministrów stwierdziła, że ​​przyjęcie OCDS „znacznie poprawi jakość i interoperacyjność danych” i dodała, że ​​będzie współpracować z tymi organizacjami i ich dostawców e-przetargów w celu przejścia na nowy standard.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Nagra dodaje nowe źródło cyfrowe do swojej oferty produktów

Audio Technology Switzerland ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego źródła cyfrowego. 30 lat po najnowocześniejszej wówczas Nagrze D, pierwszym cyfrowym rejestratorze wysokiej rozdzielczości...

PSI Audio promuje nowy aktywny pochłaniacz akustyczny C214 na targach High End 2024

PSI Audio rozszerzyło swoją koncepcję aktywnego pochłaniacza akustycznego (AVAA) w 2023 roku, wprowadzając model AVAA C214, odpowiedni do domowych środowisk audio. Stoisko...

MSI wypuszcza aktualizację oprogramowania układowego odtwarzaczy MPG 271QRX i MPG 321URX QD-OLED, zapewniającą kontrolę DSC

Firma MSI udostępniła dziś aktualizacje oprogramowania sprzętowego dla gamingowych monitorów MPG 271QRX QD-OLED i MPG 321URX QD-OLED. Aktualizacje mają na celu zapewnienie...
Advertisment