Domy towarowe Macy’s mogą być zamknięte w Święto Dziękczynienia, ale to nie znaczy, że firmie zabrakło rzeczy do sprzedania. Sprzedawca prowadzi aukcję 10 jedynych w swoim rodzaju transakcji NFT z okazji 95. rocznicy parady z okazji Święta Dziękczynienia Macy’s.
Każdy NFT nawiązuje do balonu paradnego sprzed dziesięcioleci, nawiązując do czarno-białego żołnierza-zabawki z lat 20. XX wieku. Przedstawiono również postać elfa z lat 2000 i kosmonautę z lat 50 stracił rękę w paradzie 1955 po zderzeniu z latarnią (wersja NFT jest w pełni napompowana). Dochód z aukcji zasila fundację Make-A-Wish, której aktualne oferty generują dziesiątki tysięcy dolarów. Aukcja kończy się 30 listopada.
Oprócz 10 unikalnych NFT, Macy’s rozdaje 9500 innych elementów związanych z paradą o różnej rzadkości na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” w Święto Dziękczynienia. Dziesięć procent wszelkiej przyszłej sprzedaży którejkolwiek części również trafi do Make-A-Wish. Macy’s używa Polygonu do tworzenia NFT, reklamowanego jako więcej ekologiczne rozwiązanie.
Sprzedawca dołącza do długiej listy firm zabezpieczających zakłady na NFT, od Taco Bell do Pringles. W sekcji FAQ pod ogłoszeniem Macy, firma twierdzi, że wypuszcza NFT, ponieważ „zawsze szukamy innowacji w naszych klasycznych obchodach”. Po odnotowaniu prawie 4 miliardów dolarów strat spowodowanych pandemią w zeszłym roku, oprócz i tak już spadającej sprzedaży, nie powinno dziwić, że detalista szuka nowych sposobów na pokazanie, że marka nie należy do przeszłości.