Pojawia się więcej dowodów na to, że dyrektor Poczty wprowadził w błąd sędziego Sądu Najwyższego


Jak poinformowało publiczne dochodzenie, dyrektor Poczty Angela van den Bogerd była częścią podstępu przyjętego przez firmę w celu ukrycia problemów z systemem informatycznym, które obejmowały wprowadzanie w błąd sądów.

Ostatnie przesłuchanie ujawniło więcej dowody na to, że Van den Bogerd wprowadził w błąd sędziego Sądu Najwyższego Petera Frasera w 2019 r., podczas batalii sądowej pomiędzy podwykonawcami a Urzędem Pocztowym.

W bitwie przed Wysokim Trybunałem w sezonie 2018/2019 555 kierowników poczty udowodniło, że system Horizon Poczty był przyczyną niewyjaśnionych rozbieżności księgowych, za które ich obwiniano.

W swoim wyroku z 2019 r. Fraser stwierdził, że dowody przedstawione mu przez byłego dyrektora wyższego szczebla Poczty wprowadzały w błąd. „Były dwie konkretne kwestie [Van den Bogerd] nie przedstawił mi szczerych zeznań, starał się zaciemnić sprawę i wprowadzić mnie w błąd” – stwierdził.

Co więcej, podczas procesu Wysokiego Trybunału skupiającego się na możliwości zdalnego dostępu do Horizon Van den Bogerd powiedziała sądowi, że po raz pierwszy dowiedziała się o zdalnym dostępie do Horizon w 2018 r., około rok przed złożeniem zeznań.

Jednak dowody z ostatniego dochodzenia wykazały, że była informowana o takiej możliwości już przy poprzednich okazjach – już w 2010 r., a także w 2011 i 2014 r.

Reklama

Możliwość zdalnego dostępu do kont zastępców poczty i ich zmiany bez wiedzy zastępców poczty była czymś, czemu Urząd Pocztowy zaprzeczał aż do sprawy sądowej w sezonie 2018/2019. Gdyby o tym wiadomo, setki postępowań karnych wobec kierowników poczty opartych na dowodach z programu Horizon zostałyby zakwestionowane.

Pominięto analizę Legacy Horizon

Okazało się również, że urząd pocztowy sprawdzał jedynie, czy do wprowadzenia zmian w programie Horizon online, który w 2010 r. zastąpił dotychczasowy program Horizon, korzystano z dostępu zdalnego.

Ze względu na złożoność i koszt analizy 10-letniego okresu, w którym korzystano ze starszej wersji programu Horizon, uznano ją za „niepraktyczną”, jednak kierownicy poczty zgłaszali obawy dotyczące problemów z programem Horizon od 1999 r., kiedy system został wdrożony.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu kierowników poczty i problemy, jakich doświadczyli z powodu oprogramowania księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).

Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon

Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Recenzja MSI Claw: wstyd

Nikt nie powinien kupować MSI Claw. Technicznie nie jest uszkodzony: pierwszy 7-calowy przenośny komputer do gier z procesorem Intel Core Ultra nie...

Zobacz wyrafinowane podejście Ayaneo do Game Boya i Game Boya Micro

The Kieszonka analogowa to najbardziej zaawansowany Game Boy, jaki kiedykolwiek obsługiwał wózki, ale firma Ayaneo właśnie zaprezentowała parę emulator-centryczne komputery kieszonkowe, które mogłyby...

AGGRO DR1FT oferuje niechlujne, żywe powitanie w incelowym życiu

Ta recenzja AGGRO DR1FT został pierwotnie opublikowany po pokazie na Festiwalu Filmowym w Nowym Jorku w 2023 roku. Został...
Advertisment