Brytyjski bank detaliczny JPMorgan Chase, oparty na aplikacjach, zgromadził już 1,6 miliona klientów i łącznie 15 miliardów funtów depozytów po uruchomieniu w 2021 roku.
Najnowsze dane wskazują na znaczny wzrost w stosunku do tego czasu w zeszłym roku, kiedy poinformował bank, znany jako Chase UK 500 000 klientów i 8 miliardów funtów depozytów.
Sanjiv Somani, dyrektor generalny banku, który został uruchomiony w Wielkiej Brytanii we wrześniu 2021 r., powiedział: „Cieszymy się, że konsumenci tak pozytywnie zareagowali na naszą ofertę i coraz częściej korzystają z Chase w szerszym zakresie swoich potrzeb bankowych”.
Chase UK, z siedzibą w Canary Wharf w Londynie, planuje poszerzyć swoją ofertę produktów finansowych za pośrednictwem aplikacji. Na przykład bank przejął brytyjską internetową firmę inwestycyjną Nutmeg w 2021 roku i ma nadzieję zintegrować swoje produkty inwestycyjne z aplikacją Chase UK wraz z innymi usługami.
„Naszą intencją jest oferowanie pełnego pakietu produktów bankowych w miarę upływu czasu – w tym pełna integracja Gałka muszkatołowa produktów inwestycyjnych do aplikacji Chase – tworząc punkt kompleksowej obsługi, w którym klienci mogą wydawać, oszczędzać, inwestować lub pożyczać w Chase”.
Tradycyjne banki, takie jak JPMorgan Chase, mają głębokie kieszenie i mogą wejść do sektora cyfrowych pretendentów z długoterminowym planem. Nie jest to pierwszy amerykański gigant bankowy, który uruchomił cyfrowy bank detaliczny w Wielkiej Brytanii. W 2018 roku Goldman Sachs uruchomił w Wielkiej Brytanii bank internetowy o nazwie Marcus, który oferuje konsumentom konta oszczędnościowe, podczas gdy bank tradycyjnie koncentruje się na inwestorach instytucjonalnych.
Chase UK jest w dobrym towarzystwie w Wielkiej Brytanii, która była udaną lokalizacją dla banków opartych na aplikacjach. Starling i Zopa to dwa szybko rozwijające się przykłady, które w przeciwieństwie do Chase UK wywodzą się z sektora startupów fintech.
Zopa, który rozpoczął życie jako pożyczkodawca peer-to-peer, jest bankiem od dwóch i pół roku, ma około miliona klientów i około 3,5 miliarda funtów depozytów. Zaczęło się od oszczędności i pożyczek, ale rozszerza się na obszary takie jak BNPL gdzie niedawno przejął fintech DivideBuy.
Tymczasem bank Starling, który otrzymał licencję bankową w 2016 r pierwszy bank konsumencki w Wielkiej Brytanii, który osiągnął rentowność. Obecnie ma 2,7 miliona klientów i ponad 10 miliardów funtów depozytów.
Chociaż obecnie obserwuje się spadek napływu kapitału do sektora fintech z powodu globalnego spowolnienia gospodarczego, banki cyfrowe przyciągają klientów, którzy szukają alternatywnych usług bankowych w wyniku działania tych samych globalnych czynników. Obecne problemy finansowe ludzi na całym świecie mogą pobudzić dalsze wdrażanie aplikacji finansowych, tak jak zrobiła to pandemia Covid-19ale z różnych powodów.
A ostatnie badanie przeprowadzone przez dostawcę technologii otwartej bankowości Tink odkryli, że ponad jedna trzecia (35%) osób borykających się z problemami finansowymi podczas obecnego kryzysu związanego z kosztami utrzymania zmieniłaby dostawcę konta bankowego, gdyby oznaczało to dostęp do dostosowanego wsparcia finansowego. Okazało się również, że 46% Brytyjczyków już „dopiero radzi sobie” z opłaceniem niezbędnych rzeczy i obawia się, że nie będzie w stanie tego zrobić w przyszłości.