Organ nadzoru finansowego szybciej wykrywa bardziej wprowadzające w błąd promocje dzięki udoskonalonym narzędziom cyfrowym


W ubiegłym roku nastąpił duży wzrost liczby promocji produktów finansowych Władza do spraw finansowych (FCA) zmusił firmy finansowe do usunięcia lub zmiany.

W sumie 8 582 promocji zostało wycofanych lub zmienionych po skontaktowaniu się FCA z firmami je promującymi, czyli 14 razy więcej niż w poprzednim roku.

Brytyjski regulator finansowy wysłał również 1800 alertów ostrzegających konsumentów przed oszustwami.

FCA powiedział, że częścią nagłego wzrostu liczby wprowadzających w błąd promocji jest wykorzystanie ulepszonych narzędzi cyfrowych do identyfikowania oszustw i firm za nimi stojących.

Sarah Pritchard, dyrektor wykonawczy ds. rynków w FCA, powiedziała, że ​​promocje finansowe muszą być uczciwe, jasne i niewprowadzające w błąd.

„Nasze oczekiwania pozostają takie same” – powiedziała. „Zmieniło się podejście FCA. Wykorzystując lepszą technologię, szybciej znajdujemy reklamy niskiej jakości lub wprowadzające w błąd. A tam, gdzie je znajdziemy, wkraczamy, aby firmy je ulepszyły lub całkowicie je usunęły”.

Reklama

FCA stwierdziła również, że media społecznościowe pozostają głównym obszarem zainteresowania regulatora w walce z wprowadzającymi w błąd promocjami. „W tym roku będziemy nadal wywierać presję na osoby korzystające z mediów społecznościowych w celu nielegalnego promowania inwestycji, które narażają ciężko zarobione pieniądze ludzi” – powiedział Pitchard.

Chociaż współpracował z firmami technologicznymi, aby zapobiegać oszustwom w mediach społecznościowych, The firmy technologiczne muszą zrobić więcej.

Ściśle współpracował z dużymi firmami technologicznymi, aby zmienić ich zasady reklamowe i zapewnić, że dozwolone są tylko promocje zatwierdzone przez FCA, ale FCA dodała, że ​​„firmy technologiczne muszą zrobić więcej, aby chronić konsumentów”.

FCA wyraziło zaniepokojenie, że presja wywierana na gospodarstwa domowe, wynikająca z kryzysu kosztów utrzymania, sprawi, że ludzie będą bardziej „podatni na oszustów lub reklamy pokazujące ogromne ryzyko i nieuregulowane produkty”.

Regulator inwestuje w technologię i umiejętności, aby wspierać swoje wysiłki w zakresie monitorowania działalności w sektorze finansowym. W czerwcu 2022 r., w ramach „dużych” inwestycji w dane, zapowiedział, że tak się stanie zatrudnij osoby z doświadczeniem w sztucznej inteligencji, analityce i data sciencea także inżynierii chmury i technologii cyfrowej.

W tamtym czasie Jessica Rusu, dyrektor ds. danych, informacji i wywiadu w FCA, powiedziała, że ​​lepsze wykorzystanie danych pozwoliłoby jej na bardziej proaktywne działanie oraz szybsze znajdowanie i powstrzymywanie szkód. „Ciągle ulepszamy nasze dane, technologię i możliwości, aby działać zdecydowanie w interesie konsumentów, jednocześnie ułatwiając firmom zgłaszanie się do nas” – dodała.

W sierpniu FCA ogłosiła plany zatrudnienia ponad 100 osób do pracy w a nowe centrum dystrybucji cyfrowej w Leeds i podwoić liczbę pracowników w swoim biurze w Edynburgu do około 200 dzięki większej liczbie specjalistów ds. danych i technologii.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

NLRB: Antyzwiązkowe komentarze dyrektora generalnego Amazona naruszają prawo pracy

Dyrektor generalny Amazona, Andy Jassy, ​​naruszył prawo pracy, składając „przymusowe oświadczenia” na temat związków zawodowych podczas wywiadów przeprowadzonych w 2022 r., sędzia Krajowej...

Powiadomienia wciąż przypominają nam o rzeczach, o których wolelibyśmy zapomnieć

Mój przełom w przypadku promocyjnych e-maili i alertów na komputerze w końcu nastąpił kilka tygodni temu. Obudziłem się o 7 rano i...

Jak transkrypcje w Apple Podcasts to zabójcza funkcja oszczędzająca czas

W App Store nie brakuje świetnych klientów podcastów innych firm, takich jak Castro, PochmurnyI Odlewy kieszonkowe. Ale kiedy Apple Podcasts wprowadzono transkrypcje...
Advertisment