Organ nadzoru finansowego szybciej wykrywa bardziej wprowadzające w błąd promocje dzięki udoskonalonym narzędziom cyfrowym


W ubiegłym roku nastąpił duży wzrost liczby promocji produktów finansowych Władza do spraw finansowych (FCA) zmusił firmy finansowe do usunięcia lub zmiany.

W sumie 8 582 promocji zostało wycofanych lub zmienionych po skontaktowaniu się FCA z firmami je promującymi, czyli 14 razy więcej niż w poprzednim roku.

Brytyjski regulator finansowy wysłał również 1800 alertów ostrzegających konsumentów przed oszustwami.

FCA powiedział, że częścią nagłego wzrostu liczby wprowadzających w błąd promocji jest wykorzystanie ulepszonych narzędzi cyfrowych do identyfikowania oszustw i firm za nimi stojących.

Sarah Pritchard, dyrektor wykonawczy ds. rynków w FCA, powiedziała, że ​​promocje finansowe muszą być uczciwe, jasne i niewprowadzające w błąd.

„Nasze oczekiwania pozostają takie same” – powiedziała. „Zmieniło się podejście FCA. Wykorzystując lepszą technologię, szybciej znajdujemy reklamy niskiej jakości lub wprowadzające w błąd. A tam, gdzie je znajdziemy, wkraczamy, aby firmy je ulepszyły lub całkowicie je usunęły”.

Reklama

FCA stwierdziła również, że media społecznościowe pozostają głównym obszarem zainteresowania regulatora w walce z wprowadzającymi w błąd promocjami. „W tym roku będziemy nadal wywierać presję na osoby korzystające z mediów społecznościowych w celu nielegalnego promowania inwestycji, które narażają ciężko zarobione pieniądze ludzi” – powiedział Pitchard.

Chociaż współpracował z firmami technologicznymi, aby zapobiegać oszustwom w mediach społecznościowych, The firmy technologiczne muszą zrobić więcej.

Ściśle współpracował z dużymi firmami technologicznymi, aby zmienić ich zasady reklamowe i zapewnić, że dozwolone są tylko promocje zatwierdzone przez FCA, ale FCA dodała, że ​​„firmy technologiczne muszą zrobić więcej, aby chronić konsumentów”.

FCA wyraziło zaniepokojenie, że presja wywierana na gospodarstwa domowe, wynikająca z kryzysu kosztów utrzymania, sprawi, że ludzie będą bardziej „podatni na oszustów lub reklamy pokazujące ogromne ryzyko i nieuregulowane produkty”.

Regulator inwestuje w technologię i umiejętności, aby wspierać swoje wysiłki w zakresie monitorowania działalności w sektorze finansowym. W czerwcu 2022 r., w ramach „dużych” inwestycji w dane, zapowiedział, że tak się stanie zatrudnij osoby z doświadczeniem w sztucznej inteligencji, analityce i data sciencea także inżynierii chmury i technologii cyfrowej.

W tamtym czasie Jessica Rusu, dyrektor ds. danych, informacji i wywiadu w FCA, powiedziała, że ​​lepsze wykorzystanie danych pozwoliłoby jej na bardziej proaktywne działanie oraz szybsze znajdowanie i powstrzymywanie szkód. „Ciągle ulepszamy nasze dane, technologię i możliwości, aby działać zdecydowanie w interesie konsumentów, jednocześnie ułatwiając firmom zgłaszanie się do nas” – dodała.

W sierpniu FCA ogłosiła plany zatrudnienia ponad 100 osób do pracy w a nowe centrum dystrybucji cyfrowej w Leeds i podwoić liczbę pracowników w swoim biurze w Edynburgu do około 200 dzięki większej liczbie specjalistów ds. danych i technologii.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Razer przedstawia kontroler gier mobilnych Kishi Ultra

Razer, wiodąca globalna marka lifestylowa dla graczy, przedstawia dziś Razer Kishi Ultra, przełomowy dodatek do świata gier mobilnych. Kishi Ultra, kontroler do...

Test techniczny Hadesa 2 jest próbą samokontroli

Wyobraź sobie najdoskonalszy grill — mnóstwo wędzonych mięs, wszystkie właściwe strony, każdy placek, rodzaj ciasteczka lub ciasta, a nawet słynne bułki obiadowe Twojej...

NVIDIA GeForce NOW nie daje spokoju Wicked i pięciu innym grom

Czas stać się trochę niegodziwym. Członkowie mogą teraz przesyłać strumieniowo No Rest for the Wicked z chmury. Prowadzi sześć nowych gier,...
Advertisment