W ubiegłym roku nastąpił duży wzrost liczby promocji produktów finansowych Władza do spraw finansowych (FCA) zmusił firmy finansowe do usunięcia lub zmiany.
W sumie 8 582 promocji zostało wycofanych lub zmienionych po skontaktowaniu się FCA z firmami je promującymi, czyli 14 razy więcej niż w poprzednim roku.
Brytyjski regulator finansowy wysłał również 1800 alertów ostrzegających konsumentów przed oszustwami.
FCA powiedział, że częścią nagłego wzrostu liczby wprowadzających w błąd promocji jest wykorzystanie ulepszonych narzędzi cyfrowych do identyfikowania oszustw i firm za nimi stojących.
Sarah Pritchard, dyrektor wykonawczy ds. rynków w FCA, powiedziała, że promocje finansowe muszą być uczciwe, jasne i niewprowadzające w błąd.
„Nasze oczekiwania pozostają takie same” – powiedziała. „Zmieniło się podejście FCA. Wykorzystując lepszą technologię, szybciej znajdujemy reklamy niskiej jakości lub wprowadzające w błąd. A tam, gdzie je znajdziemy, wkraczamy, aby firmy je ulepszyły lub całkowicie je usunęły”.
FCA stwierdziła również, że media społecznościowe pozostają głównym obszarem zainteresowania regulatora w walce z wprowadzającymi w błąd promocjami. „W tym roku będziemy nadal wywierać presję na osoby korzystające z mediów społecznościowych w celu nielegalnego promowania inwestycji, które narażają ciężko zarobione pieniądze ludzi” – powiedział Pitchard.
Chociaż współpracował z firmami technologicznymi, aby zapobiegać oszustwom w mediach społecznościowych, The firmy technologiczne muszą zrobić więcej.
Ściśle współpracował z dużymi firmami technologicznymi, aby zmienić ich zasady reklamowe i zapewnić, że dozwolone są tylko promocje zatwierdzone przez FCA, ale FCA dodała, że „firmy technologiczne muszą zrobić więcej, aby chronić konsumentów”.
FCA wyraziło zaniepokojenie, że presja wywierana na gospodarstwa domowe, wynikająca z kryzysu kosztów utrzymania, sprawi, że ludzie będą bardziej „podatni na oszustów lub reklamy pokazujące ogromne ryzyko i nieuregulowane produkty”.
Regulator inwestuje w technologię i umiejętności, aby wspierać swoje wysiłki w zakresie monitorowania działalności w sektorze finansowym. W czerwcu 2022 r., w ramach „dużych” inwestycji w dane, zapowiedział, że tak się stanie zatrudnij osoby z doświadczeniem w sztucznej inteligencji, analityce i data sciencea także inżynierii chmury i technologii cyfrowej.
W tamtym czasie Jessica Rusu, dyrektor ds. danych, informacji i wywiadu w FCA, powiedziała, że lepsze wykorzystanie danych pozwoliłoby jej na bardziej proaktywne działanie oraz szybsze znajdowanie i powstrzymywanie szkód. „Ciągle ulepszamy nasze dane, technologię i możliwości, aby działać zdecydowanie w interesie konsumentów, jednocześnie ułatwiając firmom zgłaszanie się do nas” – dodała.
W sierpniu FCA ogłosiła plany zatrudnienia ponad 100 osób do pracy w a nowe centrum dystrybucji cyfrowej w Leeds i podwoić liczbę pracowników w swoim biurze w Edynburgu do około 200 dzięki większej liczbie specjalistów ds. danych i technologii.