Jest dwóch wyraźnych pretendentów do najlepszej gry planszowej 2022


Wielu wydawców gier planszowych zarabia na ulepszonych komponentach — takich jak metalowe monety i etui na karty, które sprawiają, że ich produkty są bardziej atrakcyjne przy stole. Ale niektóre firmy budują całe gry wokół tego rodzaju bitów. Wystarczy spojrzeć na żetony w stylu pokera i niestandardowe kości używane w grze Chip Theory Games lub na neoprenową planszę do gry w centrum gier Leder. Przysięga: Kroniki Imperium i Wygnania. W tym roku kolejny rzadki i drogi element miał swój przełom: przezroczyste plastikowe karty do gry.

Te niezwykłe przezroczyste arkusze przypominają zwykłe karty do gry. Możesz je potasować i umieścić w rękawach, dzięki czemu bezproblemowo wkomponują się w talie z tradycyjnymi kartami. Ale można je również nadrukować, co pozwala projektantom nakładać grafikę lub ukrywać niektóre elementy gry. Wykorzystane w sprytny sposób, czyste karty oferują graczom nowe mechaniki i funkcje, które po prostu nie były wcześniej dostępne w grach planszowych. Dwie najlepsze gry roku — Johna D. Claira Martwe rozliczenie i Corey Konieczki 3000 łajdaków — wykorzystać je na swój własny twórczy sposób.

Reklama

Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Karta przezroczysta, tradycyjna karta papierowa i koszulka na karty połączone.

Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Martwe rozliczenie to gra w stylu piaskownicy o eksploracji i konfliktach na pełnym morzu. Każdy gracz przy stole ma załogę marynarzy do obsługi statku. Ta załoga może być z czasem ulepszana, co daje graczom silniejsze poczucie własności. Clair używa jednej przezroczystej plastikowej karty dla każdego z tych członków załogi – dla bosmana, pierwszego oficera, ręki pokładowej i tak dalej.

Grafika na tych przezroczystych kartach zajmuje tylko górną połowę jednej strony. Każdy z nich jest następnie łączony z tradycyjną kartą o identycznych rozmiarach i pasującym etui na karty. Gdy gracze ulepszają swoją załogę, po prostu wyjmują tradycyjną kartę do gry z rękawa i albo ją obracają, albo odwracają, odsłaniając nowe statystyki, które widać przez przezroczystą kartę na górze. To sprytny system zarówno pod względem wykorzystania nowatorskich materiałów, jak i tego, jak wzmacnia poczucie, że gracze inwestują w swoją załogę.

Kolekcja kart tradycyjnych i kart czystych.  Wykazują cechy, takie jak osoby starsze, cierpliwe i złośliwe, obok prac takich jak haker, lokaj i poszukiwacz.

Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Przejrzysta karta, tradycyjna karta, połączona z koszulką na karty.

Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

W 3000 łajdaków, projektant Konieczka stworzył skomplikowaną grę licytacyjną, w której gracze wybierają inne postacie, które będą z nimi współpracować, aby zgromadzić jak najwięcej skarbów. Konieczka używa w swoim projekcie znacznie więcej tych przezroczystych kart — 60 kontra Martwe rozliczenie‘s 8. Te 60 unikalnych kart łączy się z 50 tradycyjnymi kartami, tworząc tysiące potencjalnych postaci, galerię łotrzyków, która podobnie wspiera obietnicę różnorodności w grze.

Nakładka na konia zamienia człowieka w konia.

Podobno „koń” to praca.
Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Wdrożenie czystych kart w 3000 łajdaków jest szczególnie pomysłowy. Podczas gdy tradycyjne karty w grze mają rysunki przedstawiające twarze NPC, wyraźne karty pracy nakładają się na ubrania i inne rekwizyty – coś w rodzaju papierowej lalki. Tradycyjne i przejrzyste karty również wchodzą w interakcję, tworząc nowe kombinacje statystyk, korzyści i kosztów w zależności od tego, jak są sparowane. Sprawia to, że przygotowanie każdej nowej gry jest aktem odkrycia, co dodatkowo wzmacnia futurystyczną fabułę podróży w czasie.

Zestaw pudełek oraz instrukcje, jak wracać do pudła.

Wraz z ceną premium, Martwe rozliczenie oferuje jedno z najlepszych rozwiązań do pakowania, jakie widziałem w nowoczesnej grze planszowej.
Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Oczywiście nie jest to pierwszy przypadek użycia czystych kart w grach planszowych. Jeden z moich osobistych faworytów, Mrokistnieje od 2005 roku. Martwe rozliczenie to tylko najnowsza z długiej linii podobnych gier firmy AEG, takich jak tytuły Mistyczna Dolina oraz Niestandardowi bohaterowie. Firma ma nawet prawa autorskie do nazwy swojego konkretnego rozwiązania: nazywają to Card Crafting System.

Ale dlaczego dwie różne firmy wprowadziły na rynek tak głośne gry z tak podobnymi bitami? Cóż, to jedna z radości grania na tablecie. Podczas gdy nazwy, lokalizacje i niektóre mechaniki mogą być prawnie chronione, zabraniając innym firmom używania ich we własnych grach, bardziej popularne przedmioty, takie jak kości, nie mogą być. Pomysł używania kart do grania w gry jest tak stary, jak sama gra, co prowadzi do tego rodzaju koewolucyjnych projektów.

Co ciekawsze, podczas gdy obie gry wykorzystują jasne karty w podobny sposób, aby osiągnąć różne rzeczy, gry zajmują również bardzo różne miejsca w krajobrazie komercyjnym. 3000 łajdaków jest wyceniony na bardzo przystępną cenę, przyjazną dla dużych pudeł 49,95 zł. Martwe rozliczenie, z drugiej strony ma niewiarygodnie drogie komponenty, takie jak plastikowe miniatury, solidne pudełka z zakładkami i żetony żywiczne 3D. Niesie również cenę premium w wysokości 79,95 złktóry, jak można się spodziewać, wzrośnie, gdy trafi do sprzedaży detalicznej.

Możesz znaleźć Martwe rozliczenie na Backerkit, gdzie drugi wydruk jest obecnie dostępny w przedsprzedaży. 3000 łajdaków ukaże się w przedsprzedaży na stronie internetowej Asmodee oraz w przyjaznych lokalnych sklepach z grami 23 września, a światowa premiera detaliczna nastąpi 7 października.



3000 łajdaków

Ceny brane w momencie publikacji.

• 2-4 graczy w wieku 12+

• Czas odtwarzania: 60-90 minut

• Typ gry: gra karciana

• Kategoria: Blefowanie, licytacja, kreślenie

• Podobne gry: Gotówka „N Guns”



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Aplikacja Apple Store oferuje teraz opcję „Kupuj ze specjalistą przez wideo”

W zeszłym roku Apple zaktualizowało swój sklep internetowy o nową funkcję o nazwie „Kupuj ze specjalistą przez wideo.” Jak sama nazwa wskazuje,...

Apple ma przewagę nad rozwojem swojej generatywnej sztucznej inteligencji

Po ogłoszeniu wyników Apple za drugi kwartał fiskalny 2024, dyrektor generalny Apple Tim Cook dołączył do dyrektora finansowego firmy Luca Maestri podczas rozmowy...

Microsoft publikuje inauguracyjny raport dotyczący przejrzystości sztucznej inteligencji

W swoim Odpowiedzialny raport dotyczący przejrzystości sztucznej inteligencji, która obejmuje głównie rok 2023, Microsoft zachwala swoje osiągnięcia w zakresie bezpiecznego wdrażania produktów AI....
Advertisment