Jak potwierdzają badania Uptime Institute, czas trwania, koszt i dotkliwość awarii centrów danych wciąż rośnie


Pomimo najlepszych wysiłków operatorów centrów danych na całym świecie w celu ograniczenia przestojów w ich obiektach, dotkliwość i finansowe skutki awarii farm serwerów nadal rosną.

Jest to zgodne z czwartym corocznym badaniem analizy przestojów przeprowadzonym przez think-tank Uptime Institute zajmujący się odpornością centrów danych, który twierdzi, że wskaźniki przestojów rosną pomimo „silnych inwestycji” operatorów w technologie mające na celu zapobieganie przestojom.

„Całkowity wpływ i koszty przestojów nie kurczą się – jak można było mieć nadzieję – ale w rzeczywistości rosną” – powiedziała organizacja w 23-stronicowym Roczna analiza przestojów. „Inwestycja w opartą na chmurze i rozproszoną odporność może pomogła zmniejszyć wpływ awarii na poziomie witryny, ale wprowadziła również podatną na błędy złożoność. Lepsze szkolenie kadry kierowniczej i personelu pomogłoby w ograniczeniu tych niepowodzeń”.

Informacje zawarte w raporcie opierają się na analizie publicznie dostępnych raportów na temat awarii centrów danych, a także danych zgromadzonych przez Uptime Institute w ramach własnych ankiet branżowych i opinii członków.

Powiedział, że jego odkrycia potwierdzają, że chociaż centra danych są znacznie bardziej niezawodne niż kiedyś, dzięki „dziesiątkom innowacji, inwestycjom i lepszemu zarządzaniu”, coraz większe uzależnienie od nich społeczeństwa oznacza, że ​​„poważne awarie wydają się bardziej powszechne”.

Kontynuował: „Pomimo tego, z szeroko zakrojonych badań Uptime jasno wynika, że ​​przestoje w 2021 i 2022 r. nadal występują w tempie, które nie jest wymiernie niższe niż w poprzednich latach. Dowody wskazują, że zakłócenia i koszty przestojów w rzeczywistości rosną.

Reklama

„Krótko mówiąc, branża infrastruktury krytycznej walczy o osiągnięcie wysokich standardów, których oczekują klienci – i które są zawarte w umowach o gwarantowanym poziomie usług”.

Jej dane ujawniły, że jedna na pięć organizacji zgłosiła „poważną” lub „poważną” awarię w ciągu ostatnich trzech lat, co stanowi „niewielki trend wzrostowy w częstości występowania poważnych przestojów”.

Jednocześnie odsetek przestojów, które kosztowały poszkodowaną firmę ponad 100 000 USD, wzrósł w ostatnich latach, przy czym ponad 60% awarii powoduje obecnie co najmniej 100 000 USD całkowitych strat, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z 39% w 2019 r.

W tym samym okresie udział przestojów, które kosztowały powyżej 1 miliona dolarów, wzrósł z 11% do 15%.

Raport głosi, że wydłużają się również przerwy w dostawie energii. „Przerwa między początkiem poważnej awarii publicznej a pełnym wyzdrowieniem znacznie się rozciągnęła w ciągu ostatnich pięciu lat” – napisano. „Prawie 30% tych przerw w 2021 r. trwało dłużej niż 24 godziny – niepokojący wzrost z zaledwie 8% w 2017 r.”

Problemy z zasilaniem były tradycyjnie najczęstszą przyczyną awarii centrów danych, ale Uptime Institute przewidział w swoim raporcie z 2021 r. że problemy z siecią staną się najczęstszym źródłem zdarzeń przestoju farmy serwerów.

Raport z 2022 r. potwierdza ten pogląd, a wspomniane przestoje są coraz częściej przypisywane problemom z siecią, oprogramowaniem i systemami, ponieważ zwiększa się skala i złożoność infrastruktury cyfrowej stanowiącej podstawę wdrożeń chmury w przedsiębiorstwach.

„Coraz większe wykorzystanie usług w chmurze zmieniło charakterystykę przestojów w ostatnich latach” — czytamy w raporcie. „Awarie są częściej spowodowane błędami oprogramowania, systemów lub konfiguracji – co jest odzwierciedleniem rosnącej złożoności IT i związanej z nią sieci.

„Takie przerwy mogą również wpłynąć na wiele usług IT i organizacji, odzwierciedlając współzależność systemów i koncentrację klientów korzystających z pojedynczych dostawców, często w pojedynczych strefach dostępności”.

Członek założyciel i dyrektor wykonawczy Uptime Institute Intelligence, Andy Lawrence, który był współautorem raportu, powiedział, że sytuacja ulegnie poprawie z czasem, ale na razie przerwy będą się utrzymywać.

W tym momencie organizacja przewiduje – na podstawie wcześniejszych danych o przestojach publicznych centrów danych – że każdego roku na całym świecie wystąpi co najmniej 20 poważnych, głośnych incydentów przestojów IT.

„Z czasem poprawi się zarówno technologia, jak i praktyki operacyjne” – powiedział Lawrence. „Ale obecnie awarie pozostają głównym problemem dla klientów, inwestorów i organów regulacyjnych. Operatorzy będą w stanie najlepiej sprostać temu wyzwaniu dzięki rygorystycznemu szkoleniu personelu i procedurom operacyjnym, aby złagodzić błąd ludzki stojący za wieloma z tych awarii.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Przegląd Microsoftu po serii niepowodzeń traktuje bezpieczeństwo jako „najwyższy priorytet”.

Po latach firma Microsoft uczyniła bezpieczeństwo swoim priorytetem numer jeden dla każdego pracownika Problemy z bezpieczeństwem i narastająca krytyka. Po zjadliwym raporcie...

Megan Thee Stallion i inne gwiazdy wybierają swoje dziwactwa w My Hero Academia

Moja Akademia Bohaterów powraca w tę sobotę z wyczekiwana premiera swojego siódmego sezonu. Najnowszy sezon niezwykle popularnego anime akcji o...

Instagram wprowadza nowe interaktywne naklejki do Stories

Instagram ogłosił garść nowe funkcje w Storiesw tym nowe, interaktywne sposoby udostępniania muzyki, zdjęć i filmów.Najbardziej intrygująca nowa funkcja nazywa się Reveal i...
Advertisment