Zobacz, jak elektryczna taksówka powietrzna Joby Aviation wykonuje 150-kilometrowy lot


Elektryczne taksówki powietrzne nie są jeszcze prawdziwe, ale wiele dobrze finansowanych startupów zamierza to zmienić. Najważniejszym z nich jest Joby Aviation, firma zajmująca się lotnictwem elektrycznym z siedzibą w północnej Kalifornii, która właśnie opublikowała godne uwagi wideo przedstawiające swój sześciowirnikowy samolot wykonujący imponujący 150-milowy lot.

To prawda, że ​​nie brzmi to zbyt imponująco, ale w rzeczywistości należy do najdłuższych lotów kiedykolwiek wykonywanych przez samolot elektryczny. Jest to ekwiwalent podróży między Seattle a Vancouver lub Los Angeles do San Diego — rodzaj podróży regionalnej realizowanej setki razy dziennie przez regionalnych partnerów do głównych linii lotniczych. Wymiana tych zanieczyszczających samolotów na samoloty o zerowej emisji, takie jak Joby, może być ważnym krokiem w kierunku redukcji emisji CO2.

Firma, która jest wspierany przez Toyotę a ostatnio nabył dział latających taksówek Uberapoinformował, że planuje uruchomienie pełnowymiarowych usług taksówek powietrznych do 2024 r., w tym podróży regionalnych. Celem 150-milowego lotu było zademonstrowanie, jak daleko jego samolot może polecieć na jednym ładowaniu, aby rozwiać obawy dotyczące zasięgu pojazdu i akumulatora. Jeśli chcesz polecieć z Nowego Jorku do Montauk, Joby chciał pokazać, że może się tam dostać bez wyczerpania zapasów.

„Dzięki dzisiejszej technologii akumulatorów osiągnęliśmy coś, co wielu uważało za niemożliwe” – powiedział w oświadczeniu JoeBen Bevirt, założyciel i dyrektor generalny Joby. „W ten sposób zrobiliśmy pierwszy krok w kierunku uczynienia wygodnych, bezemisyjnych podróży lotniczych między miejscami takimi jak San Francisco i Lake Tahoe, Houston i Austin lub Los Angeles i San Diego codziennością”.

Zamiast latać między dwoma punktami, samolot Joby wykonał 11-milowy okrąg 11 razy, co dało łączny czas lotu wynoszący godzinę i 17 minut. To imponujący wyczyn, biorąc pod uwagę wyzwania związane z lotem elektrycznym. Stosunek mocy do masy jest jednym z największe inhibitory. Gęstość energii — ilość energii zmagazynowanej w danym systemie — jest kluczowym wskaźnikiem, a dzisiejsze baterie nie zawierają wystarczającej ilości energii, aby podnieść większość samolotów z ziemi. Podsumowując: paliwo do silników odrzutowych daje nam około 43 razy więcej energii niż akumulator, który jest równie ciężki.

Jednak Joby twierdzi, że dostępne na rynku akumulatory litowo-jonowe zostały specjalnie przystosowane do zastosowań lotniczych:

Po wewnętrznych testach wybrano katodę 811 NMC i ogniwo z anodą grafitową, aby zapewnić optymalny kompromis między konkretną energią wymaganą do lotu samolotu 150 mil, konkretną mocą do pionowego startu i lądowania oraz żywotnością do świadczyć usługi w przystępnej cenie. Wykazaliśmy w laboratorium, że ten akumulator jest w stanie wykonać ponad 10 000 naszych oczekiwanych nominalnych cykli lotu.

Reklama

Zespołem opracowującym system energetyczny Joby kieruje Jon Wagner, szef zespołu napędowego i elektroniki, który wcześniej kierował inżynierią akumulatorów w Tesli.

Pomaga to, że Joby zaczyna od małego pięciomiejscowego pojazdu. Samoloty o większej pojemności nie przylecą, dopóki gęstość energii w obecnych akumulatorach nie ulegnie poprawie. Ale Joby ma bufor finansowy, mając po prostu upubliczniono poprzez odwrotną fuzję ze specjalną firmą przejętąlub SPAC. W ramach umowy Joby otrzyma 1,6 miliarda dolarów w gotówce, które wykorzysta na dalsze majsterkowanie i doskonalenie swojej technologii.

Pytanie brzmi: czy wystarczy sprowadzić firmę do 2024 roku?



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Klawiatura mechaniczna 8BitDo inspirowana NES-em osiąga rekordowo niską cenę

Z "Super Przyciski” oznaczonych „A” i „B” aż po schemat kolorów, wszystko w klawiaturze zostało zaprojektowane tak, aby naśladować styl oryginalnego kontrolera NES....

Disney Plus dodaje kanały w miarę zbliżania się transmisji strumieniowej do telewizji kablowej

Streaming robi kolejny krok w kierunku telewizji kablowej. Zaledwie kilka tygodni później łącząc usługi Hulu i Disney Plus, Disney Plusa...

Razer Kishi Ultra debiutuje jako nowy kontroler do iPhone’a 15 i iPada mini 6

Razer odblokował teraz poziom boski gier mobilnych. Firma wprowadza dziś na rynek swój najnowszy uchwyt kontrolera do smartfonów przeznaczony dla telefonów iPhone...
Advertisment