Dziwna opowieść o MultiVersus trwa. Gra była na początku dość dziwna: darmowy myśliwiec inspirowany grą Smash Bros., wykorzystujący różnorodną własność intelektualną korporacji Warner Bros. Discovery, w której ikony Looney Tunes mogą walczyć z bohaterami DC i postaciami takimi jak Czas przygody I Gra o tron - jest nawet LeBron James.
Sukces otwarta wersja beta uruchomiona w 2022 rale w czerwcu 2023 r zostało przejęte w trybie offline przez prawie cały rok na całkowitą modernizację — bezprecedensowy krok w przypadku gry działającej na żywo, która wydawała się nieproporcjonalna do potrzebnej pracy. Teraz wróciła fani są, delikatnie mówiąc, zaskoczeni tym, jak bardzo się to zmieniło.
Niektóre zmiany są kwestią gustu. Wielu graczy na MultiVersus subreddit i gdzie indziej twierdzą, że gra została drastycznie spowolniona — takie jest również wrażenie Polygona na podstawie szybkiego testu gry — i choć zmiana ta niepopularny wśród wielunie wszyscy się z tym zgadzają.
Ale to, co naprawdę zaniepokoiło fanów gry, to fakt, że ta nowa „uruchomiona” wersja gry MultiVersus zwrócił brakujące funkcje i ustawienia, które były obecne w otwartej becie – oraz że wprowadzono radykalne zmiany w postępie i sposobie odblokowywania postaci.
Jak dotąd deweloper Player First Games odpowiedział jedynie na opinie dotyczące brakujących funkcji. Reżyser gry Tony Huynh opublikowany na X aby zapewnić fanów, że takie funkcje, jak kolory drużyn, statystyki na koniec gry, regulowane ustawienia bufora wejściowego i opcja zamiany ataków stronami i neutralami „nadchodzą”. Huynh wyjaśnił, że szeroko zakrojona przebudowa wymagała od zespołu przeniesienia gry z Unreal Engine 4 na Unreal Engine 5, przez co programiści nie mieli czasu na wdrożenie każdej funkcji przed datą ponownego uruchomienia.
Wiele z tych funkcji jest obecnie zaimplementowanych i znajduje się w fazie testów, zgodnie z planem, ale zostały pominięte z powodu czasu, ponieważ musieliśmy od nowa przebudować każdy ekran i funkcję, aby obsługiwały nasz nowy kod sieciowy i przełącznik Unreal Engine 5. Dzięki jeszcze raz! Mam nadzieję, że część tego kontekstu będzie pomocna.
— Tony Huynh (@Tony_Huynh) 1 czerwca 2024 r
„Wiele z tych funkcji jest obecnie zaimplementowanych i znajduje się w fazie testów, zgodnie z planem, ale z czasem je pominięto, ponieważ musieliśmy od nowa przebudować każdy ekran i funkcję, aby obsługiwały nasz nowy kod sieciowy i przełącznik Unreal Engine 5” – powiedział. Odpowiadając na zapytania graczy, Huynh wskazał, że następna łatka rozwiąże problemy z wydajnością oraz że trwają prace nad trybem widza.
Jednak Player First Games milczy na temat być może najczęstszego zarzutu graczy, a mianowicie tego, że postęp – zarówno odblokowywanie nowych postaci, jak i podnoszenie poziomu tych, które już posiadasz – jest boleśnie męczący. Głównym sposobem na odblokowanie nowych postaci (oprócz ich kupowania) jest zdobywanie waluty Wojownika poprzez grę nowy tryb Szczelin PvE, natomiast PD postaci przyznawane jest za wykonywanie codziennych zadań i zadań, ale nie za udział w meczach. Rozgrywka PvP jest MultiVersus‘ centralny i najpopularniejszy tryb, więc wykluczenie go z obu form postępu poważnie spowolniło tempo, w jakim większość graczy jest w stanie zdobywać nowe postacie i je ulepszać.
Ostatni punkt frustracji graczy jest chyba najmniej zaskakujący. W otwartej wersji beta Player First Games hojnie odblokowało wszystko MultiVersuswojowników w lokalnym trybie gry offline. To już nie ma miejsca, opuszczanie graczy bez możliwości wypróbowania myśliwców przed ich zakupem — i narażanie organizatorów turniejów bijatyk na wysokie koszty, jeśli chcą udostępnić zawodnikom pełną wersję gry.
Szukanie sposobów na odzyskanie większych przychodów z tej darmowej gry jest jednym z łatwiejszych do zrozumienia (choć wciąż rozczarowujących) decyzji podjętych ostatnio przez WB Games. Wyłączenie popularnej gry w trybie offline na rok w celu prawdopodobnie niepotrzebnej wymiany silnika (między innymi) nie jest rozwiązaniem. Firma Polygon skontaktowała się z Player First Games i WB Games w celu uzyskania komentarza.