Zezwolenie Pony.ai na testowanie autonomicznych pojazdów w Kalifornii zostaje zawieszone po wypadku


Pony.ai, start-up pojazdów autonomicznych z siedzibą w Dolinie Krzemowej i Guangzhou w Chinach, tymczasowo nie jest w stanie testować pojazdów autonomicznych w Kalifornii po wypadku samochodowym, który skłonił stanowy Departament Pojazdów Motorowych do zawieszenia pozwolenia na testy firmy.

Pony.ai była jedną z niewielu firm zatwierdzone do testowania w pełni autonomicznych pojazdów bez kierowców bezpieczeństwa za kierownicą na drogach publicznych w Kalifornii. DMV wydał zezwolenia tylko siedmiu innym firmom, w tym głównym operatorom, takim jak Waymo i Cruise.

Ale pozwolenie zostało zawieszone — a nazwisko Pony usunięte z… lista posiadaczy zezwoleń DMV — po zgłoszonym zderzeniu pojazdu w Fremont w Kalifornii 28 października, podała agencja w oświadczeniu. Pony ma 10 pojazdów Hyundai Kona zarejestrowanych na podstawie zezwolenia na testy bez kierowcy. Firma nadal jest uprawniona do testowania pojazdów z bezpiecznym kierowcą za kierownicą.

Zezwolenie zostało zawieszone po tym, jak firma zgłosił awarię do DMV. (Wszyscy posiadacze pozwoleń AV są zobowiązani do składania raportów po kolizji.) Zgodnie z raportem, pojazd Pony był w trybie autonomicznym, skręcając w prawo na Fremont Boulevard z Cushing Parkway, kiedy „wszedł w kontakt” z rozdzielaczem środkowym zawierającym znak drogowy .

„Pony.ai AV doznał umiarkowanych uszkodzeń przedniej części pojazdu i podwozia” — czytamy w raporcie. „Nie było żadnych obrażeń ani innych pojazdów”.

Policja Fremont została wezwana na miejsce zdarzenia. Pony powiedział, że później skontaktował się z lokalnymi władzami, aby „rozwiązać wszystkie problemy” związane z uszkodzonym znakiem ulicznym.

Reklama

„Bezpieczeństwo motoryzacji pozostaje najwyższym priorytetem kalifornijskiego DMV, a przepisy departamentu dotyczące pojazdów autonomicznych zapewniają ramy ułatwiające bezpieczne testowanie i wdrażanie tej technologii na kalifornijskich drogach publicznych”, powiedział DMV w oświadczeniu. „Gdy istnieje nieuzasadnione ryzyko dla bezpieczeństwa publicznego, DMV może natychmiast zawiesić lub cofnąć zezwolenia”.

Stanowi to przeszkodę w planach handlowych Pony w stanie. Krótko po otrzymaniu w maju zezwolenia na testowanie bez kierowcy, założyciel i dyrektor generalny Pony.ai, James Peng, powiedział: Pogranicze że firma starała się o zgodę na włączenie tych pojazdów do usługi robotaxi w Kalifornii. „Właściwie jesteśmy na końcowym etapie uzyskiwania zgody dla podróżnych” – powiedział.

Pony.ai został wyceniony na 3 miliardy dolarów po 400 milionów dolarów inwestycji od Toyoty ostatni rok. Od końca 2018 roku firma testuje pojazdy autonomiczne w Pekinie i Kantonie, a także we Fremont i Irvine w Kalifornii.

W oświadczeniu rzecznik Pony zauważył, że autonomiczne pojazdy firmy przejechały ponad 750 000 mil w Kalifornii od 2017 roku. Pony prowadzi również własne dochodzenie w sprawie październikowej kolizji.

„Jesteśmy dumni, że mamy jeden z najlepszych w branży rekordów bezpieczeństwa”, powiedział rzecznik. „Nie możemy się doczekać bezpiecznego rozwiązania tego incydentu”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Senat ponownie zatwierdza program szpiegowski FISA, ale nie przed jego wygaśnięciem o północy

Senat przyjął ustawę ponownie zatwierdzającą art. 720 ustawy o nadzorze wywiadu zagranicznego (FISA), kontrowersyjny program umożliwiający szpiegowanie zagranicznych „celów” bez nakazu ale długa,...

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bellsprout

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bellsprout 20 kwietnia od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w przypadku...

Co oznacza restrukturyzacja Google dla Pixela i Androida?

Kluczowe dania na wynos Wewnętrzne zmiany Google pod rządami Ricka Osterloha mają na celu usprawnienie działania Pixela i Androida oraz usprawnienie...
Advertisment