Żegnaj HomePod, najbardziej niezrozumiany produkt Apple


Pożegnanie HomePod. Był to prawdopodobnie najbardziej niezrozumiany produkt Apple, więc nie jest w większości zaskakujące, że Apple podjął decyzję o zaprzestaniu jej prowadzenia.

Między tym, czym naprawdę jest, a tym, co większość ludzi sądziła, była ogromna przepaść – a marketing Apple nie pomógł…

Poproś większość ludzi, aby powiedzieli Ci, czym jest HomePod, a powiedzą Ci, że to inteligentny głośnik Apple. Zapoznaj się w szczególności z oryginalnym HomePod, a powiedzą, że jest to bardzo drogie inteligentne głośniki Apple.

To byłaby prawda, gdyby tak było. Jako inteligentny głośnik HomePod był znacznie droższy niż konkurencja i mniej inteligentny. Chodzi mi o to, że jeśli chcesz tylko inteligentnego głośnika, możesz zapłacić mniej niż 50 dolców, aby uzyskać Echo Doti zrobi więcej rzeczy niż HomePod. A teraz, dzięki mini, jeśli chcesz mieć inteligentny głośnik Apple, 99 $ daje ci jeden – z jakością dźwięku, która zadowoli większość ludzi.

Ale oryginalny HomePod nie jest inteligentnym głośnikiem. To naprawdę niesamowity głośnik bezprzewodowy średniej klasy, który jest prawie bezkonkurencyjny w swoim przedziale cenowym. Wykorzystuje technologię audio, która zadebiutowała w kosztujących głośnikach dziesiątki tysięcy dolarów, i był wcześniej niedostępny w przypadku niczego, co kosztuje mniej niż cztery cyfry. Aha, i jako wisienka na torcie jest też sprytny.

Za 349 USD, a później za 299 USD otrzymywałeś głośnik, który przewyższał te, które kosztują 500 USD. Powinien był sprzedać co najmniej tak dobrze, jak Sonos Play 5 – który moim zdaniem to biło. Rzeczywiście, kup parę stereo za 600 $ i masz coś, co pozostawiło Sonos 5 w kurzu.

Reklama

Więc co poszło nie tak?

Myślę, że dla mnie to były dwie rzeczy. Po pierwsze, marketing Apple. Tak, firma zachwalała poświadczenia audio – ale naprawdę tylko przelotnie. Większy nacisk położono na Apple Music (którą większość ludzi uważała za gorszą od Spotify) i Siri (którą większość ludzi uważała za gorszą od Alexy i Google Home). Pogrubioną czcionką podkreśliłem rzeczywisty marketing głośników z komunikatu prasowego Apple:

HomePod zapewnia oszałamiająca jakość dźwięku gdziekolwiek się znajduje – w każdym pomieszczeniu w domu, odtwarzając muzykę w dowolnym stylu. Używając tylko głosu, jest łatwy i przyjemny w użyciu oraz współpracuje z subskrypcją Apple Music, zapewniając przełomowe wrażenia muzyczne, zapewniając dostęp do jednej z największych na świecie bibliotek muzycznych w chmurze. Siri, obecnie aktywnie używana na ponad pół miliarda urządzeń, rozwinęła głęboką wiedzę o muzyce i rozumie Twoje preferencje i gusta. Dzięki Siri HomePod może wysyłać wiadomości, ustawiać minutnik, odtwarzać podcast, sprawdzać wiadomości, informacje sportowe, informacje o ruchu drogowym i pogodę, a nawet sterować szeroką gamą akcesoriów do inteligentnego domu HomeKit.

„HomePod to nowe, magiczne doświadczenie muzyczne od Apple. To przynosi zaawansowane technologie audio, takie jak głośniki wysokotonowe tworzące wiązkę, głośnik niskotonowy o dużym wychyleniu i automatyczna orientacja przestrzenna, wraz z całym katalogiem Apple Music i najnowszą inteligencją Siri, w prostym, pięknym projekcie, który jest tak przyjemny w użyciu ”- powiedział Philip Schiller, starszy wiceprezes Apple ds. globalnego marketingu. „Jesteśmy bardzo podekscytowani, że ludzie wprowadzą HomePod do swoich domów, mieszkań i firm, aby usłyszeć to na własne oczy. Myślimy będą zachwyceni jakością dźwięku. Zespół pracował nad przekazaniem Siri głębszej wiedzy o muzyce, dzięki czemu możesz poprosić o odtworzenie praktycznie wszystkiego, od osobistych ulubionych po najnowsze tytuły z list przebojów, po prostu mówiąc „Hej Siri”. ”

Po drugie, oryginalny HomePod, podobnie jak Sonos 5, znajdował się raczej w niszy. Jeśli potrzebujesz tylko głośnika bezprzewodowego i jesteś zadowolony z jakości dźwięku w zakresie od dobrego do połowy przyzwoitego, są, cóż, nieskończone opcje. Jeśli chcesz prawdziwego hi-fi od głównych marek audio, zapłacisz cztery lub pięć cyfr i prawdopodobnie będziesz wiedział, czego chcesz. Trzycyfrowy głośnik średniej klasy znajduje się pomiędzy nimi – co sprawiło, że jest to produkt o ograniczonym rynku. Przeważnie wydawało się, że kupują go ludzie, którzy mieli zestaw hi-fi w swoim salonie i chcieli dobrej jakości głośników do innych pomieszczeń.

Był to nie tylko produkt niszowy, ale nisza, w której się znajdował, była już dobrze obsługiwana przez Sonos. Jeśli chcesz wydać trzycyfrową (lub niską czterocyfrową) sumę na jakość dźwięku, która jest wyjątkowo dobra bez wchodzenia w pełny zakres hi-fi, Sonos dobrze Cię pokrył. Wielu z tych, którzy w przeciwnym razie kupiliby HomePods, zainwestowało już w ekosystem Sonos i bardziej sensowne było trzymanie się tego.

Apple nie jest znane z tworzenia niszowych produktów, a tym bardziej z kontynuowania ich sprzedaży, gdy nie osiągają strategicznego celu firmy. Powiedziałem we wstępie, że decyzja o zakończeniu sprzedaży pełnowymiarowego HomePoda jest przeważnie nic dziwnego – ale jest w tym kilka dziwnych rzeczy.

Wyczucie czasu. Po co uruchamiać HomePod mini, a potem później zrezygnować ze swojego starszego brata? Rozsądniej byłoby ogłosić, że Apple słuchało, a ludzie mówili, że chcą mniejszego, tańszego głośnika, a oto jest – żegnaj stary.

Domyślam się, że firma chciała najpierw zobaczyć, jak sprzedaje się mini. Czy problem polegał na tym, że ludzie nie chcieli 300 $ Głośnik Apple lub w ogóle nie chciał głośnika Apple. Popyt na mini pokazał wyraźnie, że był to pierwszy.

AirPods Max. To też jest niszowy produkt audio i Apple musiał o tym wiedzieć. Po co uruchamiać jedną, a rezygnować z drugiej?

Domyślam się, że AirPods Max są widoczne: ludzie widzą je na ulicy. Niewiele, co prawda, ale wystarczy, by zachować świadomość i zainteresowanie.

Nie winię więc całkowicie Apple’a za tę decyzję, mimo że problem był częściowo spowodowany przez firmę. Ale myślę, że to smutny dzień i cieszę się, że to zrobiłem moja wielopokojowa konfiguracja HomePod kompletny. Żegnaj, HomePod; niech żyją ci, których już posiadamy.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.


Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple:



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Photomator otrzymuje nowy eksplorator plików z nieniszczącą edycją

Jak już zapewne wiesz, Photomator to edytor obrazów autorstwa tych samych twórców, co popularna aplikacja do ilustracji Pixelmator. Po aktualizacji z grudnia...

Feud’s Chris Chalk on playing Baldwin vs Capote and making it look easy

James Baldwin is, to put it mildly, foundational. Oft-quoted and adapted across media, Baldwin’s work still forms the spine of our...

iOS 17.4 pojawi się w przyszłym miesiącu: oto wszystko, co do tej pory nowe

iOS 17.4 jest obecnie w fazie testów beta z programistami i publicznymi użytkownikami wersji beta. Wiąże się to z szeregiem poważnych zmian...
Advertisment