Żegnaj HomePod, najbardziej niezrozumiany produkt Apple


Pożegnanie HomePod. Był to prawdopodobnie najbardziej niezrozumiany produkt Apple, więc nie jest w większości zaskakujące, że Apple podjął decyzję o zaprzestaniu jej prowadzenia.

Między tym, czym naprawdę jest, a tym, co większość ludzi sądziła, była ogromna przepaść – a marketing Apple nie pomógł…

Poproś większość ludzi, aby powiedzieli Ci, czym jest HomePod, a powiedzą Ci, że to inteligentny głośnik Apple. Zapoznaj się w szczególności z oryginalnym HomePod, a powiedzą, że jest to bardzo drogie inteligentne głośniki Apple.

To byłaby prawda, gdyby tak było. Jako inteligentny głośnik HomePod był znacznie droższy niż konkurencja i mniej inteligentny. Chodzi mi o to, że jeśli chcesz tylko inteligentnego głośnika, możesz zapłacić mniej niż 50 dolców, aby uzyskać Echo Doti zrobi więcej rzeczy niż HomePod. A teraz, dzięki mini, jeśli chcesz mieć inteligentny głośnik Apple, 99 $ daje ci jeden – z jakością dźwięku, która zadowoli większość ludzi.

Ale oryginalny HomePod nie jest inteligentnym głośnikiem. To naprawdę niesamowity głośnik bezprzewodowy średniej klasy, który jest prawie bezkonkurencyjny w swoim przedziale cenowym. Wykorzystuje technologię audio, która zadebiutowała w kosztujących głośnikach dziesiątki tysięcy dolarów, i był wcześniej niedostępny w przypadku niczego, co kosztuje mniej niż cztery cyfry. Aha, i jako wisienka na torcie jest też sprytny.

Za 349 USD, a później za 299 USD otrzymywałeś głośnik, który przewyższał te, które kosztują 500 USD. Powinien był sprzedać co najmniej tak dobrze, jak Sonos Play 5 – który moim zdaniem to biło. Rzeczywiście, kup parę stereo za 600 $ i masz coś, co pozostawiło Sonos 5 w kurzu.

Reklama

Więc co poszło nie tak?

Myślę, że dla mnie to były dwie rzeczy. Po pierwsze, marketing Apple. Tak, firma zachwalała poświadczenia audio – ale naprawdę tylko przelotnie. Większy nacisk położono na Apple Music (którą większość ludzi uważała za gorszą od Spotify) i Siri (którą większość ludzi uważała za gorszą od Alexy i Google Home). Pogrubioną czcionką podkreśliłem rzeczywisty marketing głośników z komunikatu prasowego Apple:

HomePod zapewnia oszałamiająca jakość dźwięku gdziekolwiek się znajduje – w każdym pomieszczeniu w domu, odtwarzając muzykę w dowolnym stylu. Używając tylko głosu, jest łatwy i przyjemny w użyciu oraz współpracuje z subskrypcją Apple Music, zapewniając przełomowe wrażenia muzyczne, zapewniając dostęp do jednej z największych na świecie bibliotek muzycznych w chmurze. Siri, obecnie aktywnie używana na ponad pół miliarda urządzeń, rozwinęła głęboką wiedzę o muzyce i rozumie Twoje preferencje i gusta. Dzięki Siri HomePod może wysyłać wiadomości, ustawiać minutnik, odtwarzać podcast, sprawdzać wiadomości, informacje sportowe, informacje o ruchu drogowym i pogodę, a nawet sterować szeroką gamą akcesoriów do inteligentnego domu HomeKit.

„HomePod to nowe, magiczne doświadczenie muzyczne od Apple. To przynosi zaawansowane technologie audio, takie jak głośniki wysokotonowe tworzące wiązkę, głośnik niskotonowy o dużym wychyleniu i automatyczna orientacja przestrzenna, wraz z całym katalogiem Apple Music i najnowszą inteligencją Siri, w prostym, pięknym projekcie, który jest tak przyjemny w użyciu ”- powiedział Philip Schiller, starszy wiceprezes Apple ds. globalnego marketingu. „Jesteśmy bardzo podekscytowani, że ludzie wprowadzą HomePod do swoich domów, mieszkań i firm, aby usłyszeć to na własne oczy. Myślimy będą zachwyceni jakością dźwięku. Zespół pracował nad przekazaniem Siri głębszej wiedzy o muzyce, dzięki czemu możesz poprosić o odtworzenie praktycznie wszystkiego, od osobistych ulubionych po najnowsze tytuły z list przebojów, po prostu mówiąc „Hej Siri”. ”

Po drugie, oryginalny HomePod, podobnie jak Sonos 5, znajdował się raczej w niszy. Jeśli potrzebujesz tylko głośnika bezprzewodowego i jesteś zadowolony z jakości dźwięku w zakresie od dobrego do połowy przyzwoitego, są, cóż, nieskończone opcje. Jeśli chcesz prawdziwego hi-fi od głównych marek audio, zapłacisz cztery lub pięć cyfr i prawdopodobnie będziesz wiedział, czego chcesz. Trzycyfrowy głośnik średniej klasy znajduje się pomiędzy nimi – co sprawiło, że jest to produkt o ograniczonym rynku. Przeważnie wydawało się, że kupują go ludzie, którzy mieli zestaw hi-fi w swoim salonie i chcieli dobrej jakości głośników do innych pomieszczeń.

Był to nie tylko produkt niszowy, ale nisza, w której się znajdował, była już dobrze obsługiwana przez Sonos. Jeśli chcesz wydać trzycyfrową (lub niską czterocyfrową) sumę na jakość dźwięku, która jest wyjątkowo dobra bez wchodzenia w pełny zakres hi-fi, Sonos dobrze Cię pokrył. Wielu z tych, którzy w przeciwnym razie kupiliby HomePods, zainwestowało już w ekosystem Sonos i bardziej sensowne było trzymanie się tego.

Apple nie jest znane z tworzenia niszowych produktów, a tym bardziej z kontynuowania ich sprzedaży, gdy nie osiągają strategicznego celu firmy. Powiedziałem we wstępie, że decyzja o zakończeniu sprzedaży pełnowymiarowego HomePoda jest przeważnie nic dziwnego – ale jest w tym kilka dziwnych rzeczy.

Wyczucie czasu. Po co uruchamiać HomePod mini, a potem później zrezygnować ze swojego starszego brata? Rozsądniej byłoby ogłosić, że Apple słuchało, a ludzie mówili, że chcą mniejszego, tańszego głośnika, a oto jest – żegnaj stary.

Domyślam się, że firma chciała najpierw zobaczyć, jak sprzedaje się mini. Czy problem polegał na tym, że ludzie nie chcieli 300 $ Głośnik Apple lub w ogóle nie chciał głośnika Apple. Popyt na mini pokazał wyraźnie, że był to pierwszy.

AirPods Max. To też jest niszowy produkt audio i Apple musiał o tym wiedzieć. Po co uruchamiać jedną, a rezygnować z drugiej?

Domyślam się, że AirPods Max są widoczne: ludzie widzą je na ulicy. Niewiele, co prawda, ale wystarczy, by zachować świadomość i zainteresowanie.

Nie winię więc całkowicie Apple’a za tę decyzję, mimo że problem był częściowo spowodowany przez firmę. Ale myślę, że to smutny dzień i cieszę się, że to zrobiłem moja wielopokojowa konfiguracja HomePod kompletny. Żegnaj, HomePod; niech żyją ci, których już posiadamy.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.


Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple:



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Byli badacze Apple zakładają startup skupiający się na bezpieczeństwie iOS

Dwóch byłych pracowników Apple, którzy pracowali dla firmy jako badacze cyberbezpieczeństwa, zakłada teraz własny startup. Zwany Podwójny Tystartup koncentruje się na pomaganiu...

Verizon ujawnia kolejną podwyżkę cen, tym razem dotyczącą planów Apple Watch

Verizon szykuje kolejną podwyżkę cen. W czwartkowym e-mailu do klientów firma ujawniła wzrost cen o 5 dolarów miesięcznie, który wpływa na plany...

Zaktualizowano Gentler Streak o obsługę większej liczby języków

Gentler Streak, popularna aplikacja fitness i wellness na platformy Apple, właśnie otrzymała aktualizację, która ułatwi korzystanie z niej większej liczbie osób na całym...
Advertisment