Aby uzyskać przyjemną sugestię, po zakończeniu czytania audioXpress Scott Dorsey przejrzał interesującą książkę napisaną przez Davida Hewitta, jednego z wielu znanych inżynierów, którzy przeszli do historii, nagrywając na żywo koncerty rockowe w latach 70. podejście do tworzenia doskonałych nagrań wydarzeń na żywo. „On the Road: Recording the Stars in a Golden Era of Live Music” to interesujące, pierwszoosobowe świadectwo niektórych z najwspanialszych momentów w historii nagrań muzycznych. Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w audioXpress, kwiecień 2023 r.
Tytuł: W drodze: nagrywanie gwiazd w złotej erze muzyki na żywo
Autor: David W. Hewitt
ISBN-10: 1493056174
Wydawca: Backbeat (15 listopada 2021)
Strony: 288
Lata 70-te i 80-te były wspaniałymi czasami dla muzyki granej na żywo, więc były też wspaniałymi czasami dla albumów koncertowych. Technologia doszła do tego stopnia, że w końcu udało się uzyskać dobry dźwięk w dużych salach z zespołami grającymi na żywo, a wkrótce stało się możliwe uzyskanie dobrych nagrań w takich sytuacjach.
Było wielu znanych inżynierów, którzy zarabiali na życie nagrywając na żywo koncerty rockowe z tamtej epoki, od Wally’ego Heidera i Koostera McAllistera po trafnie nazwanego Steve’a Remote’a. Ale jednym z najpopularniejszych inżynierów był David Hewitt.
Hewitt pracował w branży przez 50 lat, zaczynając od Regent Sound Studios w Filadelfii, PA, przeniósł się do ciężarówki Record Plant Remote z Los Angeles, CA, pracował przez wiele lat w branży i ostatecznie kupił ciężarówkę z Record Plant i obsługując serię własnych zdalnie sterowanych ciężarówek.
Pracował przy Super Bowl Halftime Show, Arthur Fiedler and the Boston Pops oraz The Concert for New York City after 9/11. Nagrał koncerty z Buddym Richiem, Wyntonem Marsalisem, Ericem Claptonem, Neilem Youngiem oraz stand-upy ks. Guido Sarducciego. Kiedy Billy Joel i Nelson Mandela byli na scenie Yankee Stadium, David Hewitt był w ciężarówce, tak jak na Gali Opery w Beverly Sills i przez wiele lat rozdania Oscarów.

Zanim opowiem o tym, czym jest jego książka, On the Road: Recording the Stars in a Golden Era of Live Music, pozwólcie, że powiem, czym nie jest. Bardzo brakuje w nim szczegółów technicznych i dyskusji na temat procesu i filozofii zdalnego nagrywania. Chciałbym zobaczyć tego o wiele więcej, nie tylko z powodów, które prawdopodobnie mają wszystkie czytniki audioXpress, ale także dlatego, że trafiłem do zupełnie innego świata zdalnego nagrywania muzyki akustycznej. Chciałbym móc porównać moją filozofię nagrywania orkiestr z jego. Chciałbym też, żeby napisał więcej o wczesnej erze cyfrowej, ponieważ nie ma o tym zbyt wiele, a ludzie żyjący w świecie nowoczesnych cyfrowych stacji roboczych mogą mieć pewne wyobrażenia o świecie analogowych maszyn taśmowych… świat cyfrowych maszyn taśmowych nie jest czymś, o czym ludzie mówią.

Ale co to jest? To pamiętnik, jakby Hewitt przejrzał swój dziennik nagrań koncertowych na przestrzeni lat i próbował napisać o każdym z nich io tym, co pamięta z wydarzenia. Nie jest to wszystko dobrze zorganizowane, nie do końca chronologicznie i nie do końca według gatunku, ale po trochu każdego z nich. O niektórych wydarzeniach mówi obszernie, podczas gdy inne (w tym te, które najbardziej mnie interesują, takie jak koncerty jazzowe z początku lat 80.) wspomina tylko mimochodem.
Jeśli choć trochę interesuje Cię scena koncertowa lat 70., 80., 90. i 2000., ta książka będzie dla Ciebie interesująca. Może się okazać, że przywołuje więcej pytań niż odpowiedzi, ale to nie jest złe, ponieważ oznacza, że czytelnik myśli o pracy przy nagrywaniu koncertów.
Tak, byłoby miło mieć bardziej techniczną dyskusję i więcej szczegółów na temat tego, jak rzeczy zmieniły się w ciągu ostatnich kilku dekad, ale jest trochę tego na początek. I wygląda na to, że Hewitt robi wszystko, co w jego mocy, by nie mówić o Frampton Comes Alive, który jest prawdopodobnie najbardziej znanym i prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjnym albumem, nad którym kiedykolwiek pracował. Ile z tego jest faktycznie na żywo? Nie mówi tutaj.

Ale on mówi o meczu hokeja na trawie rozgrywanym przez członków Who przeciwko drużynie hokejowej dziewcząt z liceum, która była w tym samym hotelu. Jest wypełniona interesującymi, małymi anegdotami o epoce koncertowania, która dziś już minęła.
Powinieneś wziąć tę książkę i trzymać ją na stoliku do kawy lub w łazience, ponieważ jest to zabawna książka do czytania i można ją czytać w małych kawałkach. Jeśli już, wprowadzi cię w nowe nagrania, o których istnieniu nie wiedziałeś, i zdecydowanie dodało to do mojej długiej listy płyt do kupienia. Po więcej informacji odwiedź https://davidhewittontheroad.com topór
Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w audioXpress, kwiecień 2023 r.