Zamknięcie rządu dusi lotnictwo


w maju Krawędź zgłoszone że amerykański system lotniczy jest tak delikatny, że „najmniejsze zakłócenie może pogrążyć cały system w chaosie”. Zakłócenie to nastąpiło 1 października, kiedy rząd federalny został zamknięty w związku ze sporem budżetowym. Rzeczywiście zapanował chaos.

Każdego dnia opóźnionych jest ponad 6000 lotów, czyli prawie dwukrotnie więcej niż średnia historyczna w październiku Departament Transportu statystyka. TSA ma ostrzegł o dłuższych kolejkach bezpieczeństwa na lotniskach i przestał aktualizować informacje o punktach kontrolnych w czasie rzeczywistym w swojej aplikacji MyTSA. Niektóre duże lotniska zostały nawet zmuszone do działania bez kontroli ruchu lotniczego przez wiele godzin.

TSA przestała aktualizować w swojej aplikacji informacje o punktach kontrolnych w czasie rzeczywistym.
Zdjęcie: MyTSA

Powodem zakłóceń jest płaca lub jej brak. Kiedy 1 października skończył się budżet federalny, ponad pół miliona pracownicy zostali natychmiast zwolnieni. Ale narodu 75 000 kontrolerzy ruchu lotniczego i funkcjonariusze TSA pierwszej linii „wyłączonych” pracowników którzy muszą przychodzić do pracy bez względu na okoliczności.

W oświadczeniu opublikowany na XSekretarz Transportu Sean Duffy próbował uspokoić swoich pracowników.

„Kontrolerzy, którzy pojawią się w pracy, otrzymają wynagrodzenie” – powiedział. „Tylko nie na czas”.

Reklama

Nie sprawdzi się to w przypadku wielu pracowników na tymczasowym urlopie, których nie stać na pracę na podstawie IOU na czas nieokreślony, powiedział Johnny Jones. Pracuje w TSA od 2002 roku i reprezentuje pracowników TSA w Amerykańskiej Federacji Pracowników Rządowych, największym federalnym związku pracowników w kraju.

„Naszym problemem numer jeden jest niepewność co do tego, jak długo to będzie trwało i jak długo będziesz musiał przychodzić do pracy bez wynagrodzenia” – powiedział. Krawędź. “Żyjesz z tego, co udało ci się zaoszczędzić. Miałeś może tydzień, dwa tygodnie wypowiedzenia.”

Pracownicy federalni niewiele mogą zrobić, aby otwarcie opowiadać się za należną im płacą. Kontrolerzy ruchu lotniczego znają tę lekcję szczególnie dobrze. W 1981 r. 13 000 z nich strajkowało na żądanie lepsze płace, odpowiedni personel i ogólna poprawa bezpieczeństwa. Cytując A Ustawa z 1966 r która zabrania pracownikom federalnym strajku, nie tylko prezydentowi Ronaldowi Reaganowi zwolnił strajkujących pracowników — zakazał im także dożywotniego pełnienia innego stanowiska federalnego. Ta jedna akcja zatrzymała strajk, ale także spowodowała kryzys kontroli ruchu lotniczego utrzymuje się do dziś.

Zwolnienie chorobowe to jedna z niewielu dźwigni, za które mogą pociągnąć niezależni pracownicy. Zgodnie ze swoimi umowami kontrolerzy ruchu lotniczego i Pracownicy TSA mogą z nich korzystać bankowe zwolnienie lekarskie z niewielkimi ograniczeniami, pod warunkiem, że nie będą wzywać dłużej niż trzy dni z rzędu.

Przed zamknięciem niektórzy kontrolerzy wykorzystali zwolnienia lekarskie, aby zapewnić sobie tymczasową przerwę od wyczerpujących harmonogramów, które mogą wymagać od nich pracy 10 godzin dziennie, sześć dni w tygodniu. Inni używali go do radzenia sobie z urazy związane z awariami sprzętu co natychmiast naraziło na ryzyko kolizji dziesiątki lotów komercyjnych. Teraz korzystają ze zwolnień lekarskich, aby zmniejszyć ciężar pracy w pracy, która nie zapewnia im wynagrodzenia w dającej się przewidzieć przyszłości.

6 października Duffy zorganizował konferencję prasową przed punktem odbioru bagażu na lotnisku w Newark, aby omówić sytuację kadrową.

„Śledzimy zgłoszenia chorobowe i zwolnienia lekarskie” powiedział. „W niektórych obszarach odnotowaliśmy niewielkie wzrosty i radzimy sobie z tym”.

Nawet „niewielkie przyspieszenie” może mieć ogromny wpływ na cały kraj.

Tego samego dnia 11 głównych obiektów ruchu lotniczego ogłosiło, że poziom zatrudnienia spadnie do tak niskiego poziomu, że nie będą w stanie bezpiecznie obsłużyć planowanego natężenia ruchu. Lotnisko Hollywood Burbank przez prawie sześć godzin nie miał na służbie żadnego kontrolera ruchu lotniczego; piloci startujący lub lądujący na lotnisku musieli ze sobą koordynować na wspólnej częstotliwości radiowej.

13 października co piąty zaplanowany lot był opóźniony.

13 października co piąty zaplanowany lot był opóźniony.
Zdjęcie: FlightAware

Od tego czasu niedobory kadrowe dotknęły połowę krajowych obiektów na trasach, jedną trzecią obiektów przylotów i odlotów oraz operacje wieżowe na lotniskach w Austin, Chicago O’Hare, Denver, Phoenix i Reagan. W piątek 10 października, kiedy rozpoczął się weekend świąteczny z okazji Dnia Kolumba, w całym kraju opóźnionych było ponad 7700 lotów – lub prawie jeden na pięć według FlightAware.

W wywiadzie z Biznes LisaDuffy zagroził zwolnieniem „małej grupy kontrolerów, którzy nie pojawiają się w pracy… dzieci sprawiających problemy”. oraz Krajowe Stowarzyszenie Kontrolerów Ruchu Lotniczego (NATCA), związek reprezentujący większość amerykańskich kontrolerów ruchu lotniczego, ostrzegał swoich członków nie angażować się w „skoordynowane działania, które negatywnie wpływają na pojemność NAS [national airspace system].”

Ale to nie jest skoordynowane działanie. To jednostki korzystają z narzędzi, jakie posiadają, aby chronić się przed niepotrzebnym wyzyskiem.

Trudniej jest oszacować wpływ tej sytuacji na bezpieczeństwo lotnisk. Od 9 października TSA to robi opublikował dzienne dane dotyczące czasu oczekiwania na platformie Xcoś, czego nigdy wcześniej nie robił. Mimo to agencja nie utrzymuje dokładne zapisy historycznewięc nie da się umieścić tych liczb w kontekście. Wiemy to tysiące więcej pracowników TSA zgłosiło swoje choroby niż zwykleponieważ wielu z nich nie może sobie pozwolić na podjęcie pracy, która nie będzie im opłacana.

Od 9 października TSA publikuje codzienne dane dotyczące czasu oczekiwania na X, czego nigdy wcześniej nie robiła.

Od 9 października TSA publikuje codzienne dane dotyczące czasu oczekiwania na X, czego nigdy wcześniej nie robiła.
Zdjęcie: TSA / X.com

Zamknięcie rządu za pierwszej administracji Trumpa trwało 35 dni najdłuższy w historii USA. Póki co, obecny będzie trwał co najmniej 19 dni, bo Kongres ma powrócić z przerwy aż do 19 października. Dopóki to się nie skończy, sytuacja podróżnych – i tych niezbędnych pracowników, dzięki którym Ameryka lata – będzie się tylko pogarszać.

„Ludzie nie mogą przychodzić do pracy, jeśli nie zarabiają. Przedszkola nie przyjmują IOU, sklepy spożywcze nie przyjmują IOU, stacje benzynowe nie przyjmują IOU” – powiedział Johnny Jones. „Jeśli to potrwa 30, 40 dni, lotnisko stanie się miastem duchów”.

Śledź tematy i autorów z tej historii, aby zobaczyć więcej takich wydarzeń w swoim spersonalizowanym kanale strony głównej i otrzymywać aktualizacje e-mailem.




Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Marsz żab | Krawędź

Zanim przybyłem, nabrzeżny park w centrum Portland w stanie Oregon był już zalany ludźmi, jak okiem sięgnąć. W czerwcowym proteście No Kings w...

Koniecznie przeczytaj epicki argentyński horror Nasz udział w nocy

przeczytałem bardzo horrorów w ciągu ostatnich dwóch lat. Ale moim absolutnym faworytem jest z pewnością Mariana Enriquez”. Nasz udział w nocy. Książka została...

Nowe książki D&D mogą naprawić notorycznie „złą” przygodę Netheril w Forgotten Realms

Jako wielki fan Forgotten Realms jestem bardzo podekscytowany listopadowe wydanie Bohaterowie Faerunu I Przygody w Faerunie książki. Nie spodziewam się, że którykolwiek...
Advertisment