ZA ma fanów błagających o legalne aktorstwo głosowe


Aranżacje muzyczne Pokémonów? Znakomity. Potworne okrzyki bojowe? Ikonowy. Aktorstwo głosowe Pokémonów? Nadal w większości nieobecny, pomimo prawie 30 lat głównych wpisów i spin-offów. Chociaż brak podkładu głosowego nie jest nowością w serialu, temat ten ponownie wypłynął w fandomie po niedawnym wydaniu Legendy Pokémon: ZA.

Podobnie jak większość gier Pokémon, pierwsze kilka godzin gry Legendy: ZA Czy pełne wyjaśniającego trzymania się za rękę i mnóstwa przerywników filmowych. A te przerywniki filmowe są bardzo wyprodukowane, przynajmniej jeśli chodzi o animację. Od pierwszych chwil, ZA jest pełen dramatycznych momentów i twórczo skadrowanych ujęć. Oczywiste jest, że samym Pokémonom poświęcono wiele miłości i uwagi, co jest szczególnie widoczne, jeśli chodzi o nowe megaewolucje. Większość stworzeń z krzykiem przybiera swoje megaformy, a te kilka sekund nabiera osobowości. Hawlucha dumnie rozkłada skrzydła; Shuriken Greninji wiruje z groźbą. Nawet animacje biegu przyciągają wzrok, jak np głupkowate nogi mega Starmie poświadczy. Nikt nie porównałby ogólnej animacji gry do gier z ozdobnymi detalami, takimi jak Pusty Rycerz: Jedwabna Pieśń Lub Cuphead. Grafika, stylizowana i łatwa w obsłudze, nie jest szczególnie imponująca. Ale w ramach dotychczasowej serii Pokémon Legendy: ZA to śliski produkt.

Dlaczego więc to nie brzmi jak jedno? Po co w ogóle zawracać sobie głowę tyloma przerywnikami filmowymi, skoro i tak nie pozwolą nikomu pracować nad głosem? To pytanie zadawała sobie społeczność poważnie dyskutować ostatnio we wszystkich mediach społecznościowych, a posty na ten temat stają się wirusowe.

„Na DS było dobrze i nawet przez kilka pierwszych gier na Switcha, ale od tamtej pory Szkarłat I Fioletowy to naprawdę oczywiste, że Gamefreak musi iść z duchem czasu”, czyta jeden z wysoko ocenionych wątków na Reddicie.

„Istnieje wiele gier, w których nie występuje głos, ale jest to w porządku, ponieważ zostały zaprojektowane z myślą o tym ograniczeniu” – czytamy w jednej z odpowiedzi w tym wątku, która wskazuje, że przerywniki filmowe Patrzeć jakby mieli mieć aktorstwo głosowe. Jeden z niechlubnych przykładów pochodzi z Miecz I Tarczaktóry przedstawia postać śpiewającą na koncercie w całkowitej ciszy. Ten moment jest wyjątkowy, ponieważ znacznie starsze gry miały sens nasycaj podobne chwile prawdziwymi piosenkami. Proste melodie z podstawowymi tekstami, ale mimo to z podkładem głosowym.

Reklama

„Możesz sprawić, że gra będzie działać bez podkładania głosu” czyta post na X. „Ale współczesne przerywniki filmowe Pokémonów naprawdę sprawiają wrażenie niedokończonych, biorąc pod uwagę sposób, w jaki są wyreżyserowane, choć brakuje im głosów”.

„Nie obchodzi mnie, czy gra Pokémon ma podkład głosowy, czy nie, ale po co w ogóle zawracać sobie głowę animowaniem ich ust, skoro w ogóle nie będą mówić” – pyta jeden z fanów.

Temat ten był również szczególnie kontrowersyjny w przypadku niedawny wyciek pozornych budżetów głównych gier Pokémonco sugeruje, że gry powstają za ułamek kosztów związanych z grami AAA, a mimo to regularnie generują zyski, które plasują markę w czołowych ligach. Twórcom Game Freak udało się mniej więcej uniknąć powszechnej reakcji, ponieważ modernizacja serii tradycyjnie przebiegała powoli. Najnowsze wpisy, np Szkarłat I Fioletowy I Legendy zmienić formułę rozgrywki i poprawić oprawę wizualną, bez konieczności wymyślania nowych rozwiązań. Specyficzne okoliczności otaczające Game Freak wpływają również na postrzeganie serii przez fanów. Pokémon to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, generująca miliardowe przychody. Gry Pokémon są również w dużej mierze dostępne wyłącznie na platformach Nintendo, firmie znanej z wysoce dopracowanych produktów. Ale Game Freak to stosunkowo małe studio, zatrudniające zaledwie kilkuset pracowników. Oni są pomagało wielu wykonawcówjak większość studiów gier. Ale kluczowe postacie w firmie mówią gdyby mogli, pracowaliby z jeszcze mniejszymi zespołami. Ten dziwny stan pośredni dla Game Freak, gdzie działa na wzór niezależnego studia, ale ma wagę wielkobudżetowego podmiotu, utrudnia formułowanie konkretnych oczekiwań wobec jej produktów.

Zdjęcie: Game Freak/The Pokémon Company, Nintendo za pośrednictwem Polygon

Jednak nowa gra Pokémon wywołuje dyskusję na temat serii, więc aktorstwo głosowe znów jest na końcu języka. Nie pomaga to, że w tym roku też widziałem wydanie nowej, docenionej przez krytyków gry Digimon z aktorstwem głosowym. Jeśli mniejsza franczyza, taka jak Digimon, może to zrobić, dlaczego nie Pokémon? Lub: dlaczego gry typu spin-off czasami zawierają pracę głosowąale główna atrakcja nigdy nie działa?

„Mam wrażenie, że gra głosowa w grach RPG jest powiązana z ogólną jakością” – wyjaśnia jeden z fanów w poście na X, gdzie ktoś pyta, dlaczego ludzie chcą podkładania głosu w grach. W tym wątku jest także pełno nauczycieli, którzy utrzymują, że praca z głosem jest ogromnym dobrodziejstwem dla młodszych graczy, ponieważ jest to serial atrakcyjny dla dzieci.

Jeden z nauczycieli twierdzi, że „wymawianie słów na głos, podczas gdy dzieci jednocześnie czytają tekst, to jedna z najskuteczniejszych strategii zwiększania umiejętności czytania ze zrozumieniem i umiejętności czytania i pisania”.

Żaden fandom nie jest monolitem i jest mnóstwo fanów, którzy nie widzą problemu w braku aktorstwa głosowego. Niektórzy obawiają się, że wszelkie próby podkładania głosu postaciom wiązałyby się z ryzykiem wyprodukowania żenującego produktu. A w przypadku starszych postaci lub ulubieńców fanów oczekiwania będą wysokie. Jak powinien brzmieć Twój rywal Blue? Czy głos Siostry Joy różni się w zależności od gry? A co z bohaterem? Czy powinni dostać aktorstwo głosowe? Szanse na zdradzenie uczuć, jakie gracze przypisują tym postaciom w głowie, wydają się wysokie, szczególnie tak daleko. Nie oznacza to, że Game Freak nie powinien próbować, ale rozumiem wahanie.

Trenerzy wraz ze swoimi Pokémonami czekają w strefie bitwy w Pokémon Legends: ZA. Zdjęcie: Game Freak/The Pokémon Company, Nintendo

Biorąc pod uwagę całą tę dyskusję i frustrację, należy się zastanowić: czy Pokémon jest molochem właśnie dlatego, że Game Freak nie chce uspokoić fanów? Czy to w ogóle dobrze, że Game Freak wybiera miejsce, w którym umieszcza swoje zasoby? Seria zaszła tak daleko bez aktorstwa głosowego, a ludzie nadal kochają te gry.

Możliwe, że to tylko kwestia czasu. Jeśli wierzyć przeciekom, Game Freak zgodził się na podkład głosowy w pierwszych Legendach gra. Może fani dostaną dokładnie to, o co proszą, kiedy trzecia gra Legends, nad którą najwyraźniej trwają prace w końcu wyjdzie.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Oto najlepsze oferty nowych MacBooków w tej chwili: opcje zaczynające się od 599 USD

W erze Apple Silicon MacBooki stały się tańsze niż kiedykolwiek wcześniej – a nowe modele zaczynają się od już od 599 dolarów. W...

Nowy chip M5 firmy Apple rywalizuje z M1 Ultra we wczesnych testach porównawczych

Na początku tego tygodnia Apple zaprezentowało trzy nowe produkty z chipem M5, zbudowanym w procesie 3 nm trzeciej generacji. Chociaż obecnie jest to...

Wszystkie lokalizacje Mega Ewolucji i Mega Kamieni w Pokémon Legends: ZA

W Legendy Pokémon: ZA, Mega ewolucje to jedna z głównych cech, ponieważ wiele Pokémonów jest zdolnych do Mega Ewolucji, a jest to mechanika,...
Advertisment