Dziś debiut Apple TV+ Wilkiktóry miał swoje pierwotne plany teatralne nagle odwołane. Aby uczcić tę okazję, Bloomberga opublikował raport szczegółowo opisując nową strategię filmową Apple w przyszłości. I brzmi to bardzo podobnie do podejścia Netflixa.
Nowy plan: tanie filmy TV+ i rzadkie hity kinowe
Od premiery usługi Apple TV+ w 2019 r. firma Apple zyskała uznanie dzięki kilku swoim filmom. Szczególnie, CODA był pierwszym tytułem z serwisu streamingowego, który zdobył Oscara za najlepszy film.
W ciągu ostatnich kilku lat Apple przestawił się z produkcji nagród artystycznych na rzecz zwiększania budżetu. Zabójcy Kwiatowego Księżyca, Napoleon, ArgyleI Poleć mnie na Księżyc wszyscy zdobyli szerokie premiery kinowe. Żaden nie odzyskał kosztów produkcji, a niektóre zakończyły się całkowitą klapą.
Nic więc dziwnego, że Apple ma nową strategię filmową, opisaną poniżej.
Thomas Buckley i Lucas Shaw, piszący dla Bloomberga:
Apple będzie teraz skupiać się na kręceniu kilkunastu filmów rocznie, z których większość będzie produkowana za mniej niż 100 milionów dolarów, jak twierdzą osoby zaznajomione z planami firmy, które prosiły o anonimowość, gdyż nie były upoważnione do wypowiadania się w wewnętrznych sprawach. Oznacza to, że zobowiązanie Apple do wydawania 1 miliarda dolarów rocznie na filmy nie ulegnie zmianie, ale zmieni się plan filmowy firmy i strategie wydawnicze – twierdzą ludzie. Apple nadal będzie dążyć do jednej lub dwóch dużych zmian kinowych rocznie, wprowadzając filmy wyjątkowo zatwierdzane do wyższych budżetów, takie jak F1. Ale filmy lubią Wilkiza który Clooney i Pitt zarobili łącznie dziesiątki milionów dolarów, będzie sprzedawany jako tytuł do transmisji strumieniowej, a nie do kin.
Podsumowując, wygląda na to, że Apple zamierza wziąć pod uwagę podręcznik Netflixa.
Zamiast inwestować duże środki w premiery kinowe, firma będzie zamiast tego produkować większość swoich filmów do przesyłania strumieniowego.
Prawdopodobnie nadal będą dostępne ograniczone przez tydzień okna kinowe, takie jak Wolfs, ale to wyłącznie w celu rywalizacji o nagrody i uszczęśliwienia Hollywood.
Ogólnie rzecz biorąc, nową strategię Apple dotyczącą filmów można podsumować w następujący sposób:
- 1-2 duże teatralne huśtawki rocznie, którym towarzyszą większe budżety
- Ale przede wszystkim tańsze wydania Apple TV+ dla zdecydowanej większości nowych filmów
Wersja 9to5Mac
Chociaż kina mogłyby skorzystać z zastrzyku pieniędzy od wielkich technologii, myślę, że jest to właściwe posunięcie dla firmy.
W epoce po pandemii wszyscy jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek przyzwyczajeni do oglądania filmów w domu. Premiery filmów muszą być szczególnie atrakcyjne, aby zapewnić znaczną sprzedaż biletów.
Co sądzisz o nowej strategii filmowej Apple? Daj nam znać w komentarzach.
Do dalszej lektury:
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.