Teraz YouTube potwierdza, że reklamodawcy mogą szeroko kierować reklamy do wstrzymanego czasu ekranowego: „Ponieważ zaobserwowaliśmy zarówno silną reakcję reklamodawców, jak i widzów, wprowadziliśmy funkcję wstrzymania reklam dla wszystkich reklamodawców” – potwierdza menedżer ds. komunikacji YouTube, Oluwa Falodun. The Verge (pol. skraj).
Technicznie rzecz biorąc, YouTube rozpoczął pilotażowe wstrzymywanie reklam w 2023 r. z ograniczoną liczbą reklamodawców, ale dyrektor ds. biznesowych Google, Philipp Schindler ujawniono w kwietniu że nie było zaskoczeniem, iż odniosły one ogromny sukces wśród firm reklamowych i były lukratywne dla Google.
W zeszłym tygodniu użytkownicy Reddita zaczęli pisać, że reklamy z funkcją pauzy wydają się być coraz szerzej stosowane, jak zauważył 9to5Google.
YouTube twierdzi, że reklamy wstrzymujące są w rzeczywistości zaprojektowane tak, aby firma mogła zaoferować Ci „mniej przerywające” wrażenia, ale nie poinformowała nas, że w rezultacie jej normalne reklamy będą pojawiać się rzadziej. (Eksperymentowano z dłuższe, ale rzadsze reklamy przed.) Firma wprowadziła również reklamy niemożliwe do pominięcia w 2023 r..