YouTube zmienia swój algorytm, aby ograniczyć możliwość promowania nastolatkom na platformie filmów prezentujących agresję bez użycia przemocy oraz wyidealizowany wygląd fizyczny. W nowym wpisie na bloguYouTube twierdzi, że taka treść „może być nieszkodliwa jako pojedynczy film”, ale może „być problematyczna dla niektórych nastolatków, jeśli będzie oglądana wielokrotnie”.
Ograniczenia mają na celu zapobieganie wpadaniu młodszych użytkowników w szkodliwe „królicze nory” treści, nie uniemożliwiając im oglądania takich filmów w całości, ponieważ wiele z nich jest zgodnych z wytycznymi YouTube dotyczącymi treści. „Nastolatki częściej niż dorośli tworzą negatywne przekonania na swój temat, gdy widzą powtarzające się wiadomości o idealnych standardach w treściach, które konsumują online” – powiedział YouTube.
Nowe zabezpieczenia są wprowadzane globalnie i dotyczą treści, które porównują lub idealizują pewne cechy fizyczne, wagę i sprawność fizyczną w stosunku do innych lub wykazują „agresję społeczną”, taką jak zastraszanie i walki bezkontaktowe. Ograniczenia dotyczą również samouczków makijażu, które mają na celu zmianę wyglądu czyjegoś nosa lub kształtu oczu, lub filmów fitness promujących muskularne lub szczupłe sylwetki.
„Większa częstotliwość treści idealizujących niezdrowe standardy lub zachowania może podkreślać potencjalnie problematyczne przesłania — a te przesłania mogą wpływać na to, jak niektórzy nastolatkowie postrzegają samych siebie” powiedziała Allison Briscoe-Smithbadaczka w Youth and Families Advisory Committee w YouTube. „Guardrails mogą pomóc nastolatkom utrzymać zdrowe wzorce, ponieważ naturalnie porównują się z innymi i oceniają, jak chcą się pokazać na świecie”.