Twórcy YouTube mogą teraz dzielić swoje filmy na różne sezony i odcinki aby ułatwić widzom nawigację — i oglądanie — w telewizji. Nadchodząca funkcja pojawia się w miarę jak YouTube coraz bardziej wkracza do salonów, a przychody YouTuberów z telewizorów wzrosły o 30 procent rok do roku, według firmy.
Twórcy treści będą mogli wkrótce dostosowywać przesyłane treści do potrzeb widzów w formacie, który podczas oglądania na telewizorze będzie bardzo podobny do tego oferowanego przez Netflix i inne usługi przesyłania strumieniowego. Będą mogli wyświetlać opisy odcinków na pełnym ekranie oraz przeglądać hierarchię sezonów i odcinków.
YouTube nie opisał, jak nowy format będzie się przekładał na interfejs użytkownika na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych, ale można się spodziewać, że będzie on w jakiejś formie dostępny na wszystkich platformach. Twórcy otrzymują również inne narzędzia ukierunkowane na telewizję, w tym możliwość dodawania „wciągającej zawartości”, która będzie odtwarzana na stronie ich kanału.
Niektórzy YouTuberzy żmudnie tworzyli sezony i odcinki swoich programów, wykorzystując playlisty i numerowane konwencje nazewnictwa pod każdym przesłaniem. Jednak nie zawsze przekładają się one w przyjazny sposób na aplikacje YouTube na platformach telewizyjnych, takich jak Apple TV, Roku i inne.