YouTube dodaje nowe narzędzie do oznaczania treści generowanych przez sztuczną inteligencję


Dziś YouTube ogłoszony umożliwia twórcom samodzielne oznaczanie się, gdy ich filmy zawierają materiał wygenerowany przez sztuczną inteligencję lub materiał syntetyczny.

Pole wyboru pojawia się w procesie przesyłania i wysyłania oraz twórcy są potrzebni ujawnienia „zmienionych lub syntetycznych” treści, które wydają się realistyczne. Obejmuje to na przykład zmuszanie prawdziwej osoby do powiedzenia lub zrobienia czegoś, czego nie zrobiła; zmienianie materiału filmowego przedstawiającego prawdziwe wydarzenia i miejsca; lub pokazywanie „realistycznie wyglądającej sceny”, która w rzeczywistości nie miała miejsca. Niektóre przykłady oferowane przez YouTube pokazują fałszywe tornado zmierzające w kierunku prawdziwego miasta lub używają fałszywych głosów, aby prawdziwa osoba opowiadała wideo.

Z drugiej strony ujawnienie informacji nie będzie wymagane w przypadku filtrów upiększających, efektów specjalnych, takich jak rozmycie tła i „wyraźnie nierealistycznych treści”, takich jak animacja.

Etykieta YouTube dotycząca treści generowanych przez sztuczną inteligencję i treści syntetycznych wymaga od twórców uczciwości.
Obraz: YouTube

W listopadzie YouTube szczegółowo przedstawiła swoją politykę dotyczącą treści generowanych przez sztuczną inteligencjęzasadniczo tworząc dwa poziomy zasad: rygorystyczne zasady chroniące wytwórnie muzyczne i artystów oraz luźniejsze wytyczne dla wszystkich pozostałych osób. Deepfake’owa muzyka, jak Drake śpiewający Ice Spice lub rapujący piosenkę napisaną przez kogoś innego, może zostać usunięty przez wytwórnię artysty, jeśli mu się to nie spodoba. YouTube stwierdził, że w ramach tych zasad twórcy będą zobowiązani do ujawniania materiałów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, ale do tej pory nie określił, jak dokładnie mieliby to zrobić. A jeśli jesteś przeciętnym człowiekiem, który zostaje oszukany na YouTube, wyciągnięcie takiego wniosku może być znacznie trudniejsze – będziesz musiał wypełnić formularz wniosku o ochronę prywatności, który firma sprawdzi. YouTube nie zaoferował zbyt wiele na temat tego procesu w dzisiejszej aktualizacji, twierdząc, że „nadal pracuje nad zaktualizowanym procesem ochrony prywatności”.

Podobnie jak inne platformy, które to mają wprowadzono etykiety treści AI, funkcja YouTube opiera się na systemie honoru — twórcy muszą szczerze mówić o tym, co pojawia się w ich filmach. Rzecznik YouTube Jack Malon powiedział wcześniej Krawędź że była to firma inwestowanie w narzędzia” do wykrywania treści generowanych przez sztuczną inteligencję, chociaż oprogramowanie do wykrywania sztucznej inteligencji już tak historycznie wysoce niedokładne.

Reklama

W swoim dzisiejszym poście na blogu YouTube twierdzi, że może dodać do filmów informację o sztucznej inteligencji, nawet jeśli przesyłający sam tego nie zrobił, „zwłaszcza jeśli zmieniona lub syntetyczna treść może dezorientować lub wprowadzać ludzi w błąd”. W samym filmie pojawią się także bardziej widoczne etykiety dotyczące drażliwych tematów, takich jak zdrowie, wybory i finanse.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Nowe meble do gier Ikei wyglądają jak meble, a nie napój energetyczny

Ikea wprowadza nową gamę mebli do gier, które podważają zwykłą ciemną, kanciastą estetykę „dla graczy” i tworzą projekty, które z większym prawdopodobieństwem będą...

Unijna ustawa o sztucznej inteligencji nie chroni praworządności i przestrzeni obywatelskiej

Unia Europejska (UE) Ustawa o sztucznej inteligencji (AI). Jak wynika z oceny Europejskiego Centrum Prawa Non-Profit (ECNL), „nie chroni skutecznie praworządności i przestrzeni...

57-calowy Predator Z57 firmy Acer trafia do sprzedaży detalicznej

Dla tych, którzy nie są zadowoleni z rozdzielczości większości ultraszerokokątnych wyświetlaczy dostępnych na rynku, nowy dodatek firmy Acer do linii Predator powinien zadowolić...
Advertisment