Yelp twierdzi, że Google stworzyło lub zachowało monopol na lokalne usługi wyszukiwania, preferując własną gorszą branżę niż konkurencyjne, co według Yelp zaszkodziło konkurencji i obniżyło jakość lokalnych usług wyszukiwania. Yelp twierdzi, że sposób, w jaki Google kieruje użytkowników do własnej lokalnej branży wyszukiwania ze strony wyników wyszukiwania ogólnego, należy uznać za nielegalne wiązanie oddzielnych produktów, aby uniemożliwić rywalom osiągnięcie skali.
Konsumenci są ostatecznymi przegranymi rzekomo antykonkurencyjnego zachowania Google, mówi Yelp. „Poprzez powstrzymywanie użytkowników przed opuszczeniem Google, inne pionowe usługi wyszukiwania są powstrzymywane przed dotarciem do klientów, osiągnięciem skali i tworzeniem pomocnych treści”, dyrektor generalny Yelp Jeremy Stoppelman napisał w poście na blogu„To zmiękczenie krajobrazu konkurencyjnego oznacza mniejszą zachętę dla Google do inwestowania w wysokiej jakości treści, które poprawiłyby doświadczenia konsumentów, a większą zachętę do pokazywania mniej istotnych, ale mimo to możliwych do spieniężenia wyników”.
Według Yelp szkodzi to również reklamodawcom, ponieważ tłumienie konkurencji w wyszukiwaniu lokalnym prowadzi więcej lokalnych reklamodawców do Google. „W rezultacie Google może pobierać wyższe opłaty od reklamodawców z niewielkimi konsekwencjami, według studia„, napisał Stoppelman. „Co godne uwagi, Google zwiększał swoje przychody z reklam w wyszukiwarkach rok do roku o 20% lub więcej każdego roku przez większą część ostatniej dekady, jednocześnie będąc w stanie zwiększać swój udział w rynku”.