Adata to kolejna firma, która dołączyła do szumu wokół przenośnych urządzeń do gier PC — ale Ujawniono prototyp XPG Nia podczas Computex 2024 jest zupełnie inna od tego, co widzieliśmy do tej pory. Na pierwszy ogień pójdzie handheld z pamięcią LCAMM2co znacznie ułatwia wymianę i aktualizację pamięci RAM.
Jak zgłoszone przez Liliputowanie, będziesz mieć dostęp do pamięci urządzenia pod podpórką z tyłu urządzenia. Można także wyjąć i wymienić dysk SSD M.2 2230 urządzenia. To nie jedyne rzeczy, które będziesz mógł modyfikować.
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej z wydarzeniami YouTuber GGF, szef produktu XPG Luca Di Fiore powiedział, że firma buduje urządzenie przenośne na „rynek modowania” i będzie korzystać z „platformy obliczeniowej o obiegu zamkniętym”. Oznacza to, że Adata opublikuje pliki 3D i informacje o pinach urządzenia, dzięki czemu użytkownicy będą mogli modyfikować urządzenie, drukować w 3D własne akcesoria, a nawet zmieniać przeznaczenie jego części.
XPG Nia jest wyposażona w siedmiocalowy wyświetlacz, który można unieść i wyjąć z obudowy palmtopa, a także cztery przyciski z tyłu, port USB-C i gniazdo słuchawkowe 3,5 mm. Będzie także wyposażony w przednią kamerę, która umożliwi śledzenie oczu i głowy w czasie rzeczywistym w celu renderowania z użyciem folii, jak zauważył AnandTech. Widzieliśmy renderowanie z fobem stosowane w niektórych goglach VRktóry wykorzystuje śledzenie wzroku do określenia, gdzie patrzysz, umożliwiając wyświetlenie tego obszaru w pełnej rozdzielczości, a resztę w niższej rozdzielczości.
XPG nadal nie potwierdziło, jaki chip będzie zasilał jego palmtop, ale Di Fiore mówi GGF Events, że ma wiele prototypów opartych na Linia chipów AMD Phoenix. Firma oczekuje również ceny od 500 do 600 dolarów, ale może wypuścić urządzenie w ramach kampanii na Kickstarterze. Chociaż XPG Nia jest na razie tylko prototypem, kryje w sobie wiele obietnic i może być odświeżającym dodatkiem do rosnącego rynku gier przenośnych, który ma już Pokład parowy, Asus Rog Ally, Lenovo Legion GoI pazur MSI.
Aktualizacja z 7 czerwca: Dodano szczegóły dotyczące renderowania z uwydatnieniem.