Xiaomi klonuje kontrowersyjną reklamę Apple Crush, z jedną zasadniczą zmianą


Reklama Apple Crush przegapił tak bardzo, że firma odwołała zaplanowane programy telewizyjne i wydał publiczne przeprosiny. Wydawało się, że to głównie rozwiązuje problem, ale Xiaomi wydaje się zdeterminowany, aby spróbować wykorzystać rozgłos dla własnych korzyści.

Chiński producent smartfonów, który w przeszłości klonował wszystko, od iPada po markowe dżinsy i koszule z golfem Steve’a Jobsa, teraz sklonował reklamę Crush, z jedną zasadniczą różnicą…

Historia Xiaomi klonowania wszystkiego Apple

Od czego zacząć?

Pierwsze produkty firmy nosiły nazwy Mi Phone i Mi Pad. The MiPad był absolutnie rażącą kopią iPada mini, zarówno pod względem sprzętowym, jak i rozwidlonej wersji Androida, która miała zapewnić interfejs użytkownika podobny do iOS.

Mi8 był bardzo wierną kopią projektu iPhone’a X i jego Słuchawki douszne AirDots są oczywistą kopią słuchawek AirPods firmy Apple.

Reklama

Ale na produktach się nie skończyło – klonowanie Xiaomi było kontynuowane wraz z marketingiem. Firma skopiowała wszystko, od projektu strony internetowej Apple po format prezentacji przewodniej – aż po ubiór dyrektora generalnego niebieskie dżinsy i czarną koszulę z golfem i używając wyrażenia „Jeszcze jedna rzecz”.

Reklama Apple Crush

Reklama Apple dla nowości iPada Pro przedstawiał kruszenie instrumentów muzycznych, farb, obiektywów aparatów, książek, postaci filmowych, rzeźb i nie tylko w prasie przemysłowej. Zamiarem było przekazanie idei, że wszystkie te narzędzia były wciśnięty nowe supercienkie urządzenie, ale wielu w kreatywnych zawodach nie widziałem tego w ten sposób.

To najuczciwsza metafora tego, co firmy technologiczne robią ze sztuką, artystami, muzykami, twórcami, pisarzami, filmowcami: wyciśnij je, wykorzystaj, nie płać dobrze, weź wszystko, a potem powiedz, że to wszystko przez nich stworzone.

Apple przyznało, że „przegapił znak” z reklamą, przeprosił i powiedział, że nie będzie już więcej widziany.

Klon reklamowy Xiaomi Crush

Firma zamieściła na Twitterze własną wersję, która kopiuje reklamę tak dokładnie, że można ją łatwo z nią pomylić – ale zatrzymuje prasę, zanim cokolwiek zmiażdży.

To promocja zbliżającej się premiery smartfona Xiaomi 14 Civi w Indiach, który uważany jest za rebranding modelu Civi 4 Pro sprzedawanego w Chinach.

Reklama Apple mogła być godna pożałowania, ale rzucanie na nią w celu wykorzystania fali rozgłosu jest jeszcze bardziej przerażające.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Dom Smoka, sezon 2, poprawia makabryczne zabójstwa opisane w książce

Dom Smoka zawsze mówił o tym, jak najmniejsze decyzje mogą mieć nieprzewidziane konsekwencje, ale rzadko ten temat był tak jasny, jak...

iOS 18: 18 najważniejszych funkcji i zmian dla iPhone’a [Video]

W tym wstępnym, praktycznym przewodniku omawiam 18 moich ulubionych nowych zmian i funkcji z pierwszej wersji beta systemu iOS 18 dla iPhone'a. ...

Przeglądarka Chrome na Androidzie może czytać strony internetowe na głos z poziomu aplikacji

Google wprowadza nową opcję o nazwie „Posłuchaj tej strony”, która umożliwia odczytanie strony internetowej na głos w przeglądarce Chrome na Androidzie. Ta...
Advertisment