X testuje zmianę sposobu działania obsługuje linki na iOS dzięki czemu przyciski polubienia, odpowiedzi i ponownego opublikowania będą zawsze widoczne. Zwykle po kliknięciu łącza na X strona otwiera się i całkowicie zakrywa oryginalny post. Najwyraźniej prowadzi to do tego, że mniej osób klika „Lubię to” lub w inny sposób wchodzi w interakcję z treścią.
Duża część ludzi prawdopodobnie w ogóle nie wraca na Twittera po kliknięciu linku zewnętrznego. Dlatego firma zwija oryginalny post na sam dół, zamiast pozwolić przeglądarce internetowej przejąć cały ekran, i popycha dalej w stronę wizji Elona Muska dotyczącej X jako „wszystko aplikacja”, że nigdy nie będziesz musiał wychodzić.
Częstą skargą jest to, że posty z linkami na X nie spisuje się dobrze. Post ogłaszający tę nową funkcję wydaje się sugerować, że powodem jest sposób, w jaki interfejs odwodzi Cię od X, a tym samym zmniejsza zaangażowanie.
Elon powiedział także w: napisz na X że nastąpią zmiany w działaniu systemu rekomendacji, co może skutkować zwiększeniem zasięgu postów z linkami. Twierdzi, że firmie brakuje czterech do sześciu tygodni do „usunięcia wszystkich heurystyk”, co oznacza, że polubienia i odpowiedzi będą miały mniejszy wpływ. Zamiast tego twierdzi, że „Grok dosłownie przeczyta każdy post i obejrzy każdy film (ponad 100 mln dziennie), aby dopasować użytkowników do treści, które najprawdopodobniej uznają za interesujące”.
Od pewnego czasu jasnym celem X było przejście na zrozumienie rzeczywistej treści postu w oparciu o sztuczną inteligencję, zamiast algorytmu opartego w większym stopniu na regułach. Zmiany te mogą prowadzić do zwiększenia zasięgu nawet w przypadku kont z bardzo małą liczbą obserwujących.