Wywiad z CIO: Craigiem Donaldem, CIO, Związek Piłki Nożnej


Najlepsi menedżerowie zawsze poszukują najlepszych praktyk w zakresie przywództwa. Craig Donald, CIO w The Football Association (FA), nie musi daleko szukać inspiracji. Tuż za korytarzem stadionu Wembley znajdują się Sarina Wiegman i Garetha Southgate’agłówni trenerzy angielskich drużyn seniorskich w piłce nożnej kobiet i mężczyzn.

Donald – co może być nieco zaskakujące – nie jest wielkim fanem piłki nożnej, więc nie jest w stanie dopasować najdrobniejszych szczegółów podejścia do zarządzania każdego trenera do jego osobistego stylu przywództwa. Jednak jest oddany rozwijaniu właściwej kultury pracy, co odbiłoby się szerokim echem wśród Wiegmana, Southgate i każdego innego lidera, który wyróżnia się w swojej dziedzinie.

„Dla mnie duży nacisk kładziony jest na kulturę w zespole” – mówi. „To najlepsza praca, jaką kiedykolwiek miałem, mimo że nie jestem wielkim fanem piłki nożnej. Dużą część przyjemności stanowiła możliwość zbudowania odpowiedniej kultury w zespole technologicznym i w całej organizacji”.

Donald wyjaśnia Computer Weekly podczas szeroko zakrojonego wywiadu, że wykorzystuje różnorodne technologie i metodologie, w tym techniki zwinnego programowania, aby pomóc swojemu zespołowi oraz administratorom i piłkarzom wspieranym przez organizację IT w maksymalnym wykorzystaniu usług cyfrowych.

„Moja kultura przywództwa polega na pomaganiu naszym pracownikom nie tylko skupiać się na tym, co muszą zrobić, ale także myśleć o tym, jak to zrobić” – mówi. „Sukces zależy od rodzaju interakcji, które budujesz i ludzi, których przyciągasz do organizacji. Jestem naprawdę dumny z zespołu, który zbudowaliśmy i pracy, którą wykonaliśmy.

Upraszczanie systemów

Kiedy Donald Ostatni raz rozmawiałem z Computer Weekly w 2019 r, powiedział, że znaczenie technologii dla FA rośnie. Jego wysiłki w zakresie transformacji cyfrowej skupiały się na uproszczeniu i zaangażowaniu. Oprócz najważniejszych systemów informatycznych organizacji Donald opowiedział o ciągłym przejściu na IT na żądanie i wdrożeniu Platforma chmurowa Google.

Reklama

„Tematyka nie uległa większym zmianom” – mówi, wspominając ostatnie cztery lata. „Uproszczenie było dla nas wtedy dużą sprawą i nadal nią jest. Nie powiedziałbym, że wszystko idzie zgodnie z planem, ponieważ taki jest wymagający charakter programów transformacji technologicznej, ale w ciągu ostatnich kilku lat zapewnialiśmy organizacji pozytywne wyniki”.

Już w 2019 roku Donald wspomniał o kluczowych systemach front-end, w tym o Whole Game System (WGS) i Player Performance System (PPS). Mówi, że WGS, czyli aplikacja internetowa przeznaczona do zarządzania codziennym funkcjonowaniem ligi, w tym terminarzami, wynikami, tabelami, wynikami i statystykami, jest obecnie najlepiej postrzegana jako przestarzały system piłkarski.

„To dla nas paląca platforma” – mówi. „Kiedy dotarliśmy do pracowitego okresu sezonu związanego z rejestracją piłkarzy amatorskich, nie mogliśmy mieć więcej niż 40 lub 50 osób korzystających z systemu w jednym momencie. A kiedy próbujesz zarejestrować 1,6 miliona graczy, nie jest to idealne rozwiązanie.”

Rozwiązaniem tego problemu jest Platform for Football (PFF), czyli nowoczesne, mobilne podejście do administrowania grą na poziomie podstawowym. Donald twierdzi, że wdrożenie PFF wiązało się z pewnymi wyzwaniami, szczególnie gdy moduł rejestracji graczy na platformie został po raz pierwszy przedstawiony szerszej społeczności.

Jednak technologia ta jest obecnie osadzona w szerszej grze. Zamiast 40 czy 50 użytkowników, którzy mogli korzystać z WGS, PFF może obsługiwać jednocześnie ponad 30 000 osób. Czasy odpowiedzi na żądania użytkowników wynoszą mniej niż sekundę. Co więcej, około 80% osób korzystających z PFF ocenia systemy jako dobre lub bardzo dobre.

„Zmieniło to sposób, w jaki nasi wolontariusze korzystają z technologii” – mówi Donald. „To była jedna z kluczowych rzeczy, które próbowaliśmy zrobić – wyeliminować wszystkie bolesne procesy dla ludzi, którzy chcą po prostu skupić się na piłce nożnej. PFF jest dla ludzi, którzy chcą wyjść i obejrzeć mecz, a nie tylko siedzieć przed komputerem i zajmować się administracją.

Dostarczanie danych

Innym systemem, o którym Donald wspomniał w 2019 r., był Player Performance System (PPS), platforma oparta na chmurze, którą FA opracowywała wewnętrznie w celu pomiaru sprawności, wytrenowania i formy zawodników na wszystkich poziomach różnych drużyn narodowych Anglii.

Rozwój tej dostosowanej do indywidualnych potrzeb platformy nabrał tempa w ciągu ostatnich czterech lat. PPS jest obecnie częścią Helixu, który Donald opisuje jako znacznie szerszy system technologiczny. Porównując technologie na poziomie przedsiębiorstwa w innych firmach, opisuje Helix jako narzędzie podobne do ERP do użytku ogólnokrajowego.

„To znacznie bardziej wszechstronne narzędzie do zarządzania wynikami graczy” – mówi. „Helix obejmuje także inne procesy, które dodaliśmy, takie jak pomoc w organizacji obozów dla wielu różnych drużyn z Anglii. Nie zdawałem sobie sprawy, ilu odmian butów, strojów i narzędzi do monitorowania potrzebuje każdy gracz.

„Duża część przyjemności [of my job] udało mu się zbudować odpowiednią kulturę w zespole technologicznym i w całej organizacji”

Craig Donald, FA

Helix znajduje się na platformie Google Cloud. Oprócz możliwości zarządzania magazynem, system wspiera pracowników w kontaktach z klubami w całej Anglii. Donald twierdzi, że to kluczowe. FA w dalszym ciągu rozwija Helix w sposób dostosowany do jego potrzeb.

„Helix to jedyna przestrzeń, w której zajmujemy się kompleksowym rozwojem – back-end, front-end, wszystko. Postrzegamy technologię jako coś, co może zapewnić przewagę konkurencyjną. Jeśli spojrzymy na komponent PFF, bardzo blisko współpracujemy z kilkoma naszymi kluczowymi partnerami, w tym z Cognizant i Orion” – mówi.

FA ogłosiła rozbudowę swojej drużyny partnerstwo na rzecz transformacji cyfrowej z Cognizant w zeszłym roku. Na mocy umowy dostawca usług profesjonalnych wspiera programy zmian kierowanych przez IT w całej angielskiej piłce nożnej. Donald twierdzi, że jego utalentowany zespół korzysta ze wsparcia.

„Ujmując rzecz szerzej, mam zespół około 80 informatyków zajmujących się technologią i FA” – mówi. „Prawdopodobnie w obrębie tych dwóch kluczowych partnerów jest jeszcze 200 kolejnych, którzy wykonują dużą ciężką pracę za kulisami, pomagając nam w budowaniu różnych procesów w PFF”.

Rozwijanie obecności

Donald twierdzi, że ciągłe skupianie się w FA na technologii oznacza, że ​​prowadzi teraz „masywny zespół”. Dział powiększył się, odkąd dołączył do firmy pięć i pół roku temu, kiedy zatrudniał 50 wewnętrznych specjalistów IT.

Oprócz wdrażania usług cyfrowych zespół Donalda pracuje nad szeregiem bieżących projektów i produktów. Jego zespół utrzymuje infrastrukturę i platformy IT stadionu Wembley. Personel pomaga także w konfigurowaniu i uruchamianiu oprogramowania i sprzętu technologicznego dla drużyn z Anglii, które biorą udział w turniejach na całym świecie.

„Mam ludzi, którzy sprawdzają, w jaki sposób zapewnić łączność w obozach” – mówi. „A teraz, oczywiście, przy całej pracy, którą wykonujemy z treściami, takimi jak Legowisko lwa i podczas niektórych transmisji, które robimy na tych obozach, musimy wspierać wiele osób”.

Jednym z głośnych systemów stosowanych w piłce nożnej, na który Donald nie ma wpływu, jest technologia sędziego asystenta wideo (VAR), która wykorzystuje materiał filmowy, aby pomóc sędziom meczowym w podejmowaniu decyzji. „Wszystkiem zajmują się oddzielne zespoły zarządzające” – mówi, sugerując, że jego zespół IT stara się zastosować innowacje technologiczne w obszarach, na które FA ma bezpośredni wpływ.

Donald wskazuje tutaj na inne dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania, które wspierają program transformacji cyfrowej organizacji. Na przykład zespół IT pomaga firmie w modernizacji oferty edukacyjnej. Zainspirowana wnioskami wyciągniętymi podczas pandemii koronawirusa, FA znajduje nowe sposoby, aby pomóc zawodnikom, trenerom i działaczom w zdobywaniu umiejętności.

„Odeszliśmy od interakcji twarzą w twarz i zaczęliśmy udostępniać w Internecie bardziej dostosowane, niewielkie elementy edukacyjne” – mówi. „Zaraz ogłosimy przetarg na pomoc w zbudowaniu platformy umożliwiającej naukę i zdobywanie doświadczenia. Celem jest, aby edukacja nie ograniczała się tylko do zapisywania się na kurs. Chodzi o to, aby lekcje w większym stopniu opierały się na wynikach”.

Donald wskazuje także na Find Football, dostosowaną do indywidualnych potrzeb platformę, która pomaga ludziom znajdować mecze piłkarskie w ich okolicy i rozgrywać w nich mecze: „System pobiera informacje z lokalnych ośrodków społecznościowych, takie jak możliwości gry w piłkę nożną dla dziewcząt, i stara się im służyć. do ludzi w bardziej przystępny sposób.”

Strzelanie goli

Donald twierdzi, że realizacja projektów technologicznych w FA opiera się na elastycznej i iteracyjnej metodologii rozwoju. Pod jego kierownictwem organizacja IT ma odeszliśmy od zarządzania kaskadowego na rzecz zwinności techniki. Chce, aby w ciągu najbliższych 24 miesięcy organizacja przyjęła do IT podejście produktowe.

„Mam tu na myśli zwinne myślenie – mniej podejścia od wielkiego wybuchu i więcej małych, stopniowych zmian” – mówi. „W ciągu następnych 18 miesięcy dokonamy czegoś wielkiego. Zbudujemy solidne fundamenty. Nasza praca w IT będzie wówczas polegać na tym, jak możemy współpracować z szerszą organizacją, aby ulepszyć nasze systemy w mniejszy, znaczący sposób”.

Pod koniec tego sezonu FA zakończy swój obecny czteroletni strategiczny cykl biznesowy. Donald twierdzi, że zmiana priorytetów da jego zespołowi możliwość skupienia się na nowych obszarach, zwłaszcza po ugaszeniu pozostałych płonących platform.

„Myślę, że zaczniecie nas widzieć, dzięki naszej nowej strategii, odkrywaniu innych rzeczy, które możemy zrobić” – mówi. Prawdopodobnie zobaczysz, jak skupienie się na działaniach oddolnych zmieniło się z administracji na sposoby wspierania i umożliwiania wszystkim dużym klubom lokalnym w całym kraju osiągania doskonałości w tym, co robią. Będziemy także badać, w jaki sposób, jako funkcja technologiczna, możemy pomóc”.

Jako osoba, która wcześniej kierowała technologią dla firm z sektora prywatnego, takich jak EasyJet i Virgin Atlantic, Donald z dumą wspomina ponad pięć lat pracy w FA. Mimo że nie jest wielkim fanem piłki nożnej, lubi pracować dla organizacji non-profit, której wzrok jest mocno skupiony na celu, jakim jest pomaganie ludziom w uprawianiu sportu.

„To haczyk, którego się nie spodziewałem, ponieważ zawsze pracowałem dla korporacji i starałem się zrozumieć, jak mógłbym połączyć się z piłką nożną” – mówi. „Ale zdecydowanie znalazłem ten haczyk i myślę, że większość ludzi pracujących w FA prawdopodobnie powiedziałaby coś podobnego, niezależnie od tego, czy są wielkimi fanami piłki nożnej, czy nie”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Spy x Family Code: Biała recenzja: Nieudana misja służenia każdemu fanowi

Kocham kiedy Szpieg x Rodzina zmienia się w dramat życia. Lubię patrzeć, jak zdolny szpieg Loid Forger i zabójczy...

Taylor Swift nawiązuje niestandardową współpracę z TikTok, gdy bitwa UMG trwa

TikTok uruchomił nowe centrum promujące nowy album Taylor Swift, w którym możesz zdobywać nagrody w aplikacji za wykonanie określonych zadań, np. śledzenie konta...

24-calowy iMac M3 zaczyna się od 1199 USD, a do tego sprzęt Anker MagSafe i akcesoria Satechi Mac

Najlepsze oferty z piątku pojawiają się na pierwszych stronach gazet Nowy 24-calowy iMac M3 firmy Applektóry się zaczyna z 1199 dolarów. Dołącza...
Advertisment