Wywiad z CIO: Adam Warne, CIO, River Island


Doświadczony technolog handlu detalicznego, Adam Warne, dokonał ważnej zmiany, gdy w październiku 2021 r. został dyrektorem ds. informatyki w znanej marce modowej River Island.

„Pracuję w handlu detalicznym od 20 lat; technologii od 25 lat”, mówi. „Ale dopóki nie dołączyłem do River Island, całe moje doświadczenie dotyczyło cyfrowych gier. Jedną z wielkich rzeczy, które rozpoznałem, była ogromna dziura w moim CV. Nie mógłbym nazwać się sprzedawcą, gdybym nigdy wcześniej nie miał do czynienia ze sklepami”.

Ponad 18 miesięcy później, po dołączeniu do firmy z cyfrowego sprzedawcy detalicznego N Brown, Warne miał wiele okazji, aby poczuć tradycyjne, fizyczne zakupy. River Island ma 250 sklepów w Wielkiej Brytanii, z szeregiem franczyz, partnerów i koncesji w lokalizacjach na całym świecie, w tym w Ameryce Północnej, Europie i na Bliskim Wschodzie.

„To, co zrobiło na mnie wrażenie, to sposób, w jaki pomyśleli o tym osiedlu sklepów” — mówi Warne. „Nie byli sprzedawcą detalicznym, który próbował pozbyć się swoich historii i który postrzegał je jako koszt. Byli naprawdę dumni ze swojej posiadłości – a dziś widzimy naszą sklepów jako realną okazję do zrobienia czegoś innego z punktu widzenia doświadczenia klienta”.

Przyzwyczajenie do kultury

Gdy dołączył do River Island pod koniec 2021 rokufirma nadal borykała się z wyzwaniami związanymi z pandemią koronawirusa, w tym z przeprowadzaniem rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami do pracy – takimi jak Warne – w sposób zdystansowany społecznie.

„Wszystkie moje rozmowy kwalifikacyjne odbyły się na Zoomie i Teams” — mówi. „Zadawałem wiele pytań na temat kultury i biznesu. A potem pierwszego dnia wszedłem do biura i pomyślałem: „Nie znam żadnej z tych osób. Nigdy nie spotkałem żadnego z nich osobiście”.

Reklama

Warne szybko odkrył, że dołącza do przyjaznego biznesu. „To jak wejście do domu po raz pierwszy – po prostu czujesz. I od pierwszego kroku przez drzwi do wszystkich moich interakcji 18 miesięcy później, jest dokładnie tak, jak myślałem” – mówi.

„River Island ma szybkie tempo, jest interesujące. Zawsze staramy się postępować właściwie, więc mamy kilka całkiem wzniosłych i godnych podziwu cele zrównoważonego rozwoju. Tak naprawdę w czasie pandemii byliśmy jedną z pierwszych firm, które podjęły decyzję o zamknięciu – zamknęliśmy nie tylko sklepy, ale także centrum dystrybucyjne, ponieważ chcieliśmy chronić naszych współpracowników”.

Warne mówi, że charakter firmy jest bezpośrednio związany z jej prywatną własnością. Zamiast być notowanym na giełdzie, River Island jest nadal własnością tej samej rodziny, która założyła markę w 1948 roku. Własność prywatna napędza kulturę przedsiębiorczości w całym biznesie.

„Nie musimy wyjeżdżać na naprawdę złożone spotkania z dziesiątkami różnych interesariuszy z firm inwestycyjnych” — mówi. „Zasadniczo to rodzina prowadzi firmę. I myślę, że to coś niezwykłego w branży. Jeśli mam być całkowicie szczery, jesteśmy najlepiej strzeżoną tajemnicą handlu detalicznego”.

Prowadzący od przodu

Z zawodu technolog, Warne zdał sobie sprawę na wczesnym etapie swojej kariery, że są inni, którzy lepiej radzą sobie z bitami i bajtami – i że jego talenty leżą gdzie indziej.

„Byłem lepszy w mówieniu technikom, w jakim kierunku powinni podążać” — mówi Warne, który doskonalił swoje umiejętności przywódcze IT w AO.com. „Lubię myśleć, że jestem bardziej strategiczny. Ale pochodzę z technicznego zaplecza.

W River Island rola Warne’a obejmuje trzy podstawowe elementy. Po pierwsze, jest odpowiedzialny za strategię technologiczną i upewnienie się, że wszelkie inwestycje w IT rozwiążą problemy biznesowe lub stworzą nowe możliwości: „Chodzi o to, abyśmy byli bardziej skuteczni, wydajniejsi i zapewniali lepszą obsługę klienta we wszystkich naszych kanałach”.

„Wprowadziliśmy inteligentne przymierzalnie, co jest wyjątkowe na głównych ulicach – robimy coś naprawdę wyjątkowego dla klientów”

Adam Warne, River Island

Druga rola Warne’a koncentruje się na realizacji strategii cyfrowej. „Jestem odpowiedzialny nie tylko za technologię, ale ogólnie za zmiany w biznesie” — mówi.

Jego trzecia rola polega na przekształcaniu informacji w wiedzę: „To wszystko o tym, jak możemy przyspieszyć działalność i zwiększyć efektywność dzięki bogactwu danych, które posiadamy”.

Zespół technologiczny River Island liczy około 250 osób, z których około dwie trzecie to stali pracownicy. Firma zatrudnia ludzi z całej Wielkiej Brytanii i Europy kontynentalnej, aby zachować niewielką różnicę stref czasowych.

„A działamy w sposób hybrydowy, więc pewne ceremonie wykonujemy w biurze, ale dość często ludzie będą pracować z domu w zespole technicznym” – mówi.

Wdrażanie odpowiednich systemów

Spoglądając wstecz na swój czas w River Island, Warne mówi po prostu „to było pracowite 18 miesięcy”. Kierował szeregiem inicjatyw transformacji cyfrowej, które obejmowały zmiany w systemach korporacyjnych i pionierskie innowacje technologiczne.

Zespół IT wdrożył Commercetools, opartą na chmurze platformę dla cyfrowej strony biznesu, i przeniósł system zarządzania magazynem do Blue Yonder. „To był całkiem duży projekt” — mówi Warne.

Zespół nadzorował również wdrażanie platformy współpracy Microsoft Teams w całej sieci handlowej. „To wdrożenie oznacza, że ​​każdy z naszych współpracowników – niezależnie od tego, czy jest to tymczasowy trzygodzinny pracownik w sobotę w Boże Narodzenie, czy dyrektor naczelny – ma te same komunikaty i doświadczenia”, mówi.

„Możesz wysyłać wiadomości do wszystkich w firmie i oglądać wszystkie seminaria internetowe, które organizujemy na temat zdrowia psychicznego oraz uczenia się i rozwoju. Traktujemy wszystkich naszych pracowników handlu detalicznego jak obywateli pierwszej klasy, co moim zdaniem jest dość rzadkie w handlu detalicznym”.

River Island używa Detaliczna chmura danych Snowflake zebrać swoje informacje i zapewnić zaufaną platformę dla innowacji w imieniu swoich klientów. Detalista niedawno testował Snowpark, który jest platformą programistyczną, która zapewnia natywną obsługę SQL, Python, Java i Scala w Snowflake.

„Szybkość, dostępność i wiarygodność wyników, które obserwujemy, są kluczowe” — mówi Warne. „Nie chcę też umniejszać wartości pozyskiwania informacji z miejsc, których można się nie spodziewać. Ta widoczność daje ludziom możliwość rozmawiania o rzeczach, o których być może wcześniej nie mieli okazji”.

Maksymalne wykorzystanie danych

Jeśli chodzi o innowacje, zespół Warne’a wykorzystuje RFID czujniki wspierające dokładne śledzenie produktów w całym łańcuchu dostaw i w sklepach. Dane z tych czujników – powiązane z podstawową platformą Snowflake firmy – oznaczają, że firma może robić ekscytujące rzeczy dzięki gromadzonym informacjom.

Każdy produkt posiada tag RFID, który zawiera unikalny numer referencyjny, który można rozpoznać w inteligentnych szatniach wyposażonych w interaktywne ekrany. Po zeskanowaniu produktu klienci mogą zobaczyć informacje o produkcie na ekranie w szatni, a także złożyć wniosek do działu obsługi klienta, na przykład o otrzymanie tego samego produktu w innym rozmiarze.

„Wdrożyliśmy inteligentne przymierzalnie, co jest ewenementem na rynku – robimy coś naprawdę wyjątkowego dla klientów” — mówi Warne, który uważa, że ​​dane przesyłane przez ten system przynoszą również korzyści firmie.

Osoby w całej organizacji mogą uzyskiwać cenne informacje na temat wydajności produktów, w tym przypadki, w których produkt był przymierzany, ale nie został zakupiony. Mogą również dowiedzieć się, czy niektóre rozmiary są regularnie wymieniane.

Wzbogacając własne informacje o produktach danymi pochodzącymi od osób trzecich z Snowflake Marketplace, takimi jak trendy pogodowe lub dane dotyczące liczby pieszych, River Island buduje modele predykcyjne oparte na uczeniu maszynowym i odkrywa nowe spostrzeżenia. „W tym miejscu dane stają się działaniem – i właśnie w tym tkwi dla nas wartość” — mówi Warne.

Mówi, że ścisła kontrola danych i innowacji przez detalistę oznacza, że ​​zespół IT nadal bada nowe możliwości oparte na technologii: „Robiliśmy również kilka interesujących rzeczy wokół kasy samoobsługowej, co oznacza, że ​​klienci mogą wyjść ze sklepu bez potrzeby rozmawiania z kimkolwiek”.

W poszukiwaniu nowych wydajności

River Island już bada szereg sposobów wykorzystania danych w celu zwiększenia wydajności firmy i zwiększenia zakresu usług świadczonych klientom. Warne spodziewa się więcej tego samego w ciągu najbliższych dwóch lat i maluje obraz firmy, która będzie wykorzystywać wszelkiego rodzaju pojawiające się technologie w celu usprawnienia operacji detalicznych.

„Będzie to biznes, w którym technologia zdejmie ciężar z operacji, a my będziemy znacznie bardziej wydajni i skuteczni” — mówi. „Ludzie będą mieli więcej czasu na zastanowienie się, co dalej. To, czego nie próbujemy zrobić, to zastąpić ludzi technologią. Staramy się po prostu dać naszym ludziom więcej czasu na zastanowienie się”.

„Nie próbujemy zastąpić ludzi technologią. Staramy się po prostu dać naszym ludziom więcej czasu na zastanowienie się nad wyzwaniem”

Adam Warne, River Island

Warne mówi, że swoboda kreatywnego myślenia jest ważna w epoce post-Covid, zwłaszcza że wielu pracowników we wszystkich sektorach musiało przyjąć podejście „z głową w dół” do pracy podczas pandemii.

„Ludzie skupili się na utrzymaniu działalności firmy i skupili się na operacjach” — mówi. „Myślę, że niektóre firmy mają trudności z podniesieniem głowy i spojrzeniem bardziej w przyszłość”.

To wybiegające w przyszłość spojrzenie jest czymś, co chce wprowadzić w River Island, gdzie spodziewa się wykorzystać dane, aby pomóc „wydajności na sterydach” w ciągu najbliższych dwóch lat. „Chodzi o zbadanie, w jaki sposób możemy wykorzystać niektóre z tych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, aby uwolnić naszych utalentowanych ludzi i dać im więcej czasu na robienie tego, co chcą” – mówi.

Moda to naprawdę ciekawy rynek. Ludzie idą na studia, żeby dostać się do branży. Nie chcą dołączać do firmy zajmującej się modą, a potem spędzać połowę swojego czasu na wprowadzaniu rzeczy do systemów. Nie o to im chodzi. Jak więc możemy wykorzystać technologię, aby przekształcić River Island w biznes związany z modą, a mniej z pracą manualną? To jest klucz”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

YMTC twierdzi, że 3D QLC NAND oferuje wytrzymałość porównywalną z 3D TLC NAND

Jak podaje ITHome, firma twierdzi, że chipy flash YMTC X3-6070 3D QLC NAND oferują wytrzymałość porównywalną z chipami flash 3D TLC NAND oferowanych...

Praktyczne: jak korzystać z SharePlay w CarPlay z Apple Music

Jedna z dużych zmian w iOS 17 dla CarPlay użytkowników jest dodanie obsługi SharePlay dla Apple Music. Dzięki tej funkcji każda osoba...

Rozdanie TechPowerUp-Arctic: nie przegap szansy na wygranie kombinacji Coolers+Fan+TIM

Jeśli przegapiłeś, rozdanie TechPowerUp x Arctic trwa od 22 marca. Aż sześciu szczęśliwych zwycięzców może otrzymać kombinacje chłodnic procesora Arctic, wentylatorów obudowych i...
Advertisment