Ramię badań i rozwoju BBC (R&D) służy celowi publicznemu, który według dyrektora departamentu Jatin Aythora jest uczynienie niektórych technologii i wynalazków, które tworzy, dostępne za darmo lub za naprawdę niski koszt. To jest coś, co Aythora mówi, że BBC R&D robi od wielu lat.
Aythora postrzega swoją pracę jako pomoc zespołowi w osiągnięciu Przełom techniczny że wiadomości i branża medialna może skorzystać. Zespół ma za zadanie opracować technologie i możliwości, które przynoszą korzyści szerszemu społeczeństwu w Wielkiej Brytanii w sposób minimalizujący koszty BBC.
„Wszyscy koncentrujemy się na publicznym celu BBC, który polega na badaniu i rozwijaniu dobra społecznego”, mówi.
Uczenie się od różnych branż
Aythora uważa, że jest w sercu technologiem, rozpoczął karierę jako inżynier i pracował w różnych branżach, wspinając się po drabinie kariery. „Za każdym razem, gdy zmieniłem pracę, zmieniałem branże” – dodaje.
Korzyści z pracy w wielu różnych branżach dały Aythorę możliwość dalszego uczenia się, co uważa za ważną umiejętność kierownictwa technologii. „Ciekawość i zdolność do nauki odgrywają ważną rolę”, mówi, dodając, że pomagają one z pewnością siebie i poszerzają głębię i szerokość wiedzy.
Zapytany o zastosowanie know-how technologii w różnych sektorach, z doświadczenia Aythory, niezależnie od sektora biznesowego, wyzwania i możliwości technologiczne są dość podobne: „To sposób, w jaki stosujesz technologię i to, co robisz z nią w kontekście organizacyjnym, które ma największe znaczenie. Technologia jest powiązana z zwrotem inwestycji, która w każdej organizacji musi zapewnić wartość”.
Poświadczenia treści
Niedawny projekt, nad którym pracował zespół BBC Research and Development, polega na wykazaniu autentyczności treści. ” weryfikowalność treści stał się dość ważnym aspektem naszego codziennego życia. Często spotykamy wiadomości, o których pytamy, a potem pytamy [for] Lub szukamy innych źródeł, aby potwierdzić i weryfikować ” – mówi Aythora.
Zespół współpracuje z Microsoft i jego głównym oficerem naukowym, Ericem Horvitzem, od kilku lat, opracowując podejście do weryfikacji treści zwanych poświadczeniami treści. „To naprawdę dobry przykład przenoszonej wiedzy z jednej branży na drugą”, dodaje Aythora.
Aythora wcześniej pracowała w De Beers i w Diamond Mining. Jednym z ważnych wyzwań, przed którymi stoi De Beers, było udowodnienie, skąd pochodzi dany kamień i czy był to „czysty” diament, który spowodował rozwój Forevermark w celu zweryfikowania autentyczności diamentów.
„Wynalazliśmy kawałek technologii [Forevermark] Oznaczałoby to diament z konkretnym znakiem wodnym, który można prześledzić od miejsca, w którym pochodzi on do tego, ile rąk wymieniłby przez pewien czas ”, mówi, dodając, że ta sama koncepcja można zastosować w świecie treści.„ Jeśli na platformach społecznościowych pojawia się na platformach mediów społecznościowych, chcesz mieć pewność, skąd się pochodzi.
„To jak najważniejsze jest to, jak stosujesz technologię i to, co robisz z nią w kontekście organizacyjnym”
Jatin Aythora, BBC Research and Development
W przypadku Aythora weryfikacja treści jest ważnym wyzwaniem nie tylko dla wiadomości, branży medialnej i BBC, ale także szerszego przemysłu technologicznego. „Możliwości poświadczenia treści i wymyślone przez nas standardy są obecnie przyjmowane przez większość dużych organizacji technologicznych, w tym Openai, Google i Microsoft”, mówi.
Funkcja poświadczeń treści na stronie BBC News zawiera przycisk, który umożliwia ludziom czytającym historie sprawdzenie autentyczności informacji. Narzędzie wykorzystuje metadane, takie jak czas lub datę, w którym można zrobić zdjęcie, porównuje lokalizacje, odpowiada warunkom pogodowym na obrazie do rzeczywistej zgłoszonej pogody, zauważa, czy cienie są odlewające się we właściwy sposób, i uruchamia wyszukiwanie innych przypadków materiału online na wypadek, gdyby obraz został usunięty z kontekstu.
Contententatury są obecnie standardem technicznym z koalicji na rzecz pochodzenia i autentyczności treści (C2PA), która została współzałożona w 2019 r. Przez BBC Research and Development-wraz z innymi członkami, w tym Adobe i Microsoft.
BBC New Verify opublikował swój pierwszy artykuł za pomocą Standard C2PA w marcu 2024 r.
Nowy portal muzyczny
Kolejny projekt wychodzący z BBC R&D analizuje ewoluujące radio przy użyciu wirtualnych światów w sposób, który może przyciągnąć młodszą publiczność, jak wyjaśnia Aythora: „Badaliśmy, w jaki sposób możemy sprawić, że wydajność jest znacznie bardziej interaktywna i wciągająca dla młodszych pokoleń, którzy nie będą słuchać radia”.
W ubiegłym roku BBC nawiązało współpracę z firmą technologiczną z siedzibą w Bristolu, aby projektować wciągające doświadczenia muzyczne na żywo dla młodszych odbiorców, co umożliwia fanom dołączenie do tych wydarzeń na żywo jako awatary na telefonie komórkowym lub laptopie. Nowy portal muzyczny, który rozpoczął się od nowego programu muzycznego Radio 1, prowadzonego przez Jacka Saundersa, umożliwia publiczności poruszanie się po miejscu jak gra wideo podczas rozmowy z innymi fanami za pośrednictwem platformy informacyjnej.
„Uczyniliśmy to doświadczenie dla ludzi – ciebie [just] Potrzebujesz urządzenia podłączonego do Internetu ” – mówi Aythora.
Ma nadzieję, że gdy słuchawki rzeczywistości wirtualnej stają się bardziej popularne i niedrogie, doświadczenie może ewoluować, aby zapewnić prawdziwe wciągające doświadczenie korzystania z tych urządzeń.
Technologia mowa i AI
BBC R&D ma dziesięcioletnie perspektywy technologii, co oznacza, że od dłuższego czasu pracuje nad niektórymi technologiami, takimi jak sztuczna inteligencja (AI).
Przywołując pierwszą wdrożenie, Aythora mówi: „Uważamy to za pewnik dzisiaj, ponieważ mamy dostęp do technologii, która może zrobić mowa do tekstuale 10 lat temu tak nie było. BBC R&D miała najlepszy algorytm mowy do tekstu, który zapewniał 85% dokładności. ” Było to znacznie wyższe niż dokładność dostępna od niektórych dostawców, co według Aythory było tylko 30% dokładnością.
„Kiedy zaczęliśmy od podróży mowy do tekstu, byliśmy liderami rynku, ale nie jesteśmy już liderami rynku. AI dość dojrzał, więc to, co robimy, to najlepsze nasze możliwości i najlepsze z tego, co branża musi wygłosić”, mówi, dodając, że BBC R&D łączy technologie AI rozwinęły się w domu i produkty dostępne z produktów i produktów dostępnych produktów i produktów dostępnych produktów i produktów dostępnych produktów i produktów dostępnych przez produkty i produktów.
BBC szuka również używania sztucznej inteligencji z wideo. „Uważamy, że wykrywanie defektów za pomocą modeli wizji komputerowej i AI będzie ważne dla organizacji takich jak BBC”, mówi Aythora. „Musi istnieć metoda, dzięki której jesteśmy w stanie podkreślić, jeśli manipulowany był konkretny film lub obraz”.
Innowacje w tempie organizacji
Największym wyzwaniem BBC – i takiego, które zespół badawczy i programistów musi być świadomy, ponieważ rozpoczyna innowacje technologiczne – jest to, jak świadczyć usługi na dużą skalę w przystępnej cenie.
„Jesteśmy organizacją usług publicznych. Nie mamy dla nas nieskończonej ilości pieniędzy”, mówi Aythora, dodając, że jest to inne wyzwanie w porównaniu z organizacją komercyjną, która wykorzystuje technologię, aby uzyskać przewagę konkurencyjną lub zwiększyć zysk.
IT i liderzy technologii często spotykają sytuacje, w których nie mogą osiągnąć wyników tak szybko, jak chcieliby z powodu ograniczeń organizacyjnych. Aythora uważa, że cierpliwość jest kluczowa: „Cierpliwość odgrywa ważną rolę w twoich zdolnościach jako lidera nie tylko do zarządzania pewnością i możliwościami, ale także wyzwaniami”.
Aythora zaleca również, aby liderowie potwierdzają ich pomysły, dodając: „Nie zakładaj, że twój pomysł jest właściwym pomysłem i najlepszym pomysłem. Walidź go z różnymi ludźmi do budowania pewności siebie. Im więcej walidacie, tym bardziej pewni, że będziesz go, aby go kontynuować.
Jest to ważne, ponieważ w końcu są to dobre pomysły. „To tylko kwestia czasu i kontekstu, zanim pomysł stanie się bardziej istotny” – mówi.
Technolodzy i liderzy IT często mogą stawić czoła tym, co może wydawać się nie do pokonania bariery i zastrzeżenia wobec propozycji technologii, które przedstawiają, ale wytrwałość jest kluczowa. Wśród tematów, które wyjdą z rozmowy z Aythorą, jest wiara w siebie-użycie słów Aythory: „Wiara w siebie nie jest natychmiastowa; staje się wiarą przez pewien czas. To podróż, przez którą przechodzimy”.