Wywiad CDO: Athina Kanioura, dyrektor ds. strategii i transformacji, PepsiCo


Athina Kanioura, dyrektor ds. strategii i transformacji w firmie PepsiCojest doświadczonym dyrektorem, którego misją jest wykorzystanie technologii do zmiany procesów operacyjnych międzynarodowej firmy produkującej żywność, przekąski i napoje na lepsze.

“Mój transformacja cyfrowa ambicje obejmują pięcioletnią podróż, a teraz mamy dwa i pół roku w tej podróży” – mówi. „Jesteśmy całkowicie na dobrej drodze, zarówno pod względem przepustowości, jak i wyników. A pod koniec tego procesu chcę, abyśmy byli zupełnie inną firmą”.

Kanioura mówi, że ważne jest zrozumienie skali transformacji. Zamiast wykorzystywać cyfrowe systemy i usługi do zmiany tego, czym zajmuje się firma i jak działa, jej celem jest wykorzystanie szeregu narzędzi i technik w celu poprawy wydajności, skuteczności i wydajności biznesowej.

„Nie oznacza to tworzenia innego rodzaju firmy, która we wszystkim polega na technologii” — mówi. „Ale byłaby to lepsza firma pod względem wykorzystania technologii, cyfryzacji i danych, dzięki czemu mój zespół mógłby osiągać jeszcze lepsze wyniki dla szerszej organizacji”.

Pojawienie się pragnienia transformacji

Kanioura dołączył do PepsiCo we wrześniu 2020 roku, po 13 latach pracy w firmie doradczej Accenture. Wcześniej pracowała w środowisku akademickim.

„Zawsze zajmowałam się teorią” — mówi, sugerując, że czas spędzony jako konsultantka pozwolił jej analizować różne problemy w różnych branżach, znajdować podobieństwa i rozwijać funkcjonalne możliwości, które pasowały do ​​danego przypadku użycia.

Reklama

„Jednym z powodów, dla których dołączyłam do PepsiCo, było to, że była to prawdopodobnie jedyna firma, z którą nie pracowałam w latach pełnienia funkcji konsultanta” — mówi. „To było wielkie wyzwanie. Dla kogoś takiego jak ja, który ma doświadczenie cyfrowe i technologiczne, było wiele możliwości, aby wprowadzić tę firmę na kolejną krzywą wzrostu”.

Przed dołączeniem Kanioura rozmawiał z prezesem i dyrektorem naczelnym PepsiCo Ramonem Laguartą i spotkał „wielkiego wizjonera”. Zamiast skupiać się tylko na bieżących wynikach, podkreślił, że kluczem do długoterminowego sukcesu będzie ciągła transformacja poprzez tworzenie znacznie lepszych doświadczeń dla konsumentów i pracowników firmy.

Mówi, że najbardziej pociągała ją rola, jaką miała pełnić w tym programie zmian. A teraz, jako pierwszy dyrektor ds. strategii i transformacji w PepsiCo, Kanioura nadzoruje kompleksową strategię cyfryzacji firmy. Nadzoruje zespół ponad 700 inżynierów danych, inżynierów oprogramowania i naukowców zajmujących się danymi.

Pełniąc swoją szeroką rolę kierowniczą, Kanioura jest odpowiedzialna za wiele kluczowych obszarów biznesowych, w tym strategię korporacyjną, fuzje i przejęcia, transformację, zarządzanie zmianą, realizację wartości, produkty i usługi cyfrowe, zarządzanie produktem, inżynierię oprogramowania, inżynierię procesową, przetwarzanie danych analityka i sztuczna inteligencja (AI).

„Ta rola daje mi możliwość zrobienia wszystkiego, od zdefiniowania strategii tej firmy, przełożenia jej na wykonywalne komponenty cyfrowe, ponownego przemyślenia procesów organizacji, a następnie przełożenia tej pracy na spostrzeżenia i szybsze działania. I tu właśnie do gry wkraczają analityka danych, sztuczna inteligencja i inżynieria oprogramowania”, mówi.

Tworzenie solidnych podstaw do zmiany

Kanioura mówi, że jej pierwszy rok in situ w PepsiCo koncentrował się na umocnieniu pięcioletniego okresu strategia transformacji cyfrowej firmy.

„Chodziło o wyartykułowanie tego, co musieliśmy zrobić – jakie są duże zakłady, jakie są priorytety, jaki jest plan działania i jakie są ogromne możliwości?” ona mówi. „Dopasowanie wszystkich było wielkim osiągnięciem. 200 najlepszych osób w firmie dokładnie wiedziało, jakie wyniki osiągniemy, jak to zrobimy i od czego zaczniemy”.

Po ustaleniu oczekiwań Kanioura mówi, że jej drugi rok w PepsiCo polegał wyłącznie na dostawach. Mówi, że dużym osiągnięciem w tym okresie było dostarczanie wyników na czas iw ramach budżetu. Chociaż może to brzmieć jak prosty cel, czynniki zewnętrzne odegrały pewną rolę.

Globalna niestabilność makroekonomiczna i geopolityczna oznaczała, że ​​terminowe i opłacalne osiąganie celów nie było proste. Dziś jej zespół nadal koncentruje się na skutecznym dostarczaniu.

„Musimy mieć oko na piłkę, aby nie poświęcać długoterminowego sukcesu tej firmy na rzecz krótkoterminowych wyników”

Athina Kanioura, PepsiCo

„Musimy mieć oko na piłkę, aby nie poświęcać długoterminowego sukcesu tej firmy na rzecz wyników krótkoterminowych” — mówi.

„Chodzi o zapewnienie, że wywiązujemy się z naszych zobowiązań w dwóch obszarach: jeden to pierwotna baza pozioma, która dotyczy głównie korporacyjnej platformy danych; a druga dotyczy możliwości pionowych z perspektywy programu, która koncentruje się na uruchomieniu i wdrożeniu zintegrowanego planowania biznesowego”.

Pierwsze z tych zobowiązań — korporacyjna platforma danych — zostało zrealizowane przed terminem iw ramach budżetu. Microsoft jest największym partnerem PepsiCo w zakresie danych, a firma korzysta z platformy Azure jezioro danych. Jednak Kanioura nie wierzy w pełny outsourcing rozwoju platformy danych. Jej zespół wewnętrznych inżynierów danych wykonuje większość pracy, a ich wysiłek jest wspierany przez taktyczne wykorzystanie zewnętrznych integratorów.

Zintegrowany system planowania biznesowego umożliwia pracownikom firmy tworzenie prognoz na następne trzy lata w zakresie planowania zaopatrzenia, planowania finansowego i planowania handlowego w ramach jednego scentralizowanego procesu. „W czasach niepewności, wstrząsów w łańcuchu dostaw lub niedoborów produkcyjnych zapewnia to dużą widoczność” — mówi Kanioura.

Po raz kolejny podejście do rozwoju jest miksowane i dopasowywane – zewnętrzne zasoby firmy technologicznej o9 mieszają się z wewnętrzną wiedzą fachową.

„Mózg, panel analityczny, integracja danych i doświadczenie użytkownika to wszystkie nasze wewnętrzne zasoby, które zbudowaliśmy – chcemy posiadać mózg zintegrowanego systemu planowania biznesowego” — mówi.

Dostarczanie dużych programów pracy

Jeśli chodzi o projekty horyzontalne, które obejmują działalność PepsiCo, Kanioura mówi, że kolejny etap transformacji cyfrowej obejmuje trzy duże programy pracy, z których jednym jest doskonalenie podstawowej platformy danych przedsiębiorstwa, która została już zbudowana.

Druga inicjatywa koncentruje się na modernizacji systemu podstawowego. Jej zespół jest obecnie w trakcie wdrażania SAP S/4Hana. Program ten obejmuje przejście z szeregu systemów planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) do pojedynczej instancji w chmurze w całej firmie. „Jak możesz sobie wyobrazić, to duży wysiłek i dużo pracy dla firmy naszej wielkości” — mówi.

Trzeci program pracy obejmuje racjonalizacja aplikacji i modernizacja chmury. Ta inicjatywa wymaga przeniesienia setek aplikacji do chmury. Firma ma plan zakończenia procesu migracji w ciągu najbliższych trzech lat. „Mamy wiele starszych aplikacji, więc jest to duży projekt” — mówi.

Opierając się na tych horyzontalnych podstawach, Kanioura mówi, że jej zespół będzie dążył do stworzenia silnych możliwości biznesowych w tym okresie. Podczas gdy PepsiCo zazwyczaj wprowadza na rynek i sprzedaje produkty za pośrednictwem innych organizacji, takich jak detaliści, firma chce również rozwijać kanał B2C (business-to-consumer) i szukać sposobów na poprawę doświadczeń klientów.

Doskonałość komercyjna to kolejny obszar, w którym Kanioura chce zwiększyć możliwości biznesowe i zbudować prawdziwie omnichannel.

„To nie jest łatwe w CPG [consumer packaged goods] kontekście, w którym polegasz na wielu stronach”, mówi, odnosząc się do złożonego zakresu potencjalnych dróg wejścia na rynek, w tym sprzedawców detalicznych, dystrybutorów i własnych kanałów sprzedaży firmy.

Kanioura będzie również kontynuować prace nad zintegrowanym planowaniem biznesowym, które polega na zapewnieniu menedżerom jednego źródła prawdy teraz i w przyszłości, oraz nad transformacją łańcucha dostaw, która koncentruje się na usprawnieniu procesów operacyjnych w kluczowych obszarach, takich jak pakowanie i Logistyka.

Na koniec odnosi się do doświadczenia pracowników i wymogu zapewnienia pracownikom intuicyjnego dostępu do informacji z systemów zarządzania wiedzą.

„Ta praca obejmuje wszystko, od zatrudnienia po przejście na emeryturę, po wdrożenie i podnoszenie kwalifikacji” — mówi Kanioura. „Nie chcę, aby ludzie musieli przechodzić przez pięć różnych loginów tylko po to, aby uzyskać informacje na temat listy płac”.

Rozwój z myślą o zrównoważonym rozwoju

Chociaż Kanioura jasno określa swoje kluczowe cele transformacji cyfrowej, mówi, że inny czynnik – zrównoważony rozwój – jest kluczowym nadrzędnym celem, który leży u podstaw całej pracy jej zespołu i szerzej rozumianej działalności biznesowej, którą wykona w ciągu następnej dekady.

Zespół Kanioury zarządza szeregiem systemów i programów, które mają zapewnić środowisko, społeczeństwo i zarządzanie (ESG) czynniki są brane pod uwagę we wszystkich decyzjach biznesowych. W tym przypadku kluczowa będzie platforma danych przedsiębiorstwa, nad którą jej zespół pracuje i którą udoskonala.

Zamiast przechowywać dane dotyczące celów ESG w różnych systemach w całym przedsiębiorstwie, Kanioura twierdzi, że skonsolidowana platforma danych będzie pojedynczym źródłem prawdy, dzięki któremu ludzie w PepsiCo będą mogli śledzić wskaźniki wydajności w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Mówiąc bardziej ogólnie, ciągłe wysiłki firmy na rzecz poprawy środowiska i szerszych społeczności, którym służy, znane są jako Pep+ (PepsiCo Positive), którą dyrektor generalny PepsiCo, Laguarta, opisuje jako „przyszłość naszej firmy”. Inicjatywa ma na celu zapewnienie, że produkty, które sprzedaje firma, są produkowane, wysyłane i sprzedawane w możliwie najbardziej zrównoważony sposób.

„Koncentruje się na tym, jak możemy stworzyć pozytywne środowisko dla świata, łańcucha wartości żywności, społeczności i ludzi, którym służymy” — mówi Kanioura.

„Jeśli chodzi o podstawę danych, zdecydowaliśmy się zbudować ją sami. W przypadku innych możliwości współpracujemy z partnerami startowymi, aby rozwiązać konkretne problemy, które mamy”.

Pionierską pracą ze startupami kieruje David Schwartz, wiceprezes PepsiCo Labs, specjalistycznego zespołu kierowanego przez Kaniourę, którego zadaniem jest wykorzystywanie zewnętrznych innowacji. Schwartz wyjaśnił Computer Weekly w zeszłym roku, jak to zrobić laboratorium przeskalowało ponad 30 startupów dotychczas w ponad 200 krajach.

Innowacje te obejmują szeroki zakres obszarów, w tym zapobieganie wyciekom wody w fabrykach po opracowywanie biotworzyw termoplastycznych do stojaków wystawowych produktów. Celem długoterminowym, mówi Kanioura, jest upewnienie się, że innowacyjne technologie dostarczane przez jej zespół pomagają pozostałej części działalności PepsiCo w pozytywnym rozwoju.

„Zrównoważony rozwój musi być obecny we wszystkim, co robimy w tej firmie, niezależnie od tego, czy chodzi o zrównoważone planowanie, zrównoważone kupowanie czy sprzedaż w sposób zrównoważony” — mówi.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Technologia muzyczna z Geertem Bevinem z Moog Music

W tym odcinku Visioneers Zac Hall z 9to5Mac spotyka się z Geertem Bevinem, dyrektorem ds. rozwoju oprogramowania w Moog Music, aby przeprowadzić wnikliwą...

Apple powiadamia zwycięzców konkursu Swift Student Challenge 2024

Jak zgłoszono we wtorekFirma Apple powiadomiła dziś zwycięzców konkursu Swift Student Challenge 2024. Dla niewtajemniczonych konkurs zachęca programistów do pochwalenia się swoimi...

Według doniesień Apple iPad Pro OLED pojawi się w maju

Według Apple planuje wypuścić na początku maja nową linię iPadów Pro z wyświetlaczami OLED raport z BloombergaMarka Gurmana. Według doniesień firma planuje...
Advertisment