Nie jest trudno dowiedzieć się, jakie zapytania zyskują popularność w Google, ale rzadko kiedy mamy wgląd w to, które wyszukiwania generują najwięcej pieniędzy z reklam. Nowe dokumenty, będące wynikiem trwającego procesu antymonopolowego, ujawniły niektóre z zapytań wyszukiwanych w Google generujących największe przychody, a wiele z nich dotyczy iPhone’a.
Jak podkreślone przez Krawędźjakiś e-mail, który został upubliczniony podczas amerykańskiego procesu antymonopolowego z Google pokazał listę niektórych z najwyżej notowanych zapytań w Google.com, uporządkowanych według wielkości przychodów z wyszukiwania, jakie generują.
Nie wszystkie wyszukiwania w Google generują tę samą kwotę pieniędzy, ponieważ niektórym wyszukiwaniom opartym na faktach często w ogóle brakuje reklam, podczas gdy inne dotyczące produktów lub cen mogą być oklejone reklamami. Tendencję tę widać wyraźnie, patrząc na listę zapytań z tygodnia rozpoczynającego się 22 września 2018 r.. Po raz pierwszy w historii wyszukiwania wyszukiwania są uszeregowane według przychodów, jakie generują dla Google.
Poniżej znajduje się lista 20 najpopularniejszych zapytań.
- iPhone’a 8
- iPhone’a 8 plusa
- ubezpieczenie samochodu
- ubezpieczenie samochodu
- tanie loty
- wyceny ubezpieczenia samochodu
- bezpośrednia telewizja
- uczelnie internetowe
- w&t
- hulu
- iPhone’a
- ubera
- widmo
- komcast
- xskończoność
- wyceny ubezpieczeń
- darmowy raport kredytowy
- tanie ubezpieczenie samochodu
- aarp
- blokada życia
Wiele z nich ma sens w przypadku generowania wysokich zysków z reklam, zwłaszcza w przypadku „tanich lotów” i „wycen ubezpieczenia samochodu”, które są zarówno konkurencyjnymi, jak i lukratywnymi tematami reklamowymi.
Jednak na szczycie widać również wyraźną tendencję – iPhone 8 i iPhone 8 Plus firmy Apple zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce, a zwłaszcza cały rok po dacie premiery w 2017 roku. Wyszukiwanie ogólne „iphone” również znajduje się niżej na liście, na miejscu 11.
Naprawdę nie jest zaskoczeniem, że dwa popularne smartfony Apple generują szalone przychody, biorąc pod uwagę ogromny popyt rynkowy na nie i na ich akcesoria. Nie brakuje operatorów, marek akcesoriów, sprzedawców detalicznych i prawdopodobnie samego Apple konkurujących o najwyższe miejsca reklamowe w przypadku tych wyszukiwanych haseł. Jak Krawędź Jak podkreśla, Google już wcześniej zalecał markom ubieganie się o miejsca reklamowe w swoich produktach, aby uniknąć zajęcia przez konkurencję czołowej pozycji, i prawdopodobnie jest to niewielka część powodu, dla którego iPhone pojawia się tak wysoko na tej liście i dlaczego produkty takie jak Hulu , Uber i firmy takie jak Comcast, AT&T i inne pojawiają się tutaj.
Rzeczywiste kwoty, które wygenerowały te wyszukiwania, są redagowane w opublikowanych dokumentach, ale można śmiało założyć, że wiele z nich, zwłaszcza iPhone, w 2023 r. nadal będzie znajdować się na szczycie listy.
Więcej w Google:
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.