Wypełnianie luki w umiejętnościach w centrum danych poprzez kontakt z osobami zmieniającymi karierę


Brytyjska branża centrów danych znajduje się w trakcie długotrwałego i szeroko nagłośnionego kryzysu kryzys umiejętnościponieważ mimo większej liczby osób wchodzących do tego sektora po prostu nie ma wystarczającej liczby osób studenci studiujący nauki ścisłe, technologię, inżynierię i matematykę (STEM) tematy.

Może nadszedł czas, aby ponownie zastanowić się, jak najlepiej przyciągnąć kandydatów z innych środowisk, na przykład osób zmieniających karierę?

Tak twierdzi Jacqueline Davis, analityk ds. badań w Uptime Intelligence, która podała w swoim raporcie Analiza ankiety dotyczącej centrów danych w 2023 r że kanały pozyskiwania talentów absolwentów szkół zawodowych i uniwersytetów w Wielkiej Brytanii do centrum danych pozostają „niedojrzałe”, napływają niewystarczające talenty, a kandydaci są kłusowani przez inne sektory.

„Osoby, które rzeczywiście zatrudniają wykwalifikowanych kandydatów, są zatrudniani” – mówi podczas powiązanego seminarium internetowego. Trzydzieści pięć procent respondentów ankiety Uptime zgłasza kłusownictwo – odsetek ten jest wyższy niż w innych branżach.

Z rozmów Uptime wynika, że ​​problem dotyczy głównie stanowisk operacyjnych oraz fuzji i przejęć (M&A), przy czym operacje na najniższym szczeblu i młodsi pracownicy stanowią klasyczną ścieżkę dla talentów, które mogą zająć się obsadzeniem innych obszarów centrum danych, takich jak projektowanie elektryczne lub mechaniczne. I przyciąga więcej kobiety będzie kluczowe.

“Większość nasi respondenci są na poziomie 10%. kobiety w tych zespołach lub mniej” – mówi Davis. „Stworzyliśmy nawet nasze kategorie, aby je wybierać [organisations with] 10% od tych, którzy mają mniej niż 5% w porównaniu do tych, którzy nie mają żadnego. Więc to nie jest wspaniała historia.

Reklama

Chociaż w ostatnich latach branża próbowała „przywrócić równowagę płci”, dane Uptime nie wykazały tego jeszcze. Według Davisa trendy z poprzednich lat dotyczące projektowania, budowy i eksploatacji centrów danych pozostają „w przeważającej mierze męskie”.

Wyzwanie edukacyjne

Gail Stapleford, międzynarodowa starsza dyrektor ds. zasobów ludzkich w CyrusOne, wskazuje, że przed firmami stoi ogromne wyzwanie w zakresie marketingu i edukacji centra danych.

„Postrzeganie i rzeczywistość są tam zupełnie inne. Kiedy pięć lat temu rozpoczęłam tu pracę, nie miałam pojęcia, czym jest centrum danych, a wiele osób nie ma tego pojęcia” – mówi.

Jednak różnorodne umiejętności i doświadczenie mogą mieć znaczenie w świecie centrów danych, zarówno „na froncie”, jak i w samym centrum danych. CyrusOne znalazł świetnych kandydatów np. wśród absolwentów mechaniki czy elektryki odchodzących ze służb zbrojnych.

„Jeśli potrafisz sprawić, że łódź podwodna będzie działać, prawdopodobnie będziesz całkiem przydatny w centrum danych” – mówi Stapleford. „Ale mamy ludzi z różnych środowisk i każdego można przeszkolić w zakresie różnych umiejętności i procesów”.

Możesz szkolić ludzi w zakresie technologii, jeśli mają odpowiednie postawy i zachowania

Wendy Shearer, Pulsant

Pracuj z „starannie wybranymi” rekrutacja zaleca partnerom z agencji, unikając „rozrzutnego podejścia”.

CyrusOne odkrywa wielu przydatnych kandydatów również poprzez polecenia – jeden pracownik zasugeruje inne osoby, które mogą pasować i również być zainteresowane, i tak dalej. Na tym polega siła tego, że ludzie częściej mówią o centrum danych i tym, co robią, co samo w sobie może przyciągnąć kandydatów do drzwi, mówi.

Jeśli chodzi o elastycznośćrozważ proaktywne oferowanie podziału pracy lub dostosowanie grafiku zmian i upewnij się, że firma jest otwarta, gdy pracownicy potrzebują czegoś do zmiany, być może dlatego, że zmieniło się coś w ich życiu rodzinnym – dodaje.

„Obecnie w naszych centrach danych wszyscy pracują na zmiany w pełnym wymiarze godzin, po 8 lub 12 godzin, ale to nie znaczy, że tak jest” – mówi Stapleford, dodając, że te role nadal mogą zapewniać rodzicom użyteczną pewność, na przykład: ponieważ mogą wiedzieć z rocznym lub większym wyprzedzeniem, kiedy będą pracować.

Rosnąca atrakcyjność

Wendy Shearer, dyrektor ds. inteligentnych miast i ekosystemów u dostawcy infrastruktury brzegowej Pulsant, zasadniczo się z tym zgadza. Centra danych muszą lepiej promować swoje możliwości, zwiększając atrakcyjność dla osób spoza branży.

Role w zakresie kolokacji, hostingu i centrum danych mogą być elastyczne, a także z natury innowacyjne i ekscytujące. Istnieją możliwości pracy regionalnej lub rozwiązywania kluczowych wyzwań, od zrównoważonego rozwoju po łączność – zwłaszcza, że ​​branża w większym stopniu skupia się na usługach zarządzanych, rozwiązaniach brzegowych i chmurze – podkreśla.

„Aktywowałem tę rolę około rok temu, ponieważ przez połowę mojego życia pracowałem w IT w sektorze publicznym” – mówi Shearer. „To było genialne, ponieważ mogłem stworzyć coś takiego, jak uważam za potrzebne. Można też szkolić ludzi w zakresie technologii, jeśli mają oni odpowiednie postawy i zachowania”.

Shearer przyznaje, że w jej przypadku praca w branży technologicznej odbywała się dzięki osobie, którą poznała podczas podróży, a która zakładała resellera IBM i zasugerowała jej, aby się z nią skontaktowała. Aby rozwiązać problem niedoboru umiejętności, centra danych muszą aktywnie poszukiwać osób posiadających umiejętności i zainteresowania, które charakteryzują się silną etyką pracy i chęcią uczenia się. Rozważ współpracę międzybranżową współpracazapewniając czas i zasoby na rozwój talentów za pośrednictwem specjalistycznych firm szkoleniowych, takich jak FDM dla powracających I programy rządowe dostępny.

Oferuj także elastyczność. „Nazywam siebie mamą BlackBerry w pierwszym pokoleniu, której pozwolono pracować na pół etatu, kiedy urodziłam dzieci” – mówi Shearer. „To wiele znaczyło. Mając BlackBerry, zawsze można było się ze mną skontaktować.”

Sposoby poszerzenia spojrzenia na zatrudnianie

James Lloyd-Townshend, prezes i dyrektor naczelny Anderson Frank, firmy rekrutacyjnej Netsuite, twierdzi, że kandydaci często uważają, że penetracja nisz technologicznych może być zbyt trudna. Często nie są też świadomi, że mogą posiadać umiejętności, które mogą przenieść w inne miejsce: „Demystify charakter i cel pracy w centrum danych, co może brzmieć bardzo niejasno”.

Mówi język i stronniczy tendencje, które czasami pojawiają się w opisach stanowisk, ogłoszeniach itp., wymagają uwagi, a także komunikowania roli centra danych w różnych sektorach, od handlu elektronicznego po analizę danych i ich ewolucję. Większego nacisku może również wymagać szkolenie przekrojowe i podnoszenie kwalifikacji.

„Podział ścieżki edukacyjnej na jasne, zrozumiałe części w pewnym stopniu sprawi, że proces ten będzie wydawał się wykonalny dla tych, którzy rozważają zmianę w połowie kariery zawodowej” – mówi Lloyd-Townshend.

Nawet kariera techniczna wśród Pokolenie Z – często określane jako grupa urodzona w latach 1997-2012 – była niższa niż oczekiwano, zauważa Lloyd-Townshend.

Ogólnie rzecz biorąc, możliwości nawiązywania kontaktów, wzór do naśladowania Należy lepiej promować prezentację i rozwój kariery zawodowej oraz szerzej je komunikować, uwzględniając zarządzanie projektami, sieć techniczną, zarządzanie danymi, bezpieczeństwo cybernetyczne i pracę w wielu chmurach – wszystkie te zestawy umiejętności mogą skorzystać na ulepszonych strategiach rekrutacji – mówi.

Jad Jebara, dyrektor naczelny firmy Hyperview zajmującej się zarządzaniem infrastrukturą centrów danych, popiera tę opinię.

„Trzeba iść i edukować ludzi o tym wszystkim. Ta część sektora gospodarczego rośnie, pojawiają się możliwości, ewoluowały narzędzia” – mówi. „Wszystko jest zdigitalizowane i będzie się nadal rozwijać – oto przyszłość. Jednak niedobory są bardzo duże i trudno jest znaleźć osoby już przeszkolone do pracy w centrach danych”.

Dlaczego nie rozważyć zatrudnienia na całym świecie? Firmy takie jak Deel.com pojawiły się firmy, które mogą zatrudniać zasoby na wszystkich poziomach na całym świecie, w tym programistów, pracowników ds. zapewnienia jakości i nie tylko, w imieniu innych organizacji, sugeruje Jebara.

Walka o talenty

Alastair Brown, dyrektor ds. technologii w firmie BrightHR, dostawcy oprogramowania chmurowego dla MŚP, zwraca uwagę, że pozyskiwanie talentów „zawsze było bitwą” w IT, ale skutecznie przyciągnęło ludzi z innych stanowisk lub różnych branż – kandydatów z handlu detalicznego, którzy osiągnęli świetne wyniki , Na przykład.

„Zdobyliśmy umiejętności skupienia się na kliencie i zdolności organizacyjne. Kompetencji w zakresie analizy biznesowej można się nauczyć, ale znacznie trudniej jest nauczyć się postawy skupienia się na kliencie” – mówi Brown.

„Oznacza to mniej mówienia o niesamowitych możliwościach inżynieryjnych, a więcej o możliwościach tworzenia produktów, które pokochają klienci. Poza tym, jeśli nie zatrudniasz dyrektora lub wyższego szczebla, nie powinieneś mówić, że „musi mieć doświadczenie na tym stanowisku”.

I większy nacisk na wychowanie Kobieta Niezbędny jest talent – ​​dodaje.

Skoncentruj się na cechach i powinowactwach, uznając, że będziesz potrzebować potencjału do programów mentorskich i szkoleniowych. Zatrudniaj mniej konserwatywnie, zatrzymując kilku seniorów, kilku średnich i być może w rezultacie więcej juniorów. Ludzie nie mogą szkolić innych ani uczyć się sami, jeśli nie mają na to czasu – podkreśla.

Brown twierdzi, że organizacje muszą także jasno dać do zrozumienia sobie i kandydatom, że można wypróbować kogoś przy danym zadaniu, a po mniej więcej roku stwierdzić, że z jakiegoś powodu nie do końca się ono sprawdza.

„Musisz zaakceptować fakt, że jeśli zatrudnisz ludzi, którzy mają odpowiedni charakter, atrybuty i kulturę, ale bez umiejętności, możesz nie podnieść ich na wymagany poziom i to jest w porządku. Bądź w tej kwestii otwarty i szczery” – mówi Brown. „Często chodzi o zarządzanie ryzykiem”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple podkreśla tryb portretu inteligentnego w nowej reklamie iPhone’a 15

Po udostępnieniu filmu promującego funkcję Personal Voice wprowadzoną w tym roku w iOS 17, Apple opublikowało kolejny film na swoim kanale YouTube. ...

Najlepsza podklasa Łotra, atuty i przewodnik po budowie BG3

Baldurs Gate 3 ma 12 klas do wyboru podczas tworzenia swojej postaci. The Łobuz specjalizuje się w ukrywaniu się...

Najlepsza podklasa Rangera BG3, atuty i przewodnik po budowie

Wrota Baldura 3 ma 12 klas do wyboru podczas tworzenia swojej postaci. A Leśniczy to wojownik, który potrafi walczyć...
Advertisment