Aktualizacja: uchwała? Wiadomość e-mail z potwierdzeniem, że moja wymiana została zaakceptowana. Żadnego innego potwierdzenia, że wydarzyło się coś niezwykłego, ale dla mnie najlepszy możliwy wynik.
Co się stanie, jeśli Twój iPhone w zamian nie dotrze do Apple? Wygląda na to, że zaraz się dowiem, ale wygląda na to, że istnieje sposób na rozwiązanie tej sytuacji.
W tym roku skorzystałem z promocji Apple i T-Mobile polegającej na wymianie iPhone’a 15 Pro Max za 1000 dolarów. Nowy telefon przybył natychmiast w dniu premiery, a pudełko na wymianę dotarło osobno kilka dni później.
Korzystałem z wymiany pocztowej, odkąd złożyłem zamówienie w przedsprzedaży iPhone’a 15 Pro Max przez Internet. Nie jestem pewien, czy wymiana w sklepie jest opcją w przypadku zamówień online, ale sklep jest dość trudny, jeśli uda mi się uniknąć jazdy.
Tak czy inaczej, naprawdę miło było mieć oba telefony na kilka dni w porównaniu do natychmiastowej wymiany urządzeń. Nie było pośpiechu, aby upewnić się, że wszystko jest dobrze skonfigurowane, i mogłem spędzić czas na porównywaniu nowego telefonu ze starym.
Kiedy pudełko dotarło kilka dni później, byłem więcej niż gotowy na rozstanie ze starym telefonem. Funkcja Znajdź mój została wyłączona, iPhone zresetowany, bezpiecznie zapakowany, a pudełko dostarczone przez firmę FedEx.
Pudełko Apple na wymianę zawierało przedpłaconą etykietę wysyłkową, a ja śledziłem paczkę wystarczająco długo, aby zobaczyć, czy została odebrana przez kuriera. Potem już się nad tym nie zastanawiałem.
Potem minął tydzień bez żadnego potwierdzenia, że stary iPhone dotarł do partnera handlowego Apple. Ponownie sprawdziłem numer przesyłki i okazało się, że został on opóźniony w centrum dystrybucyjnym FedEx w moim stanie. Ach.
Dałem temu jeszcze kilka dni, zanim zdecydowałem, że to nie rozwiąże problemu. FedEx pomocny potwierdził, że paczka zawierająca mój stary iPhone została oficjalnie uznana w ich systemie za zagubioną. Jej, dzięki za podpowiedź!
FedEx poinstruował mnie, abym poinformował firmę Apple o konieczności złożenia reklamacji, ponieważ Apple stworzyło etykietę wysyłkową. Wysłałem więc wiadomość do Tima Cooka z linkiem, który FedEx kazał mi dać Apple, a on powiedział, że się tym zajmie. Żartuję, ale dział wsparcia Apple pomógł mi zebrać informacje i rozpocząć dochodzenie.
Co teraz? W pierwszej chwili pomyślałam, że zapłacę pełną cenę nowego telefonu, a to tak, jakby ktoś ukradł mi iPhone’a 14 Pro. Oczywiście nie jest to pierwszy taki przypadek, więc jestem bardziej optymistyczny co do tego, jak wszystko się potoczy.
W rzeczywistości inny klient T-Mobile, który złożył zamówienie w przedsprzedaży za pośrednictwem Apple, miał już podobne doświadczenie. FedEx dostarczył iPhone’a do partnera Apple, ale pudełko było puste. Dochodzenie potwierdziło, że początkowa waga przesyłki była prawidłowa i nie doszło do utraty środków promocyjnych.
Moja sytuacja jest nieco inna, ponieważ pudełko zostało całkowicie utracone, gdy miał je FedEx. Miejmy nadzieję, że wynik będzie taki sam. Morał historii? FedEx powinien prawdopodobnie płacić pracownikom więcej. Również dokonywanie transakcji drogą pocztową jest ryzykowne. Inne produkty, takie jak Apple Watch, muszą jednak zostać przesłane pocztą.
W każdym razie trzymam kciuki, aby moja sytuacja została łatwo rozwiązana. To trochę stresujące, ale przynajmniej wiem, że FedEx przyznaje, że iPhone zaginął na ich zegarku.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.