Wyjaśnienie strajku graczy NA LCS


Gry Riot opóźni otwarcie swojej Ameryki Północnej Liga Legend letnia seria e-sportowa przez dwa tygodnie po profesjonalnych graczach głosowało „zdecydowaną większością” za wyjściem. Ogłoszony strajk oznaczał, że gracze nie wezmą udziału w turnieju, jeśli Riot Games nie zajmie się obawami League Championship Series Player’s Association (LCSPA) dotyczącymi przyszłości LCS i amatorskiej North American Challengers League. Jeśli obie grupy nie osiągną porozumienia w ciągu dwóch tygodni, Riot Games powiedział, że anuluje sezon letni. Jeśli sezon letni zostanie odwołany, drużyna z Ameryki Północnej nie weźmie udziału w Mistrzostwach Świata League of Legends 2023.

LCSPA reprezentuje interesy całej Ameryki Północnej Liga Legend profesjonalistów i jest prowadzony przez radę wykonawczą złożoną z pięciu graczy. Obejmuje także kilku przedstawicieli graczy i radę doradczą kierowaną przez dyrektora wykonawczego i byłego dyrektora wykonawczego Evil Geniuses, Phila Arama. LCSPA została założona w 2017 roku przez Liga Legend wydawca Riot Games, który oddzielił się od firmy w 2020 roku — separacja planowana od samego początku powstania organizacji. (LCSPA nadal ma pulę pieniędzy z pierwotnej inwestycji Riot Games). Liga gracze ogłosili zamiar wycofania się i odmowy udziału w nadchodzącym letnim sezonie LCS — zwanym letnim splitem — po tym, jak Riot Games ogłosiło nowy kierunek rozwoju drugiego poziomu w Ameryce Północnej Liga Legend liga NACL.

Wcześniej w maju Riot Games ogłosiło, że usuwa mandat, który wymagał od zespołów LCS sfinansowania zespołu NACL oprócz listy LCS. Riot Games powiedział, że został o to poproszony przez właścicieli zespołów; każdy zespół zapłacił 10 milionów dolarów za miejsce w LCS, gdy liga uzyskała franczyzę w 2018 roku, przechodząc z systemu awansów / spadków do posiadania 10 stałych partnerów w lidze. Firma określiła usunięcie mandatu NACL jako sposób na „odblokowanie większej elastyczności operacyjnej i finansowej” oraz „wspieranie ciągłego, długoterminowego sukcesu zespołów i profesjonalnego ekosystemu e-sportu w Ameryce Północnej”. Krótko po ogłoszeniu, zespoły takie jak Cloud9, 100Thieves, TSM i Immortals porzuciły swoje listy programistów. (TSM ze swojej strony szuka całkowicie sprzedać swój slot LCS i przenieść się do innego regionu. To przychodzi tuż po CLG sprzedał swój automat NRG gdy obie firmy się połączą).

The LCSPA nazwał to „bezprecedensowa decyzja o zniszczeniu NACL”, pozbawiając pracy „aż 70 zawodników, trenerów i menedżerów”. Jeśli Riot Games zamierzało trzymać się tej decyzji bez udziału graczy, gracze mieli zamiar wyjść.

Grupa twierdziła również, że oświadczenie Riot Games było „bezpośrednią sprzecznością” z tym, co powiedział LCSPA na początku roku – że NACL nie zostanie zmieniona w 2023 r. LCSPA szuka Riot Games do wspierania NACL jako sposób na utrzymać północnoamerykańską Liga Legend cała scena e-sportowa jest zdrowa i aby upewnić się, że tamtejsi gracze mogą zarabiać na życie, uczestnicząc w lidze. Jako przykłady odnoszących sukcesy, dobrze prosperujących Liga Legend społeczności.

The Liga Legend społeczność fanów była wściekła na tę decyzję — ze złością skierowaną zarówno na zespoły, jak i Riot Games. Po podjęciu decyzji LCSPA przedstawiło swoje żądania na Twitterze, szukając procesu awansów i spadków między ligami zawodowymi i amatorskimi, puli przychodów finansowanej przez Riot Games na pokrycie wynagrodzeń drużyn NACL, umowy między zespołami LCS na współpracę z zespołami NACL za podział kosztów, gwarantujący całoroczne kontrakty LCS graczom, którzy wygrają letnie finały LCS, oraz porozumienie, że gracze NACL z odpadniętych drużyn mogą zachować swoje miejsca w lidze, jeśli chcą razem rywalizować.

Reklama

Za kulisami Riot Games podobno zrezygnowało z wymogu rangi, który nakazywał profesjonalnym graczom utrzymanie określonej rangi Liga rywalizować w profesjonalnej grze, według znawcy e-sportu, Travisa Gafforda. Usunięcie tego mandatu pozwoliłoby uczestnikom grać zdalnie i na dowolnej randze, co zdaniem niektórych pozwoliłoby zespołom na wystawianie „łupów” graczy – ludzi do zastąpienia uderzających graczy. The LCSPA zapytał graczy amatorów i kolegiów odrzucenia tych próśb i „okazania solidarności” z graczami LCS. Kilku nadawców również wyraziło poparcie dla strajku i opóźnienia sezonu, zauważając, że tak nie zainteresowany w uczestnictwie w audycji łamistrajkowej. We wtorek wieczorem Riot ogłosił, że zamiast tego opóźni sezon i potencjalnie anuluje go, jeśli nie zostanie osiągnięte porozumienie.

Globalny Riot Games Liga Legend szef e-sportu, Naz Aletaha, odniósł się do żądań w poście we wtorek na stronie internetowej firmy. Aletaha odrzucił większość próśb, ale powiedział, że firma zainwestuje 300 000 $ w jednorazową płatność na rzecz Rally Cry, organizatora turnieju NACL. Pieniądze zostaną wykorzystane na „wsparcie drużyn NACL podczas przejścia do nowej struktury”. Aletaha powiedział również, że firma pozwala już na podział kosztów między zespołami LCS i NACL. Twierdził, że Riot Games wspiera „solidny, dobrze prosperujący proces rozwoju” dzięki scenom amatorskim i kolegialnym. “[We] wiemy, że musimy zrobić więcej, aby pielęgnować te społeczności i wypełnić lukę między nimi a sceną profesjonalną” – napisał Aletaha.

Po zwróceniu się o komentarz, firma odmówiła dalszego komentarza w sprawie rekordu.

Stowarzyszenie Graczy kontynuowane za pośrednictwem Twittera we wtorek wieczorem potwierdzając, że spotkał się z Riot Games i prosząc o codzienne spotkania „w celu osiągnięcia rozwiązania”.

„Dziś wieczorem jedna rzecz znów jest w centrum uwagi: gracze są LCS” LCSPA napisał na Twitterze. „Bez graczy nie ma ligi i nie ma e-sportu. Od pierwszego dnia wykluczenie z procesu decyzyjnego skłoniło graczy LCSPA do głosowania za wyjściem. Przyszłość NACL i LCS jest zbyt duża, aby decydować o niej z dnia na dzień i bez brania pod uwagę graczy.

W miarę ścierania się graczy i Riot Games przewidywany wzrost branży e-sportowej ulega stagnacji, według New York Timesa. Możesz to zobaczyć w liczbie zespołów, które zwolniły pracowników i wycinać graczy. Nawet w regionach, które są reklamowane jako odnoszące sukcesy w tej dziedzinie, zespoły e-sportowe borykają się z problemami: Arnold Hur, dyrektor generalny koreańskiej drużyny e-sportowej Gen.G, — powiedział we wtorek na Twitterze że Gen.G, mimo że jest najlepiej zarabiającym sponsorem, „nigdy nie osiągnął zysku”.

„Kontynuowaliśmy inwestycje w scenę e-sportową, ale warunki makro nadal się pogarszają” – powiedział. „Potrzebny jest nowy model biznesowy”.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

NVIDIA DLSS pojawia się w Manor Lords i dwóch kolejnych grach

Ponad 500 gier i aplikacji wykorzystuje technologie RTX, a zaledwie tydzień nie ma nowej, niesamowitej gry integrującej technologię NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex i...

Ghost of Tsushima: Director’s Cut otrzymuje oficjalne wymagania sprzętowe na PC

Nixxes Software opublikowało oficjalne wymagania systemowe gry Ghost of Tsushima: Director's Cut, której oficjalna premiera odbędzie się 16 maja. Ponadto gra będzie...

Linia Razer Huntsman V3 Pro z analogowymi przełącznikami optycznymi Gen-2 uwalnia precyzję

W konkurencyjnym świecie gier, gdzie liczy się każda milisekunda, narzędzia, którymi posługujesz się, mogą zadecydować o porażce lub zwycięstwie. Każde naciśnięcie klawisza...
Advertisment