Prawie miesiąc po zdystansowaniu się od wypowiedzi politycznych wydawca kontrowersyjnej strzelanki wojskowej Sześć dni w Falludży wycofał się i teraz mówi, że wydarzenia w grze są „nierozerwalnie związane z polityką”. Gra, której akcja toczy się podczas drugiej bitwy o Falludżę podczas wojny w Iraku, została poddana analizie, ponieważ pozornie ukazuje skupienie się na USA w kampanii, w której zginęło około 800 irackich cywilów. według Czerwonego Krzyża.
„Rozumiemy wydarzenia odtworzone w programie Sześć dni w Falludży są nierozerwalnie związane z polityką ”, wydawca Victura powiedział w oświadczeniu na Twitterze. „Uważamy, że historie ofiar tego pokolenia zasługują na to, by je opowiadali żołnierze piechoty morskiej, żołnierze i cywile, którzy tam byli” – kontynuuje oświadczenie Victury. „Ufamy, że gra – podobnie jak wydarzenia, które odtwarza – będzie złożona”.
Oświadczenie jest następstwem komentarzy założyciela i dyrektora generalnego Victury, Petera Tamte, o tym, jak jeden z celów Sześć dni w Falludży ma pomóc graczom wczuć się w decyzje podejmowane przez wojska amerykańskie podczas wojny, a nie „robić politycznego komentarza”. Tamte w wywiad z Wielokąt, powiedział:
„Dla nas, jako zespołu, tak naprawdę chodzi o pomoc graczom w zrozumieniu złożoności miejskiej walki. Chodzi o doświadczenia tej osoby, która jest tam teraz z powodu decyzji politycznych. Chcemy pokazać, jak wybory dokonywane przez decydentów wpływają na te wybory [a Marine] musi zrobić na polu bitwy. Właśnie tak [Marine] nie możemy odgadnąć wyborów decydentów, nie próbujemy robić politycznego komentarza na temat tego, czy sama wojna była dobrym, czy złym pomysłem ”.
Gra wykorzystuje mieszankę wojskowej strzelanki i segmentów dokumentalnych, aby opowiedzieć swoją historię, w oparciu o informacje od „26 irackich cywilów i dziesiątek członków służby [who] przeżyli najtrudniejsze chwile swojego życia ”- mówi Victura. Znaczna część gry skupia się na grze żołnierzami, ale są też „misje z ukrycia o wysokiej intensywności”Gdzie grasz jako nieuzbrojony iracki cywil.
I chociaż misje te są „informowane” wywiadami z irackimi cywilami, „bardzo niewiele osób jest ciekawych, jak to jest być irackim cywilem ”- powiedział Tamte w lutowym wywiadzie dla GamesIndustry.biz. „Nikt nie będzie grał w tę grę” – dodał.
„Ostatecznie powodem, dla którego ludzie mają zamiar grać w tę grę, jest to, że chcą bardziej realistycznego doświadczenia bojowego” – kontynuował. „To przede wszystkim doświadczenie, które musimy zapewnić”.
Mecz został ogłoszony jako pierwszy w kwietniu 2009, ale jego koncepcja była szeroko krytykowany. Konami, oryginalny wydawca gry, upuścił go później w tym miesiącu. Gra została ponownie ogłoszona w lutym, obecnie opracowywane przez Highwire Games, którego współzałożycielami są Aureola weterani Jaime Griesemer i Marty O’Donnell, dawniej Bungie. Tamte z Victury również pracował w Bungie, kierując marketingiem pierwszego Aureola, według jego LinkedIn.
Sześć dni w Falludży pojawi się na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X / S i Windows, z myślą o wydaniu „pod koniec 2021 roku”, zgodnie z FAQ.