Premiera drugiego zestawu kart do Disneya Lorcany zakończył się w poniedziałek po rzekomym ataku DDoS (rozproszona odmowa usługi) na stronę internetową wydawcy Ravensburger. W poniedziałek, Disneya Lorcanyoficjalne konto na Facebooku ogłosił atak DDoS. Nie udostępniono żadnych planów dotyczących dodatkowej sprzedaży internetowej bezpośrednio do konsumentów.
„Chociaż nie jesteśmy w tej chwili w stanie podać bardziej szczegółowych szczegółów, chcemy przeprosić konsumentów, którzy mieli negatywne doświadczenia podczas naszej dzisiejszej premiery” – oznajmiła Ravensburger w swoich postach na X i Facebooku. „Naprawdę doceniamy Wasze wsparcie i zależy nam na poprawie Waszych doświadczeń podczas przyszłych premier”.
Disneya Lorcany to nowa kolekcjonerska gra karciana (TCG), konkurująca z dwoma największymi nazwiskami w branży — Magia: Zgromadzenie I Gra karciana Pokémon Trading. Dzieje się tak poprzez połączenie podobnych mechanizmów rozgrywki z ukochaną stajnią animowanych postaci Disneya. Ale chociaż gra została dobrze oceniona, w tym tutaj, w Polygoniew rzeczywistości zdobycie kart do zabawy było trudne dla przeciętnego konsumenta.
Ravensburger ogłosił, że aby wprowadzić więcej produktów na rynek pełny przedruk pierwszego zestawu kart do gry, zatytułowanego Pierwszy rozdziałzbiegając się z premierą Powstanie Potopu. A jednak, nawet przy dostępności dwóch zestawów mniej więcej na raz, nadal wydaje się, że ceny rynkowe pozostają wysokie, a dostępność kart nadal stanowi problem.
Mając nadzieję na dalsze złagodzenie tych problemów cenowych, Ravensburger zdecydował się przez ograniczony czas próbować sprzedawać karty bezpośrednio za pośrednictwem własnej strony internetowej. Jednak rzekomy atak DDoS pokrzyżował te plany, zamykając konsumentów na wiele godzin w nieprawidłowo działających kolejkach.
„Nasz zespół przez cały dzień niezwykle ciężko pracował, aby rozwiązać ten problem, ale niestety nie było to możliwe” – stwierdził Ravensburger w swoich postach na X i Facebooku. „W tej chwili oficjalnie kończymy sprzedaż internetową gry Disney Lorcana: Rise of the Floodborn”.
Firma Polygon skontaktowała się z Ravensburgerem w celu uzyskania dodatkowego komentarza i szczegółów na temat kolejnych kroków firmy.
W przypadku tych wczesnych sprzedaży kwestionowana jest sama koncepcja „sugerowanej przez producenta ceny detalicznej”, którą wielu przedstawicieli branży kart kolekcjonerskich zdaje się ignorować. Weźmy na przykład pudełko zawierające 24 pakiety uzupełniające — zdecydowanie najbardziej ekonomiczny sposób na zdobycie kilku kart jednocześnie do budowania talii. Sugerowana cena detaliczna tych pudełek wynosi 144 dolarów, a Ravensburger wysyła je najpierw do lokalnych sklepów z grami, a dopiero potem realizuje zamówienia do dużych sprzedawców detalicznych lub gigantów internetowych, takich jak Disney i Amazon. Teoretycznie daje to konsumentom szansę wspierania lokalnych sprzedawców detalicznych, a lokalnym sprzedawcom detalicznym możliwość budowania powtarzalnej działalności i zdrowej lokalnej społeczności konkurencyjnych graczy.
Ponieważ jednak ceny niektórych rzadkich kart na rynkach internetowych osiągają pięciocyfrowe ceny, wkroczyli spekulanci, aby zgarnąć jak najwięcej nieotwartych opakowań, ile tylko uda im się znaleźć. To powoduje, że tak zwana „cena rynkowa” – monitorowana prywatnie przez spółkę zależną eBay TCGPlayer i inne rynki wtórne – zbliża się do 250 dolarów lub więcej za pudełko kart. Ta inflacja cen powoduje, że niektórzy niezależni sprzedawcy detaliczni decydują się na podniesienie własnych cen w kasie, aby nie stracić możliwości samodzielnego przerzucania nieotwartych pudełek w Internecie po zawyżonej cenie. Jeszcze inni trzymają się mocno.
Tymczasem, Powstanie Potopu samo jest świetny zestaw kart. Rozszerza dostępne mechaniki w grze, wypełniając luki w założeniach projektowych i zwiększając złożoność nadrzędnej metagry. Ale metagra po prostu nie jest zbyt zabawna, gdy znalezienie kart jest tak trudne.