Specyfikacje potwierdzają również, że RTX 4060 Ti ma znacznie węższą szynę pamięci, przy 128-bitach, w porównaniu do 256-bitów RTX 3060 Ti i 192-bitów RTX 4060. Dzięki „Adzie” NVIDIA przerobiła podsystem pamięci GPU, z większą zależnością od pamięci podręcznej na matrycy, co pozwala firmie używać węższych interfejsów pamięci i obniżać koszty. Oba warianty pamięci karty RTX 4060 Ti mają TGP na poziomie 160 W. Oznacza to, że nawet szybsze, zaprojektowane na zamówienie płyty główne powinny zadowolić się pojedynczym 8-pinowym złączem zasilania PCIe. GeForce RTX 4060 został zaprojektowany z myślą o 15% wyższej przepustowości shaderów niż poprzednia generacja RTX 3060, czyli o 6% mniej niż RTX 3060 Ti. Najbardziej uderzającym aspektem tej karty jest jej TGP wynoszący zaledwie 115 W, co powinno technicznie umożliwić posiadanie kart nawet z pojedynczymi 6-pinowymi złączami zasilania PCIe.
DLSS 3 będzie definiującą cechą serii RTX 4060, co może uczynić je atrakcyjną opcją w porównaniu do kart poprzedniej generacji sprzedawanych z dużymi rabatami. Podczas gdy pokazano, że RTX 4060 Ti oferuje pewne generacyjne ulepszenia wydajności w porównaniu z RTX 3060 Ti, gry, które wykorzystują 3-generację klatek DLSS, powinny prawie dwukrotnie zwiększyć wydajność. Zarówno RTX 4060 Ti, jak i RTX 4060 wydają się być zaprojektowane do grania na maksymalnych obrotach w rozdzielczości 1080p, z możliwością grania w rozdzielczości 1440p przy dość wysokich ustawieniach.