Jeśli to się nie zepsuło, nie napraw go. Wydaje się, że było to hasło Nintendo dla Switcha 2 – i to nie tylko pod względem projektu tej iteracyjnej kontynuacji The Switch, niekontrolowanego sukcesu, który może stać się największym sprzedawcą Nintendo w historii.
Jeśli chodzi o marketing i promocję, Nintendo wydaje się zdeterminowane, aby śledzić podręcznik Switch do litera, nawet w zakresie, w jakim opakowanie wygląda tak podobnie Może to mylić ludzi. Plan firmy dotyczący odsłonięcia, promowania i uruchamiania Mapy Switcha 2 dokładnie do strategii zastosowanej na Switchu osiem lat wcześniej: podstawowe ujawnienie wideo, a następnie trzy miesiące później dogłębne, ogłoszenia o grze i zapowiedzi prasowe, a następnie dwa miesiące później przez premierę.
Nawet zgodnie ze standardami Nintendo była to konserwatywna kampania. Ale ta ostrożność tak naprawdę się nie opłaciła. Pomimo podobieństwa Switcha 2 do Switch – a może z tego powodu – była to zupełnie inna premiera w zupełnie innym kontekście, a podręcznik nie działał tak płynnie. W krótkich tygodniach od pełnego ujawnienia w kwietniu Switch 2 stanął przed kontrowersjami i negatywnymi nagłówkami, a Nintendo wydawało się niezwykle grzebane w niektórych swoich odpowiedziach.
Niektóre z tych wiatrów zostaną przewidziane przez Nintendo. Z pewnością nikt w biurach w Kioto ani w Seattle nie spodziewał się pozytywnego przyjęcia do ceny 449,99 USD – skok o 150 USD z przełącznika i historycznego maksimum na konsolę Nintendo, Nawet dostosowanie do inflacji. Z tym zestawem cen naklejki nie było wiele Execoderzy tacy jak Bill Trinen Aby to zrobić, ale wyjaśnij kontekst ekonomiczny, zrób najlepszy przypadek konsoli, jaką mogliby, i weź gniew i rozczarowanie podbródka.
To samo będzie prawdziwe w przypadku furii w porównaniu z ceną 79,99 USD Mario Kart World. W pewnym sensie Nintendo narysowało tutaj krótką słomę, publicznie zabierając upadek na podwyżkę cen, z której oczekuje się, że wielu innych wydawców będzie zatrudnionych przed końcem roku. Ale Nintendo sprawił, że problem był bardziej kontrowersyjny, niż musiało to być poprzez niespójność i brak przejrzystości w komunikacji na temat wyceny na całym świecie.
Ładowanie za Nintendo Switch 2 Welcome Tour Oprogramowanie demo; bramkowanie jednej z głównych funkcji konsoli (GameChat) za subskrypcją Nintendo Switch; Zmienne ilości ładowania dla aktualizacji Nintendo Switch 2 Edition w celu przełączania gier; Są to wszystkie indywidualnie obronne decyzje, ale wiadomości Nintendo na ich temat były pomieszane i niekompletne. Wzięte razem z Mario Kart World Cena, decyzje te stworzyły poczucie, że Nintendo było klientami niklu i (raczej nieudolnie) próbowaniem go ukryć.
Stały się inne rzeczy, które przynajmniej częściowo wykraczały poza kontrolę Nintendo, ale przyczyniło się to do poczucia niestabilności wokół premiery. Polityka taryf chaotycznych administracji Trumpa spowodowała opóźnienie w zamówieniach I niektóre zmiany cenowe; Kiedy zamówienia w przedsprzedaży ostatecznie przeżyły w Stanach Zjednoczonych, wielu systemów detalicznych nie mogłem poradzić sobie z popytem (Czas o północy ustanowiony przez Nintendo nie pomógł.) System w przedsprzedaży Nintendo był bardziej uporządkowany, ale bardziej uporządkowany, ale Wciąż przytłoczony. Chociaż Nintendo podobno opóźniło uruchomienie Switch 2, aby zapewnić odpowiednie zapasy, nadal wydawało się nieprzygotowane na skalę popytu.
Nintendo popełnił także rzadkie niewymuszone błędy. Nie wyszedł przed Kontrowersyjne karty klucza do gry – Fizyczne edycje gier, które tak naprawdę nie zawierają danych gry – zamiast tego pozwalają wiadomości o ich wysuwaniu za pośrednictwem strony wsparcia. Był to jeden z kilku technicznych szczegółów na temat nowego systemu, który Fludo Flubbed. W jednym niewielkim, ale niewytłużnym błędzie Nintendo pierwotnie obiecało obsługę zmiennej szybkości odświeżania wyświetlacza w trybie zadokowanym, a następnie cicho usunęło wzmiankę o tej funkcji ze swoich stron internetowych, zanim ostatecznie został zmuszony do przeprosin za błąd. Nie było w stanie potwierdzić ani zaprzeczyć, czy funkcja może pojawić się w przyszłej aktualizacji systemu.
Niektóre trudności Nintendo z kampanią Switch 2 wydają się spowodować, że firma została wypchnięta poza strefę komfortu, zarówno z natury nowoczesnych platform gier wideo, jak i relacji konsoli z jego poprzednikiem.
Po raz pierwszy Nintendo sprzedawało konsolę z „2” w nazwie (chociaż można argumentować, że używał słów takich jak „super” i „postęp” podobnie w przeszłości). Firma zwykle woli rozmawiać o innowacyjnych funkcjach i doświadczeniach związanych z rozgrywką, a nie specyfikacji technicznych. Ale boisko do Switch 2 jest dość proste „Switch, ale silniejszy”, a wysoka cena konsoli oznacza, że jej największym rynkiem będzie podstawowa grupa demograficzna gier – taka, która jest używana do porównywania specyfikacji sprzętu przed dokonaniem zakupów. Dlatego Nintendo było zmuszone do rozmowy o takich rzeczach, jak zmienna szybkość odświeżania, tryby wydajności i DLSS. Zajęło to nietypowy krok polegający na tym, że trzech techników sprzętowych okazał się ujawnienie gwiazd Big Switch 2; W wywiadach i sesjach pytań i odpowiedzi wydawali się poza głębią, dzieląc się suchymi, oczywiście skrypowymi odpowiedziami.
Fetyszyzm technologiczny to dziwny wygląd Nintendo, ale polecenie szczegółów jest niezbędne w nowoczesnej premiery konsoli. Chodzi tak samo o ciągłość, co nowość. Gracze chcą wiedzieć, co nowego, a co ulepszone w nowej konsoli, ale chcą także poczuć bezproblemową i niezawodną kontynuację doświadczenia, jakie mieli w poprzednim. Ponieważ kompatybilność wsteczna z bibliotekami cyfrowymi stała się domyślną pozycją z PlayStation 5 i Xbox Series X, poruszono całą serię nowych pytań na temat nowych platform konsolowych, w tym, zwłaszcza: w jaki sposób moje stare gry zostaną ulepszone?
Wrodzona pedanteria i ostrożność marki Nintendo są złe do wyzwania przesyłania wiadomości nowoczesnego przejścia pokoleniowego, w którym ludzie pragną prostoty, ale odpowiedzi na ich pytania mogą być dość skomplikowane. Tak skończyliśmy z grę o nazwie Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV. Dlatego dopiero w tym tygodniu widzieliśmy materiał filmowy Bezpłatna aktualizacja do Pokémon Scarlet I Fioletowy Bieganie znacznie lepiej na przełączniku 2 – coś, co inny producent mógł zrobić kluczowy punkt sprzedaży. Dlatego wszyscy nadal jesteśmy Więc zdezorientowany wirtualnymi kartami gierW Karty do gry, gameshare i gamechat.
Czy coś z tego znaczy? Czy Nintendo to zdmuchnęło? Prawdopodobnie nie. W krótkim okresie przełącznik 2 jest prawie gwarantowany wyprzedanie początkowych przydziałów akcji. W dłuższej perspektywie istnieją tylko dwie rzeczy, które mogą go zatopić, a sfałszowane wdrażanie PR prawdopodobnie nie pozostanie wystarczająco długo w pamięci zbiorowej, aby być jednym z nich.
Pierwszym z nich jest to, że doświadczenia oferowane przez nową konsolę i jej gry są rozczarowujące. Jest za wcześnie, aby powiedzieć, ale wydaje się to mało prawdopodobne. Początkowe odpowiedzi na Mario Kart World Sugeruj, że jakość i zakres gry przytłaczają obawy dotyczące jej ceny, podczas gdy konsola i jej funkcje wydają się zaprojektować typową dbałość o szczegóły. I pomimo jego złożoności, nie ma nic o przejściu przełącznika-2, które będzie równie wyobcujące lub mylące dla ogółu społeczeństwa, jak festiwal dysonansu poznawczego, który był przejściem z Wii do Wii U.
Drugą rzeczą, która może zatopić przełącznik 2, jest jego cena. Na to pytanie prawdopodobnie nie znamy odpowiedzi do przyszłego roku, gdy Nintendo zacznie zabraknąć hardcore klientów, którzy zawsze kupili je niezależnie. Wśród kryzysu kosztów życia łamanie bariery 400 USD może naprawdę zaszkodzić Nintendo z tradycyjną publicznością rodzinną. W tym samym czasie PlayStation 5 od ponad czterech lat sprzedaje bardzo dobrze po podobnej cenie. Jest silniejszy, ale historia pokazuje, że gracze nakładają wartość przenośności – oryginalny przełącznik uruchomiony w tej samej cenie jak PS4 Slim i dobrze.
Marketing konsoli gier jest maratonem, a nie sprintem. Wkrótce Switch 2 będzie w naszych rękach, a kontrowersje i zamieszanie ostatnich ośmiu tygodni będą odległym wspomnieniem. Ale jeśli Nintendo zamierza utrzymać pęd przełącznika na następne pokolenie, wyraźnie ma kilka rzeczy do nauczenia się.