Blizzard ogłosił, że zrobi wyjątki od hardcorowych zasad Permadeath i pozwoli niektórym bohaterom powrócić do życia. Według raportu w ARS TechnicaBlizzard wypowiedział się w odpowiedzi na ciąg ataków DDOS, które wydawały się szczególnie ukierunkowane na śmierć w grze członków głośnej gildii rajdowej.
Tryb hardcode został wprowadzony z World of Warcraft Classic. Jest to bardzo intensywny, niezwykle trudny styl gry, w którym śmierć postaci jest trwała, bez względu na to, jak się przychodzi – czy spadnie w mitycznym lochu, dostanie się do PVP, czy po prostu opóźnienie knów poziomu 1 – jest trwałe. W regularnych Wowpostacie mogą wrócić lub oszukiwać śmierć z różnymi mechanikami, które są wyłączone w hardcore. Tryb gry ma inne korekty, takie jak wymaganie od graczy ręcznego ustawiania flagi PVP, którą Blizzard dokonał, aby tryb był nieco mniej karany.
Do tej pory nie było żadnych wyjątków od zasady nawet w sytuacjach poza kontrolą gracza, takie jak śmierć, która doznała podczas odłączenia od serwera gier. Wygląda na to, że złośliwe aktorzy wykorzystali, że ścisła polityka powodująca śmierć członków popularnej gildii strumieniowej. Według ARS TechnicaAtaki DDOS zdawały się pokryć z próby najazdów gildii powodujące permadeath kilku członków. Ataki były tak częste, że Soadapoppin, popularny streamer Twitch i członek Only Fangs, sugerował, że gildia może potrzebować migawki operacji na czas nieokreślony, chyba że nie wprowadzono pewnego rodzaju ochrony.
Blizzard zajął się tym problemem World of Warcraft Fora mówiące, że zdaje sobie sprawę z ukierunkowanej natury ataków DDOS i podejmują kroki w celu wycofania śmierci graczy
„Podejmujemy kroki, aby wskrzesić postacie graczy, które zostały utracone w wyniku tych ataków”-napisał Wow Classic Clay Stone Clay Stone Clay Stone. „W przyszłości Blizzard może wybrać – według naszego wyłącznego uznania – ożywić hardkorowe postacie, które giną w masowym wydarzeniu, które uważamy za niespójne z integralnością gry, takiego jak atak DDOS”.