Dan Pell jest dyrektorem generalnym Dnia Workday w Wielkiej Brytanii i Irlandii, z doświadczeniem w Salesforce i Microsoft oraz stopniem prawa w głębi lądu.
Podczas ostatniej londyńskiej edycji HR Software-As-A-Service Dostawcy Elevate Client Conference udzielił wywiadu, który następuje, i które kierują, w jaki sposób cyfrowa siła robocza-agresywna i ludzka-może i powinna być zarządzana. Został edytowany i uzupełniony komentarzami, które podał w panelu medialnym na tym samym wydarzeniu.
Coś, co uderzyło mnie pośród całego hałasu o powstaniu Artificial Intelligence Agentic (AI) było pytaniem, w jaki sposób organizacje dokonają zarządzania tożsamością i dostępem do tych agentów. Są to tożsamości nie-ludzkie-takie jak maszyny lub obciążenia-ale z definicji są również autonomiczne i mogą być obalone na przykład przez hakerów. Jak myśleć o tym problemie?
Często mówimy, że zarządzamy dwoma aktywami w każdej organizacji: ludzi i pieniędzy. A teraz mówimy również o zarządzaniu agentami. Ponieważ są cyfrową siłą roboczą. Będą mieć umiejętności, role i uprawnienia tożsamości.
To staje się naprawdę interesujące. Więc budujemy agenta System rekordów. Pomyśl o tym, jak zarządzamy ludźmi – rozumiemy twoje uprawnienia, twoją rolę, twoją hierarchię, twoją wynagrodzenie, wszystko o tobie. Masz więc profil, który zapewnia dostęp do niektórych rzeczy w organizacji oraz pewne przywileje i tak dalej.
To samo dotyczy agentów. Myślę, że będzie to interesująca przestrzeń i mamy rację na początku tego. Ale uważamy, że będzie ta cyfrowa siła robocza, która, jak sądzimy, będzie siedziała w dzień roboczy [instance] jako miejsce do zarządzania, kontrolowania i rozumienia, co robią i jak się zachowują.
A w pewnym sensie będą awansowani? Czy staną się większymi agentami, czy też będą trzymają się pewnej funkcjonalności? To interesująca dynamika i mamy rację na początku tego. Myślę, że wszyscy są.
Jest to bardzo interesująca przestrzeń i myślę, że zobaczysz, że nas i Salesforce współpracują i potencjalnie będziemy zarządzać wieloma różnymi agentami na naszej platformie dla różnych organizacji, ponieważ mamy taki sposób zrozumienia, jak zarządzać ludźmi, i możemy zastosować to do zarządzania agentami, którzy będą twoimi pracownikami cyfrowymi.
„Jesteśmy ostatnim pokoleniem liderów, którzy będą zarządzać tylko ludźmi fizycznymi. Ponieważ agenci stają się bardziej powszechni w organizacji, jako liderzy, będziemy odgrywać rolę w tym, jak zarządzamy tymi agentami”
Dan Pell, Workday
Jesteśmy ostatnim pokoleniem liderów, którzy będą zarządzać tylko ludźmi fizycznymi.
To naturalne, że gdy agenci stają się bardziej powszechni w organizacji, jako liderzy, będziemy odgrywać rolę w tym, jak zarządzamy tymi agentami. Być może zarządzasz działem prawnym, zajmując się umowami i będziesz mieć agentów umów. Zrobią dla ciebie część twojej pracy. Zamierzają rozwinąć twoją siłę roboczą. Będą mieli pewne umiejętności i pod pewnymi względami możesz przyjrzeć się, w jaki sposób umiejętności te zwiększają umiejętności w Twojej firmie.
Załóżmy, że brakuje ci pewnego zestawu umiejętności, powiedzmy, że i pisanie lub umiejętności kreatywne, możesz rozszerzyć swoją istniejącą siłę roboczą z zestawem agentów, aby mieć te umiejętności, zamiast szkolić swoją siłę roboczą. Zostaw je takim, jakie są. Daj im umiejętności pracy z agentami, ale agenci mają umiejętności. To jest naprawdę interesujące. Dodajesz macierz umiejętności swojej firmy, niekoniecznie poprzez zmianę podstawowego zestawu umiejętności, ale ich rozszerzasz.
W porządku. Studiowałeś prawo. Wiem, że nie ćwiczyłeś, ale powiedzmy, że tak. Istnieje wiele prawa do chrząknięcia, zwłaszcza jako stażysta, który jest kształtujący. Tak samo jest z dziennikarstwem. Zazwyczaj wykonujesz wiele podstawowych filetów prasowych, zanim dotrzesz do rzeczy wyższego rzędu. Czy AI tego nie zabiera?
Myślę, że AI, szczególnie generatywny AIdaje dobry punkt wyjścia. Ale to zdecydowanie nie jest ostateczny wynik. Dlatego zawsze rozmawiamy o ludziach w pętli z AI. Możesz znaleźć źródła informacji i podsumować je, ale nadal musisz je przeczytać i przetworzyć. Musisz zastosować swoją kreatywność do materiału. Musisz wyciągnąć te istotne informacje.
To jest coś, o czym będziemy musieli pomyśleć. Kiedy patrzymy na umiejętności umiejętności, nadal szukają umiejętności cyfrowych. Korzystanie z oprogramowania i sztucznej inteligencji zarządzanie projektami i planowanie będzie nadal bardzo ważne. Ale potem umiejętności społeczne, komunikacja, tworzenie sieci, rozwiązywanie problemów, rozwiązywanie konfliktów, inteligencja emocjonalna – będą one ważniejsze niż kiedykolwiek.
Dzięki sztucznej inteligencji będziemy mieć IQ 200, najwyraźniej, ale przy tych wszystkich umiejętnościach, takich jak dane przesłuchujące, nie ma szybkiej naprawy. To musi zostać i martwiłoby mnie, gdybyśmy pominęli to wszystko, ponieważ jakość treści w mózgu i uczenie się zniknęły.
Wreszcie, jestem ciekawy, co myślisz o przejściu z generatywnej na Agentic AI, o której mówiono wiele na rynku w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Zwłaszcza to, co czują twoi klienci i liderzy organizacji klientów i myślą o tej ewolucji. Wydaje mi się, że ludzie tak łatwo i intuicyjnie widzieli wartość generatywnej sztucznej inteligencji, ale jest to bardziej niejasne z Agentic AI. Dla większości kierowników wyższych AI będzie oznaczać generatywny. Jak widzisz różnicę?
W naszym świecie mamy asystenta pracy, który możesz zadawać pytania w języku naturalnym, powiedzmy, ile dni musisz wziąć. Ludzie to uwielbiają, to jest super proste.
W przypadku Genai tworzenie opisów stanowisk jest oczywistym przypadkiem użycia. Ale to tylko punkt wyjścia. Agent opisu stanowiska wie, że chcesz zatrudnić, ma informacje o budżecie i zatrudnieniu, może rozpocząć proces. Może szukać ludzi wewnętrznie w branży z umiejętnościami i powiadomić je. Powiedzmy, że ludzie z trzyletnią kadencją, którzy prawdopodobnie się rozłączają.
Podobnie możesz iść zewnętrznie i powiadomić ludzi, wysyłając ich wiadomość. Podobnie, jeśli wykonujesz opis stanowiska dla bardzo wyższego kierownictwa, nie zrobi to nic. Nauczy się progów i uczy się w oparciu o wiedzę organizacyjną. To jest różnica.