Układ AMD łączy do 11 rdzeni procesora – trzy Zen 6 i osiem Zen 6c – z potężną konfiguracją procesora graficznego obejmującą 68 jednostek obliczeniowych RDNA 5 / UDNA, cztery silniki cieniujące i co najmniej 24 MB pamięci podręcznej L2. Pamięć można rozszerzyć do 48 GB GDDR7 na 192-bitowej magistrali, a dedykowana jednostka NPU ma zapewnić znaczną wydajność sztucznej inteligencji na urządzeniu, a raporty sugerują nawet 110 TOPS. Z kolei PlayStation 6 ma mieć bardziej zwartą, monolityczną konstrukcję o powierzchni około 280 mm², z 52–54 jednostkami RDNA 5 CU, mniejszą pamięcią podręczną L2 i szacowaną przepustowością procesora graficznego na poziomie około 34–40 TFLOPS. Konsola Sony skupia się na wydajności, sprawdzonej wstecznej kompatybilności z PS4/PS5 oraz ściślejszej integracji sprzętu i oprogramowania.
Strategia, cena i zamierzony przypadek użycia będą równie istotne jak sama technologia. Microsoft planuje podejście hybrydowe z konsolą, na której można uruchamiać zwykłe usługi pecetowe. Co ważne, Microsoft może zaprojektować konsolę tak, aby była wszechstronna i pozwalała użytkownikom łatwo przełączać się z gier na zadania zwiększające produktywność, po prostu dodając klawiaturę i mysz. Widzieliśmy także dwie różne jednostki SKU, jedną o mniejszej mocy i jedną z większą mocą GPU, ale większą wszechstronnością. Jednak ta wszechstronność sugeruje wyższą cenę, a prognozy detaliczne przekraczają 800 USD. Jeśli te przecieki okażą się prawdziwe, rok 2027 może być rokiem kluczowym, w którym bezpośrednio konkurują ze sobą dwie odrębne wizje „przyszłości gier”. Oczekuje się, że obie konsole zadebiutują w 2027 r., Xbox spodziewany jest na początku tego roku, a PS6 w połowie lub pod koniec roku.