Wojny na konsole: Xbox nowej generacji może przewyższyć PlayStation 6


Microsoft i Sony po cichu przygotowują grunt pod jedną z najbardziej intrygujących bitew konsolowych od lat. Ostatnie przecieki sugerują, że będzie to ambitny, przypominający komputer PC Xbox „Magnus” mogący poszczycić się znaczącymi zaletami sprzętowymi, podczas gdy Sony wydaje się udoskonalać PlayStation 6, skupiając się na bardziej tradycyjnym wyglądzie konsoli. Co ciekawe, wydaje się, że Microsoft dąży do najwyższej wydajności i wszechstronności, oferując system, który zaciera granicę między konsolą a komputerem do gier. Oczekuje się, że obie platformy zostaną wprowadzone na rynek w 2027 r., ale wczesne przecieki sugerują, że Magnus na papierze prowadzi w kilku kluczowych wskaźnikach. Według doniesień Xbox Magnus jest wyposażony w największy układ APU, jaki kiedykolwiek pojawił się w konsoli konsumenckiej, z chipsetem o powierzchni 408 mm². Z tego 144 mm² jest przeznaczone na SoC zbudowany na węźle N3P firmy TSMC, podczas gdy procesor graficzny zajmuje 264 mm².

Układ AMD łączy do 11 rdzeni procesora – trzy Zen 6 i osiem Zen 6c – z potężną konfiguracją procesora graficznego obejmującą 68 jednostek obliczeniowych RDNA 5 / UDNA, cztery silniki cieniujące i co najmniej 24 MB pamięci podręcznej L2. Pamięć można rozszerzyć do 48 GB GDDR7 na 192-bitowej magistrali, a dedykowana jednostka NPU ma zapewnić znaczną wydajność sztucznej inteligencji na urządzeniu, a raporty sugerują nawet 110 TOPS. Z kolei PlayStation 6 ma mieć bardziej zwartą, monolityczną konstrukcję o powierzchni około 280 mm², z 52–54 jednostkami RDNA 5 CU, mniejszą pamięcią podręczną L2 i szacowaną przepustowością procesora graficznego na poziomie około 34–40 TFLOPS. Konsola Sony skupia się na wydajności, sprawdzonej wstecznej kompatybilności z PS4/PS5 oraz ściślejszej integracji sprzętu i oprogramowania.

Strategia, cena i zamierzony przypadek użycia będą równie istotne jak sama technologia. Microsoft planuje podejście hybrydowe z konsolą, na której można uruchamiać zwykłe usługi pecetowe. Co ważne, Microsoft może zaprojektować konsolę tak, aby była wszechstronna i pozwalała użytkownikom łatwo przełączać się z gier na zadania zwiększające produktywność, po prostu dodając klawiaturę i mysz. Widzieliśmy także dwie różne jednostki SKU, jedną o mniejszej mocy i jedną z większą mocą GPU, ale większą wszechstronnością. Jednak ta wszechstronność sugeruje wyższą cenę, a prognozy detaliczne przekraczają 800 USD. Jeśli te przecieki okażą się prawdziwe, rok 2027 może być rokiem kluczowym, w którym bezpośrednio konkurują ze sobą dwie odrębne wizje „przyszłości gier”. Oczekuje się, że obie konsole zadebiutują w 2027 r., Xbox spodziewany jest na początku tego roku, a PS6 w połowie lub pod koniec roku.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

X uruchamia rynek nieaktywnych uchwytów

Użytkownicy Premium Plus i Premium Business będą wkrótce mogli przeglądać i żądać nieaktywnych nazw użytkowników w serwisie X Obsługuj rynek. Uchwyty zostaną podzielone...

W Resident Evil Survival Unit chodzi przede wszystkim o obsługę fanów

Seria Resident Evil powróciła do świetności, odkąd Ethan Winters zjadł smaczny posiłek z Bakersami w Resident Evil 7 zagrożenie biologiczne. Przed wydaniem RE9...

Faustowski remake Brendana Frasera to godna powtórka na Halloween

Chociaż Halloween często kojarzy się z przerażeniem i makabrą, jest to także czas czarnej komedii i wisielczego humoru. Wchodzi Harold Ramis Oszołomionyz udziałem...
Advertisment