W zeszłym miesiącu popularna firma Tile zajmująca się urządzeniami śledzącymi ogłosiła, że miał zostać nabyty przez inną firmę o nazwie Life360 – która oferuje również usługi śledzenia. Teraz raport z Narzut ujawnił, że Life360 sprzedaje dane o lokalizacji swoich 33 milionów użytkowników „praktycznie każdemu, kto chce je kupić”.
Life360 to platforma do śledzenia rodziny z takimi funkcjami, jak historia lokalizacji, ulubione trasy, spersonalizowane alerty, wiadomości SOS i nie tylko. Według Znaczniki źródła, firma stojąca za platformą używa aplikacji do zbierania i sprzedaży danych od swoich użytkowników stronom trzecim.
Raport twierdzi, że firma zarobiła 16 milionów dolarów w 2020 roku tylko na sprzedaży danych o lokalizacji użytkowników. Jeden z byłych pracowników Life360 opisał firmę jako „jedno z największych źródeł danych dla branży”, co jest niepokojące, ponieważ firma przejmuje teraz Tile.
Były pracownik firmy marketingowej Cuebiq powiedział w raporcie, że dane o lokalizacji sprzedawane przez Life360 są intensywnie wykorzystywane do prowadzenia kampanii marketingowych. Historię potwierdzili także pracownicy innych firm. „Potencjalnie jest więcej firm, które korzystają z danych Life360 opartych na klientach tych partnerów” — czytamy w raporcie.
Założyciel i dyrektor generalny Life360, Chris Hulls, powiedział, że dane są „ważną częścią naszego modelu biznesowego”, ponieważ pozwalają firmie oferować użytkownikom bezpłatne usługi. Jednak Hulls wspomniał również, że firma posiada politykę prywatności, która zapobiega identyfikowaniu użytkowników za pomocą takich danych.
Jeśli chodzi o przejęcie Tile, Hulls powiedział, że Life360 nie planuje sprzedawać danych z urządzeń Tile – ale z pewnością sprawi to, że użytkownicy będą kwestionować, czy ich dane są od teraz naprawdę bezpieczne.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania pieniędzy. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: