Wilderfeast, nowa gra RPG na Kickstarterze, prosi Cię o ugotowanie tego, co zabijesz


Dzikie Święto, nowa gra RPG, która jest obecnie finansowana przez społeczność na Kickstarterze, ma ciekawy slogan: „Jesteś tym, co jesz”. To gra polegająca na polowaniu na gigantyczne potwory, jedzeniu ich mięsa i zdobywaniu w ten sposób ich potężnych zdolności poprzez silne efekty mutagenne. Nie jest to jednak kolejne podejście do epickich bitew na stałe z popularnej serii Monster Hunter ani próba przejścia dalej Śmierć Królestwa: Potwórterytorium. Zamiast tego twórczyni KC Shi najwyraźniej odrobiła pracę domową, wykorzystując swoją miłość do ekologii do wykorzystania sprytnych mechanik w czymś, co może być następną kampanią twojej grupy.

Świat Dzikie Święto, Shi powiedział Polygon, to post-post-apokaliptyczna opowieść o naszej własnej planecie Ziemia. Tak naprawdę minęło tyle czasu geologicznego, że siedem kontynentów przekształciło się w Jedną Krainę, superkontynent przypominający Pangeę, poznaczony głębokimi bliznami wciąż widocznymi po tysiącleciach znęcania się. Sprawę pogarsza fakt, że Jedyną Krainę opanowała potężna megafauna, gigantyczne stworzenia, takie jak kakwari, wysoki na 5 metrów potomek współczesnego pawia, posiadający ostre jak brzytwa metalowe pióra, pazury i pasujący dziób. . Co gorsza, część i tak już śmiercionośnej populacji zwierząt wpadła w szał — nieuleczalną chorobę, która doprowadza je do wściekłości z głodu i wściekłości.

Reklama

Inspiracją dla kakwari były zwykle łagodne pawie.
Obraz: Straszna Gildia

Hagsechu to skorpion, który kręci ogniem ze swojego ogona.  Potwór z Wilderfeast autorstwa KC Shi.

Inspiracją dla hagsechu był palnik gazowy z płytą kuchenną.
Obraz: Straszna Gildia

„Gracze polują tylko na szalone potwory” – powiedział Shi podczas niedawnej rozmowy wideo. „Nie ma dla nich innego wyjścia niż eutanazja. Nie można ich wyleczyć, a jeśli pozwoli się im szaleć, zaszkodzą ekosystemom, w których żyją, i rozprzestrzenią tę chorobę na inne potwory.

Gra będzie składać się z czterech głównych faz, wyjaśnił Shi. Najbardziej popularna będzie gra swobodna, a kreatywność, tworzenie więzi między postaciami i spotkania towarzyskie zajmą większość czasu graczy. Potem nadchodzi szlak, podczas którego gracze wyruszają w dzicz, aby wyśledzić szalone potwory. Tutaj będą szukać śladów, szukać pożywienia i zasobów i ogólnie zaczną łączyć elementy większych otaczających je ekosystemów. Potem nadchodzi polowanie, krwawa walka z jednym lub większą liczbą masywnych stworzeń.

Jednak w miarę jak gracze zaczną dowiadywać się więcej o zwierzętach zamieszkujących Jedyną Krainę, polowanie nie będzie dla nich jedyną dostępną opcją.

„Mam długoterminowy pomysł Dzikie Święto obejmować rehabilitację potworów” – powiedział Shi. „Podróżując, spotykasz rannych lub chorych, zabierasz ich do domu i karmisz. Składniki, które znajdziesz podczas podróży, to te same składniki, które jedzą te potwory, więc możesz przywrócić im zdrowie, dając im jedzenie. W ten sposób istnieje cykl, na którym koncentruje się każda podróż [being] polowanie — wielka, efektowna, dramatyczna przemoc — ale w trakcie tego trwania musisz także dbać o wspieranie i przywracanie siedlisk wokół siebie”.

Smagana wiatrem i jałowa kraina, mimo to zamieszkana przez gęste, żylaste, przypominające włosy winorośle.  Mały gryzoń z tylnymi nogami jak kangur i głową myszy podgryza korzeń.

Obraz: Straszna Gildia

Postacie graczy eksplorują zapadlisko, które wydaje się być wypełnione zaawansowaną technologią – być może jakimś podziemnym siedliskiem.

Obraz: Straszna Gildia

Wysoko na drzewach dzicy budują swoje domy w delikatnych drewnianych budynkach.  Skomplikowana siatka biegnie wzdłuż szczytów i dołów głównych gałęzi, podczas gdy rolnicy zbierają wiszące plony.

Obraz: Straszna Gildia

Największą nagrodą w każdej przygodzie będzie sama dzika uczta — czwarta faza gry. To tutaj gracze usiądą, podziękują, a następnie szczegółowo wyjaśnią różne potrawy, które przynieśli, aby podzielić się nimi z innymi graczami przy stole. The Szybki start Wilderfeast — dostępny teraz do bezpłatnego pobrania cyfrowego na 78 stronach — jest wypełniony wspaniałymi ilustracjami fantastycznego jedzenia, które wygląda jak wyjęte prosto z Legenda Zeldy: Breath of the Wild. I to właśnie te pozycje w menu pomogą graczom w rozwijaniu swoich postaci, zdobywaniu nowych umiejętności i ostatecznie przygotowaniu się do następnego poziomu rozgrywki.

„Chciałem, aby system gotowania miał stosunkowo swobodną formę i pozwalał na kreatywność” – powiedział Shi. „Możesz więc łączyć te składniki w zasadzie w dowolny sposób. Zasady zdobywania od nich bonusów są dość proste. […] Możesz po prostu łączyć rzeczy w dowolny sposób, który Cię inspiruje. Te małe posiłki, które przygotowujesz na szlaku? Mogą zapewnić Ci drobne premie i zachęcić Cię do uczynienia gotowania częścią Twojej codziennej przygody”.

Przez cały ten proces gracze będą lepiej rozumieć otaczający ich świat fantasy.

„Jedna z głównych rzeczy, które chcę wdrożyć Dzikie Święto” – powiedział Shi – „jest to pomysł podobny do tradycyjnego Lochy i smoki gra [where] zbierasz kawałki wiedzy o demonach, czarodziejach czy czymkolwiek innym, w tej grze powoli uczysz się o ekosystemie. […] Musisz się nauczyć czego [these monsters] czym się żywią i jakiego rodzaju naturalną żywność można znaleźć w ich otoczeniu. A potem musisz nauczyć się, jak zbierać to jedzenie, a następnie musisz nauczyć się, jak zmusić potwora do zjedzenia tego jedzenia. Dlatego ta wiedza ma kluczowe znaczenie w grze.”

Kolejną wielką zaletą rozszerzonej kampanii będzie to, że sami gracze pomogą rozwikłać inne tajemnice gry — na przykład rasy prekursorskie, których dzieła wciąż zaśmiecają krajobraz. Wśród nich są Dyrygenci, których tajemnicze pociągi jeżdżące po linii mocy wciąż ścigają się po apokaliptycznym krajobrazie „według harmonogramu ustalonego dla nich tysiące lat temu” – powiedział Shi.

Niebieska postać z dużą bronią przypominającą tasak stoi na urwisku.  W oddali miasto siedzi na grzbiecie gigantycznego żółwia.

Dziki natrafia na ostatniego chamiga.
Obraz: Straszna Gildia

Pierwsza duża przygoda w grze, będąca obecnie w fazie rozwoju, postawi przed graczami zadanie wyśledzenia i uratowania ostatniego chamiga — masywnego, podobnego do żółwia stworzenia, które może być ostatnim w swoim rodzaju.

„Przygoda zagłębia się w przeszłość świata” – powiedział Shi – „i że składasz elementy urządzenia, tajemniczego urządzenia, znanego tylko jako Maszyna Wskrzeszenia. […] Główną ideą jest to, że każdy poszukiwacz przygód nadal musi polować na szalone potwory. Ale [your] celami pomocniczymi, nadrzędną rzeczą, która je wszystkie łączy, jest dążenie do przywrócenia gatunku na jego miejsce.

Dzikie Święto osiągnął już swój pierwotny cel finansowania i obecnie zarobił ponad 125 000 dolarów, co jest skromną kwotą jak na TTRPG na tej platformie. Dostępne są zarówno nagrody fizyczne, jak i cyfrowe, a produkt końcowy ma zostać dostarczony do września 2024 r. Możesz otrzymać kopię za jedyne 24 USD. Kampania trwa do 26 września.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Strajk Gildii Pisarzy Amerykańskich zakończy się o północy

Po prawie pięciomiesięcznym strajku Writers Guild of America (WGA) każe swoim członkom opuścić znaki pikiety. W swoim poście WGA podała, że ​​jej...

Nowa aplikacja pogodowa na Apple Watch: jak to wygląda i działa

Wraz z systemem watchOS 10 dostępna jest przeprojektowana aplikacja Pogoda, która wygląda świetnie, zawiera więcej wskaźników pogodowych i lepiej wykorzystuje wyświetlacz Apple Watch...

Jak wyłączyć opcję „Kliknij tapetę, aby odsłonić pulpit” w systemie macOS

We wtorek Apple wypuściło macOS Sonoma publicznie, a aktualizacja wprowadza wiele nowych funkcji – w tym kilka mniejszych. Jedną z rzeczy, którą...
Advertisment