Globalny rynek jednostek przetwarzania grafiki (GPU) został wyceniony na 19,75 mld USD w 2019 r. I przewiduje się, że osiągnie 200,85 mld USD do 2027 r., Rosnąc przy CAGR na poziomie 33,6% od 2020 do 2027 r.
Główne czynniki wpływające na wzrost wielkości rynku GPU to:
- Postępy w grach graficznych i rosnąca popularność laptopów i komputerów do gier.
- Rosnący trend rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości wirtualnej (VR)
- Wysokie wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w różnych branżach.
- Wydobywanie kryptowalut.
W badaniu omówiono zapotrzebowanie na procesory graficzne, w tym możliwości rozwoju, ograniczenia i analizę rynku.
Trendy wpływające na wielkość rynku
Oczekuje się, że rosnący trend w grach będzie napędzał wzrost wielkości rynku GPU. Dzięki hiperrealistycznej grafice i rozległym, skomplikowanym środowiskom w grach, gry wideo stały się bardziej wymagające obliczeniowo. Zapotrzebowanie na GPU szybko rośnie wraz z rozwojem gier w wirtualnej rzeczywistości i zaawansowanych technologii wyświetlania, takich jak wyświetlacze 4K i wysokie częstotliwości odświeżania. Procesory graficzne mogą renderować grafikę zarówno w trybie 2D, jak i 3D, umożliwiając graczowi grę w wyższych rozdzielczościach i większej liczbie klatek na sekundę.
Oczekuje się, że rosnące zapotrzebowanie na rzeczywistość rozszerzoną (AR) i rzeczywistość wirtualną (VR) zwiększy wielkość rynku GPU. Różne organizacje koncentrują się na rozwiązaniach rzeczywistości rozszerzonej, a wszystko to z zamiarem radykalnej poprawy sposobu, w jaki ludzie komunikują się z maszynami. Firmy projektują najnowocześniejsze systemy GPU dla AR i VR, czego efektem jest całkowicie interaktywne środowisko, które przemawia do branży komputerowej i filmowej, programistów i klientów. Oczekuje się, że wielkość rynku jednostek przetwarzania grafiki wzrośnie, ponieważ AR i VR będą coraz częściej wykorzystywane w różnych aplikacjach.
Oczekuje się, że rosnąca popularność Internetu rzeczy (IoT) będzie napędzać wzrost wielkości rynku GPU. GPU zapewnia bogaty w funkcje interfejs IoT, który jest zarówno płynny, jak i wszechobecny we wszystkich branżach. Grafika 3D do przetwarzania złożonego interfejsu użytkownika i dynamiczne interfejsy użytkownika 3D to tylko niektóre przykłady aplikacji GPU w IoT. Postępy w zintegrowanych i hybrydowych procesorach graficznych mogą pomóc systemom IoT spełnić ich idealne wymagania dotyczące odpowiednich współczynników kształtu i niskiego zużycia energii, dzięki czemu nadają się do urządzeń zasilanych bateryjnie. Ponadto GPU jest warunkiem wstępnym dla wielu przenośnych produktów elektronicznych ukierunkowanych na IoT, w tym smartfonów, aparatów cyfrowych i kamkorderów, laptopów i tabletów, elektroniki do noszenia i elektroniki domowej.
Inne obszary, w których wykorzystywane są procesory graficzne, obejmują wydobywanie kryptowalut, sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe ze względu na ich duże możliwości obliczeniowe.
Analiza udziału w rynku GPU
Ze względu na typ segment zintegrowany zdominował udział w rynku GPU w 2019 roku i oczekuje się, że utrzyma swoją dominację w okresie prognozy. Ta dominacja zintegrowanego GPU wynika z jego szerokiego zastosowania w przenośnych urządzeniach elektronicznych, takich jak smartfony, tablety, urządzenia do noszenia, laptopy i wiele innych. Oczekuje się jednak, że największy wzrost odnotują hybrydowe jednostki przetwarzania grafiki.
Bazując na tym urządzeniu, segment smartfonów zdominował udział w rynku GPU w 2019 roku i oczekuje się, że utrzyma ten trend w okresie prognozy. Wynika to ze zwiększonego zapotrzebowania na trwałe i mniej energochłonne procesory graficzne do smartfonów, które mają sprzyjać szybkiemu rozwojowi zintegrowanych procesorów graficznych.
Biorąc pod uwagę region, region Azji i Pacyfiku zdominował globalny rynek procesorów graficznych w 2019 r. I przewiduje się, że pozostanie dominujący w okresie prognozy. Wynika to ze znacznych inwestycji rządu w rozwój wysokowydajnych graficznych systemów obliczeniowych dla obronności i wywiadu oraz rosnącego wykorzystania systemów IoT, które wymagają wydajnych graficznych systemów obliczeniowych.
Aby kupić raport, odwiedź tę stronę.