Muszę być szczery: nigdy nie byłem tak wysoko na Śmiałeksłynna scena walki na korytarzu w jednym miejscu Jak wszyscy wydawali się być. Jest całkiem niezły i na pewno wyróżnia się w podgatunku superbohatera jako przykład przekonującego projektu akcji. Ale brakuje mu wpływu walki Oldboy To bardzo wyraźnie naśladujei nie jest tak imponujący jak Tony’ego Jaa w myśniu ProtectorLub 21-minutowy Oneer Sama Hargrave’a w wielu lokalizacjach w Ekstrakcja 2Lub Oszałamiająca praca Jamesa Nunn i Scott Adkins w serii One Shot.
Szczerze mówiąc, są to jedne z najlepszych, jakie kiedykolwiek robią. Nic więc dziwnego, że dla porównania zawsze myślałem ŚmiałekKorytarz Oneer był po prostu solidny i w większości docenił to za wyczerpanie przedstawione do końca sekwencji i to, jak wierne było jego podejście do komiksów, które są znane z jednych z najpiękniejszych, skomplikowanych scen walki we wszechświecie Marvela. (Moja kolega i ekspertka z komiksów Susana Polo żartowała kluczową częścią dowolnej historii Daredevila jest „sprawienie, by Matt Murdock wyrzucił z niego gówno, wyglądało jak najfajniejsza rzecz, jaką kiedykolwiek widziałeś”). Ale odnowi się za to po przeniesieniu Daredevil Urodził się ponownie Nagle próbował odzyskać tę magię z rozczarowującą sekwencją walki w pierwszym odcinku.
[Ed. note: Spoilers follow for the first 10 minutes of Daredevil: Born Again.]
Nowa sekwencja zaczyna się nieco mniej niż dziewięć minut od otwierającego odcinka Urodził się ponowniez atakiem Bullseye na grupę zbierającą się w barze. Bullseye wrzuca do baru bombę dymną, ustawiając trudne do wyciszenia showdown między Daredevil i Bullseye, gdy inni patronowie się usuwają.
Walka zaczyna się od wielkiego wyczynowego upadku – Daredevil wkracza się, chwytając Bullseye i rzucając ich oba przez okno baru, podskakując ze stołu na podłogę (wygląda na to, że naprawdę boli).
Gdy dym napełnia pokój, dwie bójki, Daredevil wielokrotnie uderzając Bullseye w twarz. I tutaj naprawdę zaczynają się problemy: ponieważ obrazy są tak niedokasycone, trudno jest śledzić nocną scenę przez dym. Mroczne oświetlone sceny mogą wyglądać fajnie i być czytelneale musi istnieć kontrast między centralnymi punktami obrazu a tym, co ich otacza (lub wyraźny zamiar zabłoconego obrazu). Daredevil: Urodził się ponownieOtwieranie sceny walki w jednym przyczepie tego brakuje, co skutkuje w dużej mierze zasłoniętym bałaganem, który ukrywa wiele ciężkiej pracy i choreografii, które trafiły do sekwencji.
Jest to szczególnie prawdziwe, ponieważ patronowie barów nieustannie przecinają linie widokowe kamery podczas próby ucieczki – wybór, który prawdopodobnie miał na celu sprzedać chaos, których ludzie odczuwali w tej chwili, ale po prostu blokuje akcję i łamie zanurzenie. Jest zręczny moment, w którym Daredevil w pełni skręca swoje ciało na wirujący kopnięcie, podążając za nim, wyrzucając pałkę z twarzy Bullseye, łapiąc ją na odbicie. To właściwie całkiem fajne, ale trzykrotnie się doceniło, aby w pełni to docenić, ponieważ w środku tej około pięciosekundowej sekwencji spanikowany obserwator przechodzi bezpośrednio między kamerą a wojownikami, zakłócając naszą zdolność do śledzenia akcji.
W jednej z lepszych części sekwencji walka przypadkowo usuwa światła baru, ustanawiając krótki, piękny moment, w którym tam Jest Kontrast na obrazie, gdy brązowe i szare odcienie z dymu tracą na korzyść ciemności, powodując wyraźne sylwetki Daredevil i Bullseye.
Kamera wycofuje się do tyłu, znajdując miły moment synergii między kamerą a akcją, gdy dwie osoby zamykają zaskakująco ozdobne przesuwane szklane drzwi i ustanawiają zabawny moment, w którym walka trwa w cieniu, zanim drzwi zostaną rozbite. Widzimy, jak Bullseye zamykają swoje unikalne moce, rykoszetowując piłki basenowe ze ścian, aby znokautować niczego nie podejrzewające cele w innym wyróżniającym się mini -akcji, po czym maszerować po schodach budynku i zamordował nieszczęsnych przechodniów.
Podsumowując, sekwencja trwa nieco więcej niż cztery minuty i chociaż ma swoje chwile, ostatecznie jest to blada naśladowanie współczesnego stylu akcji, który próbuje naśladować – długie ujęcia, wyczerpujące ruchy choreo i motywowane ruchy aparatu, które widzisz we współczesnej akcji, takie jak franczyzy John Wick i Raid. W tych filmach techniki te są używane w porozumieniu z najwyższej klasy oświetlenie, edytowanie, projektowanie dźwięku i ogólną świadomość przestrzenną, ponieważ wszystkie elementy współpracują, tworząc większą agresywną symfonię. W Urodził się ponownieWersja, to tak, jakby połowa orkiestry jest niedostępna. Podczas gdy wiele walk w sekwencji z powodzeniem pasuje do Obecny trend choreografii akcji „złożonej, ale realistycznej” Trudno jest podążać za akcją tutaj, a nawet kiedy możemy, nie wszystko jest świetne: nawet w ich najbardziej ekscytującym, obaj główni bojownicy mają chwile, w których ich ruchy wyglądają nienaturalnie rozszerzone przez CG (dziwne ruchy ramienia Bullseye podczas walki z Daredevil w barze; Dareblevila, niewiarygodnie gładkie ruchy pająka pająka, podczas gdy on kołysze się na zewnątrz).
Oryginalna walka, głównie odbywająca się na korytarzu, ma również podobnie niski poziom natury. Ale oryginał Śmiałek bardziej polegał na żółtych i zielonych odcieniach dla tej sceny, a nie na sludgy szarości i brązowie Urodził się ponowniesprawiając, że sylwetki Daredevila i jego przeciwników wyskoczy na ich pochodzenie.
Być może największą różnicą jest sposób ustawiania sekwencji. Oneer zaczyna się przed przybyciem Daredevil, podążając za wieloma koziołkami przechodzącymi przez korytarz i różnych połączonych pokoi. Jest to niezwykle ważna część dobrego projektu akcji, dając widzom poczucie geografii przestrzeni przed rozpoczęciem chaosu, orientację ich w otoczeniu i pozwalając im łatwiej podążać za akcją, gdy w końcu się rozpocznie. Urodził się ponownie W ogóle nie przyjmuje tego podejścia. Przed walką widzowie są niejasno świadomi układu baru, widząc ludzi siedzących zarówno przy stołach, jak i przy barze. Ale kiedy akcja przenosi się do tych ozdobnych przesuwanych szklanych drzwi lub schodów, która prowadzi do rezydencji i ostatecznie na dach, jest to zupełnie nowe i utrudnia działanie. Jest to walka, aby nadążyć za skomplikowaną geografią przestrzeni.
Korytarz walczy Śmiałek Ma także Matt na wiele przeciwników, a nie tylko ten. Jasne, fabuła Urodził się ponownie Wymaga bardziej bijatyki jeden na jednego, a oryginał jest zasadniczo kodem oszukiwania do dodawania odmiany wizualnej do sceny, ale dodaje głębokości i przyjemności, której nowa scena nie jest w stanie nadrobić. Więcej ciał oznacza również większe potencjalne zakłócenia, aby maskować cięcia lub obracanie się w wykonawcach kaskaderskich i pomaga przekonująco sprzedawać wyczerpanie, ponieważ wszystkie strony dotyczyły świszczącego świszczącego i dystansu przez ostatnie chwile. Sekwencje „One Take” rzadko są naprawdę kręcone za jednym ujęciem, zamiast tego znajdują sprytne sposoby ukrywania cięć płynnie w akcji. Ukrywanie cięć w Oneer to forma sztuki, a oryginał Śmiałek Sekwencja lepiej to robi, powiększając ekstremalne ciasne ujęcia ścian, aby ukryć krój, a nie niesamowite szwy CGI ujęć, które wydaje się trwać Urodził się ponownie.
W kilku chwilach życia w Urodził się ponownie Sekwencja, nawet jeśli trudno je zrozumieć. Wykonawcy kaskaderów wyraźnie starają się najlepiej (znowu: cały mój szacunek dla dwóch, które rozbiły się przez okno na stół!), I istnieje kilka wyróżniających się wizualnych pomysłów, które dobrze wykorzystują moce postaci lub skutecznie przedstawiają wyczerpanie poprzez koncepcję rozszerzonego przyjmowania.
Ale ostatecznie kręcenie sceny akcji w jednym ujęciu jest tylko sztuczką, a aby dobrze działała, potrzebuje podstaw dobrego tworzenia filmów akcji. W przeciwnym razie nawet silne chwile mogą się zgubić w braku świadomości przestrzennej sceny lub czytelnym oświetleniu. Działanie było ważną częścią ŚmiałekSłownictwo, dając Mattowi Murdock dodatkową drogę do wyrażenia zarówno swoich mocy, jak i wielu uczuć. Urodził się ponownie Chce to zrobić naprzód, ale w tej pierwszej sekwencji brakuje skupienia się i dbałości o szczegóły, że musi uczynić go prawdziwym elementem rozmowy. To walka, która powinna być napięta i ekscytująca, ale zamiast tego wszystko zgubę w tłumaczeniu.