Te nowe integracje DLSS są następstwem premier DLSS z zeszłego tygodnia, kiedy to NARAKA: BLADEPOINT, Slender: The Arrival i Warhammer: Vermintide 2 wprowadziły obsługę DLSS 3, a HOT WHEELS UNLEASHED 2 – Turbocharged i AirportSim zostały wydane z DLSS 2.
Alan Wake 2 zadebiutuje 27 października z technologią Full Ray Tracing i DLSS 3.5
Z niecierpliwością oczekiwana gra Alan Wake 2 studia Remedy Entertainment, wydana przez Epic Games, ukaże się 27 października z oszałamiającą grafiką w pełni wykorzystującą ray tracing, ulepszoną i akcelerowaną przez DLSS 3.5 z Ray Reconstruction. Gracze odkryją dwa piękne, ale przerażające światy, szczycące się najbardziej zaawansowaną grafiką, jaką kiedykolwiek widziano w grach, szukając źródła nadprzyrodzonej ciemności, która uwięziła Alana w niekończącym się koszmarze.
Grafika w grze Alan Wake 2 oparta na technologii path tracingu i w pełni oparta na ray tracingu przenosi oświetlenie, odbicia i cienie oparte na ray tracingu w grze na wyższy poziom, łącząc je w jednym rozwiązaniu, które daje niesamowite rezultaty. Zobaczcie sami, oglądając nasz nowy, ekskluzywny film z premiery Alana Wake 2 RTX:
Pełne śledzenie promieni w Alan Wake 2
Pełne śledzenie promieni, znane również jako śledzenie ścieżki, dokładnie symuluje światło w całej scenie. Jest używany przez artystów zajmujących się efektami wizualnymi do tworzenia grafiki filmowej i telewizyjnej, której nie da się odróżnić od rzeczywistości, ale do czasu pojawienia się procesorów graficznych GeForce RTX z rdzeniami RT i akceleracji NVIDIA DLSS opartej na sztucznej inteligencji, pełnego śledzenia promieni w grach wideo w czasie rzeczywistym było niemożliwe.
W grze Alan Wake 2 pełny ray tracing podnosi jakość efektów ray tracingu do 11. Przezroczyste i nieprzezroczyste odbicia odtwarzają otoczenie w pełnej rozdzielczości, zwiększając zanurzenie. Pośrednie i bezpośrednie światło odbija się nawet trzykrotnie, a techniki takie jak odbicia przestrzeni ekranu, okluzja otoczenia przestrzeni ekranu i rasteryzowane globalne oświetlenie zostały zunifikowane w jednym algorytmie, umożliwiając renderowanie naturalnie oświetlonych miejsc z większą szczegółowością i realizmem. W lasach gracze doświadczą spektakularnego oświetlenia, bogatego cieniowania i ekstremalnego poziomu szczegółowości, podkreślając najbardziej realistyczne efekty wizualne, jakie kiedykolwiek widziano w grze. Podczas koszmaru Alana Wake’a gracze będą eksplorować metro i zamglone ulice miast z rozproszonym oświetleniem, odbiciami o doskonałej jakości pikseli, pięknymi efektami wolumetrycznymi i nie tylko. W grze Alan Wake 2 będziesz świadkiem spektakularnych scen i oszałamiających scenerii, które wykorzystują moc procesorów graficznych GeForce RTX z serii 40 i NVIDIA DLSS 3.5, aby zapewnić definitywne wrażenia.
Jeśli używasz starszej karty graficznej GeForce RTX, możesz skalować wydajność, wybierając ustawienia wstępne Średnie lub Niskie śledzenie promieni. Aby uzyskać najlepszą wydajność, upewnij się, że włączona jest funkcja Rekonstrukcja promieni DLSS. Jeśli funkcja Rekonstrukcja promieni DLSS jest wyłączona lub niedostępna, zamiast tego włączone zostaną dwa denoisery, ze skalowaniem kosztów jakości i wydajności w trzech ustawieniach wstępnych.
DLSS 3.5 usprawnia pełne śledzenie promieni w grze Alan Wake 2
Aby zapewnić najwyższą jakość obrazu na komputerze, Alan Wake 2 zawiera pełny zestaw technologii DLSS, maksymalizując liczbę klatek na sekundę i jakość obrazu, wykorzystując moc sztucznej inteligencji. Super rozdzielczość umożliwia wszystkim graczom korzystającym z kart GeForce RTX znaczne przyspieszenie liczby klatek na sekundę. Frame Generation zwiększa wydajność kart graficznych GeForce RTX z serii 40, komputerów stacjonarnych i laptopów nawet 4,5-krotnie. Reflex zmniejsza opóźnienia systemu, dzięki czemu rozgrywka jest jeszcze bardziej responsywna. Nasza najnowsza, przełomowa funkcja, Ray Reconstruction, zastępuje kilka ręcznie dostrojonych korektorów ray tracingu nowym, ujednoliconym modelem sztucznej inteligencji, podnosząc jakość obrazu efektów ray tracingu i pełnego ray tracingu na nowy poziom.
Rekonstrukcja promieni DLSS
Aktywacja ray tracingu i DLSS w grze Alan Wake 2 na karcie graficznej GeForce RTX automatycznie włącza funkcję Ray Reconstruction, zastępując dwa denoisery ujednoliconym modelem sztucznej inteligencji, który poprawia jakość ray tracingu, czyniąc rozgrywkę bardziej wciągającą, a grafikę bardziej realistyczną. Ponadto w naszych testach funkcja Ray Reconstruction działa nawet o 14% szybciej, co dodatkowo zwiększa wydajność graczy korzystających z kart GeForce RTX.
W grze Alan Wake 2 występuje mnóstwo migoczących świateł, a dzięki włączonej funkcji Ray Reconstruction oświetlenie w pełni śledzone promieniami jest bardziej responsywne, a jakość oświetlenia jest zauważalnie dokładniejsza i bardziej realistyczna, co znacznie poprawia ogólne wrażenia. Odbicia są znacznie bardziej szczegółowe, a gdy kamera i postać się poruszają, ich wyrazistość znacznie się poprawia, co jeszcze bardziej poprawia wrażenia. Renderowanie bardzo szczegółowych przezroczystości, takich jak płoty z ogniw łańcucha, jest jednym z trudniejszych wyzwań w grach, a dodanie oświetlenia w pełni opartego na ray tracingu jeszcze bardziej komplikuje sprawę. Dzięki Ray Reconstruction stabilność czasowa i przejrzystość wizualna tych i innych bardzo szczegółowych przedmiotów została znacznie poprawiona, eliminując rozpraszające artefakty podczas rozgrywki.
Ray Reconstruction poprawia każdą sekundę rozgrywki, jednocześnie zwiększając Twoją wydajność. Ta bezpłatna aktualizacja jest najnowszą z długiej listy ulepszeń sztucznej inteligencji, dzięki którym procesory graficzne GeForce RTX są jedyną opcją dla graczy oczekujących najlepszych wrażeń w najwyższych rozdzielczościach, z najnowocześniejszymi funkcjami, takimi jak pełne śledzenie promieni.
Wydajność DLSS: do 4,5 razy większa na procesorach graficznych GeForce RTX z serii 40
Walka z zjawiskami nadprzyrodzonymi na absolutnie najwyższych ustawieniach będzie wymagała najlepszego sprzętu i akceleracji sztucznej inteligencji DLSS.
Aby włączyć DLSS, wybierz Opcje > Grafika, przewiń do opcji Zwiększanie rozdzielczości, wybierz DLSS, a następnie w obszarze „Rozdzielczość renderowania” wybierz tryb wydajności, którego chcesz używać. Zalecamy Jakość dla 1080p, Zrównoważoną lub Jakość dla 1440p i Wydajność dla 4K.
W rozdzielczości 4K, przy każdym ustawieniu maksymalnym i włączonym pełnym ray tracingu, aktywacja generowania klatek, rekonstrukcji promieni i super rozdzielczości powoduje astronomiczny wzrost liczby klatek na sekundę. Na karcie GeForce RTX 4090 wydajność wzrasta 4,1-krotnie, umożliwiając właścicielom grę w Alan Wake 2 w najlepszym wydaniu przy ponad 120 klatkach na sekundę w rozdzielczości 4K. Wydajność kart GeForce RTX 4080 i GeForce RTX 4070 Ti została pomnożona 4,7X, co pozwala na maksymalne ustawienie rozgrywki w rozdzielczości 4K przy odpowiednio 100 i 80 FPS. W rozdzielczości 1440p liczba klatek na sekundę na kartach GeForce RTX z serii 40 mnoży się średnio 3-krotnie przy pełnym ray tracingu i maksymalnych ustawieniach wszystkich pozostałych ustawień, umożliwiając rozgrywkę z prędkością 80 klatek na sekundę+ na karcie GeForce RTX 4070 i nowszych. W rozdzielczości 1080p, najpopularniejszej rozdzielczości gier, wydajność wzrasta średnio 2,7 razy, umożliwiając posiadaczom szybszych kart grę z prędkością do 190 klatek na sekundę.
Jeśli chcesz dokonać aktualizacji do karty GeForce RTX z serii 40, aby doświadczyć gry Alan Wake 2 z maksymalnie rozbudowanymi efektami opartymi na ray tracingu, zapoznaj się z naszym pakietem Alan Wake 2 GeForce RTX z serii 40, dostępnym do 13 listopada.
Kupujący kwalifikujące się karty graficzne GeForce RTX 4070, 4070 Ti, 4080 i 4090 oraz komputery stacjonarne lub laptop z procesorem graficznym GeForce RTX 4090 do laptopów, RTX 4080 do laptopów lub RTX 4070 do laptopów od wybranych sprzedawców detalicznych i sprzedawców detalicznych otrzymają kopię cyfrową gry, w którą będzie można zagrać po premierze 27 października. Aby zobaczyć pełną listę partnerów uczestniczących w programie w swoim kraju, przejdź na stronę główną pakietu Alan Wake 2.
Sterownik Game Ready Alan Wake 2 pojawi się 26 października
Aby przygotować grę systemową na Alan Wake 2, przejdź do zakładki Sterowniki w GeForce Experience lub GeForce.com 26 października po godzinie 6:00 czasu PT, aby pobrać i zainstalować nasz sterownik Alan Wake 2 Game Ready.
Sterowniki GeForce Game Ready zapewniają najlepsze wrażenia z Twoich ulubionych gier komputerowych. Są one precyzyjnie dostrajane we współpracy z programistami i szeroko testowane w tysiącach konfiguracji sprzętowych w celu uzyskania maksymalnej wydajności i niezawodności. Sterowniki Game Ready umożliwiają także optymalizację ustawień gier w GeForce Experience za pomocą jednego kliknięcia i zapewniają dostęp do najnowszych technologii NVIDIA.
GeForce NOW: Zagraj w Alan Wake 2 w chmurze
Nawet jeśli nie masz komputera stacjonarnego lub laptopa z kartą GeForce RTX, nadal możesz cieszyć się grą Alan Wake 2, przesyłając ją strumieniowo z chmury przy użyciu tych samych technologii, co posiadacze kart GeForce RTX z serii 40, w tym DLSS 3.5 i Reflex, dzięki NVIDIA GeForce NOW Ostateczny. Członkowie mogą grać w ponad 1700 prawdziwych i pełnych wersji gier na PC, które już posiadają, ze Steam, Epic Games Store, Xbox, Ubisoft Connect i GOG.com. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź witrynę GeForce NOW.
Wyspa Ikonei: Aktualizacja przygodowa Earthlock dodaje DLSS 2
Eksploruj piękną wyspę Ikonei, zaprzyjaźnij się z magicznymi stworzeniami i walcz z potworami ze znajomymi lub przeżyj przygodę solo. Zbieraj zasoby, narzędzia rzemieślnicze i sprzęt. Uprawiaj ziemię, zbuduj swoją bazę lub przytulny dom i udekoruj go, jak chcesz. Przygoda Earthlock czeka na Ciebie, a oficjalna premiera została potwierdzona na 9 listopada, po owocnym okresie iteracji wczesnego dostępu.
Ikonei Island: An Earthlock Adventure od Snowcastle Games właśnie otrzymało nową aktualizację, która dodaje obsługę DLSS 2, umożliwiając graczom wyposażonym w procesor graficzny GeFore RTX przyspieszenie wydajności, dając im swobodę podkręcenia rozdzielczości i efektów na wyspie Ikonei.
Pobierz już dziś za darmo Ikonei Island: Friend’s Pass, a możesz wskoczyć na wyspę i cieszyć się rozgrywką online w trybie współpracy dla wielu graczy z maksymalnie 3 znajomymi. Przez pierwsze dwie godziny gry każdy może grać sam lub razem, ale jeśli jeden gracz jest właścicielem gry, można grać w nieskończoność.
Shadows of Doubt dodaje obsługę DLSS 2
Shadows of Doubt firmy ColePowered Games to wciągająca gra detektywistyczna typu sandbox, osadzona w całkowicie symulowanym mieście przestępczości i korupcji w stylu science-fiction noir. Myśl jak prywatny detektyw i podejmuj się zleceń, aby zarobić pieniądze na swojej drodze do złapania seryjnego mordercy. Zbadaj lokalizacje, aby zebrać wskazówki i oddzielić fakty od fikcji, aby znaleźć winnego.
Kiedy Shadows of Doubt zostanie zaktualizowany jeszcze dzisiaj, będziesz mógł wzbogacić swoje wrażenia dzięki DLSS 2, pozwalając maksymalnie wykorzystać stylizowaną grafikę gry w najwyższych rozdzielczościach.
Zajrzyj w przyszłym tygodniu, aby zobaczyć jeszcze więcej gier RTX
Co tydzień pojawia się jeszcze więcej integracji DLSS dla szeregu gier. Wróć w przyszłym tygodniu, aby zapoznać się z podsumowaniem kolejnych gier DLSS i RTX, a przejdź tutaj, aby zobaczyć pełną listę kilkuset gier i aplikacji obsługujących DLSS.