Na szczęście firma Motion Twin potwierdziła w niedawnym poście informacyjnym w Sklepie Steam, że planuje zająć się trudnościami wynikającymi z tej funkcji, chociaż nie jest jasne, czy planowana poprawka faktycznie rozwiąże problem dla wszystkich, którzy złożą na nią skargi. Motion Twin twierdzi, że nie usunie Sudden Death z Windblown, zamiast tego decyduje się na jej ulepszenie, przyznając, że obecny stan funkcji „wydaje się surowy, a może nawet niesprawiedliwy”. Motion Twin twierdzi, że pomimo chęci uwzględnienia opinii, chce utrzymać napięcie i pracę zespołową, które Sudden Death wnosi do gry.
Motywacja Motion Twin, by nie usuwać od razu funkcji walk z bossami, ma sens, biorąc pod uwagę skupienie się gry na rozgrywce w trybie współpracy. Docelowo deweloper chce w Windblown zachęcać do pracy zespołowej i karać graczy w takim stopniu, w jakim nie chronią swoich kolegów z drużyny. Mówi również, że chce, aby gracze traktowali rozgrywkę w trybie współpracy bardziej strategicznie, niż po prostu wykorzystywali ją jako zwiększenie obrażeń. Ostatecznie Windblown jest wciąż w fazie rozwoju i podobnie jak jego poprzednik, Dead Cells, prawdopodobnie ulegnie drastycznym zmianom w okresie wczesnego dostępu.
- Utrata członka drużyny w bitwie powinna mieć poważne konsekwencje dla przygody: chcemy zbudować prawdziwą więź między graczami: razem wygrywamy, razem giniemy. Nie chcesz umierać i zdecydowanie nie chcesz, aby umierali też twoi koledzy z drużyny. Ale chcemy to zrobić w uczciwy sposób.
[*}NaszymcelemjestabywspółpracabyłabardziejstrategicznaniżtylkokumulowanieDPS.TutajkluczemjestutrzymanieprzyjaciółprzyżyciuaWindblownzapewnianarzędziawspierającenietylkoprzetrwaniewłasnealetakżetwoichsojuszników–nawetjeślisątrochęnowiwporównaniuztobą.
[*}Ourgoalisforco-optofeelmorestrategicthanjuststackingDPSHerekeepingyourfriendsaliveiskeyandWindblownprovidestoolsforsupportingnotonlyyourownsurvivalbutalsothatofyourallies—evenifthey’reabitgreencomparedtoyou- Wiemy, że obecna wersja jest dla niektórych z Was surowa, a może nawet niesprawiedliwa -> słyszymy Was i czujemy to samo.
- Nie chcemy tego wyrzucić; raczej tworzymy z tego epicki moment, w którym ożywienie członków drużyny będzie prawdziwym punktem kulminacyjnym. (Proszę pamiętać, że jest to praca w toku!).
- Możesz mieć pewność, że aktywnie nad tym pracujemy, gdy to czytasz. Uważnie śledzimy Wasze opinie, aby uczynić tę funkcję tak fajną, jak to tylko możliwe, nie tracąc przy tym napięcia, jakie ma wnieść do gry. (I jasne, zdobycie jednego strzału jest intensywne, ale przyznajmy, że nie jest to do końca zabawne).