Decyzja ta dzieli portfolio WD w pionie, niezależnie od rynku. SanDisk obejmuje teraz produkty oparte na pamięci flash dla klientów i przedsiębiorstw, podczas gdy Western Digital obejmuje dyski twarde zarówno dla przedsiębiorstw, małych i średnich firm, jak i klienckie dyski twarde, w tym dyski twarde z marką WD_Black skupioną na graczach. Tymczasem witryna SanDisk zawiera wszystkie produkty Western Digital oparte na pamięci flash, w tym dyski SSD i przenośne dyski SSD, które zachowują markę Western Digital. Zatem najłatwiejszym sposobem zrozumienia tego podziału będzie: jeśli ma obracające się dyski, znajdź je na WesternDigital.com, a jeśli jest to dysk półprzewodnikowy, znajdź go na SanDisk.com.
Podział stron internetowych powoduje również podział kont pomocy technicznej. Przedsiębiorstwa i małe i średnie firmy prowadzą konta wsparcia u swoich dostawców sprzętu, u których mogą wystąpić pewne zmiany, jak opisuje Western Digital w swoim komunikacie prasowym:
Ponadto mamy obecnie dwie wyspecjalizowane witryny pomocy technicznej. Wsparcie Western Digital będzie w dalszym ciągu zapewniać obsługę wszystkich dysków twardych i produktów platformowych, natomiast wsparcie SanDisk będzie obsługiwać wszystkie produkty flash z rodziny marek Western Digital.
Aby zapewnić płynną obsługę pomocy technicznej, utworzyliśmy konto pomocy technicznej SanDisk pod tym samym adresem e-mail dla wszystkich obecnych klientów pomocy technicznej Western Digital. Podczas pierwszego logowania się do pomocy technicznej SanDisk zostaniesz poproszony o zresetowanie hasła.
W chwili pisania tego tekstu przeglądaliśmy sekcje Wiadomości w obu witrynach i nie znaleźliśmy żadnych informacji na temat tego, czy ten podział witryn internetowych jest częścią większej restrukturyzacji organizacyjnej w Western Digital, a w szczególności czy oznacza to wydzielenie firmy WDC z SanDisk .